داستان دنباله‌دار خروج منابع بانکی از خراسان رضوی| روند پرداخت تسهیلات بانکی در استان سختگیرانه است ادارات تهران فردا پنج‌شنبه از ساعت ۱۱ تعطیل شد (۴ مرداد ۱۴۰۳) | تعطیلی ادارات و بانک‌های یک استان دیگر قیمت امروز انواع میوه و صیفی جات اعلام شد (۳ مرداد ۱۴۰۳) | زردآلو را امروز کیلویی ۱۵ هزار تومان بخرید خریداران طلا گوش به زنگ باشند | زلزله در بازار طلا (۳ مرداد ۱۴۰۳) اساسنامه منطقه آزاد سرخس تصویب شد آغازبه‌کار دوازدهمین نمایشگاه مبلمان، لوستر و دکوراسیون در مشهد | کاهش قدرت خرید مردم به‌علت نبود ثبات قیمت؛ از مشکلات پیش روی تولیدکنندگان ادامه حراج سکه از هفته آینده (۲ مرداد ۱۴۰۳) آغاز فروش برخی محصولات سایپا از فردا چهارشنبه+ جدول (۳ مرداد ۱۴۰۳) قیمت امروز انواع گوشی‌های موبایل (۲ مرداد ۱۴۰۳) کدام استان‌های کشور بیشترین مصرف برق را دارند؟ | خراسان‌رضوی جزو پرمصرف‌ها تولید خودرو‌های دوگانه‌سوز در ایران متوقف شد ضرر بیشتر واحد‌های صنفی تلفن همراه مشهد به دلیل طولانی شدن و عدم تخصیص ارز ملانصرالدین و بوق اختلاس! افزایش قیمت سکه تمام در مشهد (۲ مرداد ۱۴۰۳) پایان سبز بورس پس از ۳ روز منفی | گزارش وضعیت بازار سرمایه (۲ مرداد ۱۴۰۳) جزئیات دریافت ارز اربعین اعلام شد (۲ مرداد ۱۴۰۳) ریزش تا ۹۵ میلیون تومان قیمت خودرو‌های خارجی امروز (۲ مرداد ۱۴۰۳) مدیران‌خودرو: با مجوز گران کردیم | مابه‌التفاوت را اقساطی بپردازید قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۲ مرداد ۱۴۰۳) | افت ۱ تا ۹ میلیون تومانی قیمت خودرو‌های داخلی معاملات غیر ریالی در بازار مسکن جریمه در پی دارد ارزش روز سهام عدالت چقدر است؟ (۲ مرداد ۱۴۰۳) افت دلار بازار آزاد به ۵۷ هزار تومان | قیمت امروز طلا، سکه، دلار و ارز دیجیتال (۲ مرداد ۱۴۰۳) وظیفه مهم هواداری از زائران و مجاوران صفر تا صد دهک‌بندی | دهک بندی خانوار‌ها براساس داده‌های ثبتی آن‌ها تا شهریور به روزرسانی می‌شود تعرفه جدید واردات موبایل اعلام شد | واردات آیفون ۱۴ ممنوع است گیلاس ۲۰ هزار تومان گرانتر شد | قیمت امروز میوه در مشهد (۲ مرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

دولت بخش خصوصی را آزاد بگذارد

  • کد خبر: ۳۳۷۶۴
  • ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰
دولت بخش خصوصی را آزاد بگذارد
تأکید رئیس انجمن مراکز کارآفرینی استان بر ضرورت اعتمادسازی بین دولت و بخش خصوصی
ملیحه فلاح/ شهرآرانیوز - «اعتمادسازی تنها راه خراب کردن دیوار به وجود آمده بین بخش خصوصی و دولت است. اکنون در حال ایجاد کلونی‌هایی هستیم که از طریق ایجاد انگیزه، آموزش، حمایت و به‌وجود آوردن بستر‌های مناسب برای افراد نوآور، بتوانیم یک ایده خام را به یک ایده بازارپذیر تبدیل کنیم. دولت می‌تواند با حمایت از بخش خصوصی، اعتمادسازی و به دنبال آن ایجاد انگیزه کند تا به تدریج این دیوار فرو بریزد. دولت باید در کنار نظارت دقیق و حمایت، بخش خصوصی را آزاد بگذارد تا بتواند کار خود را انجام دهد.» این بخشی از سخنان رئیس انجمن مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی خراسان رضوی در سومین جلسه عصرانه کارآفرینی در دفتر معین اقتصادی شهرستان مشهد بود.

به گفته محمود جانی‌درمیان اکنون ما در لابه‌لای سنت و مدرنیته قرار گرفته‌ایم و هر روز عده‌ای به علت جایگزینی فناوری از کسب‌وکار‌های سنتی خارج و به جمعیت بیکاران اضافه می‌شوند. حالا این را به زنان سرپرست خانوار و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی که هرروز به ظرف متقاضیان اشتغال افزوده می‌شوند اضافه کنید. اگر در این افراد انگیزه در راستای نوآوری و کارآفرینی ایجاد نکنیم، به‌مرور بر تعداد بیکاران متقاضی اشتغال افزوده می‌شود و شکست خواهیم خورد.

او که به عنوان رئیس کانون انجمن‌های مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی کشور نیز فعالیت دارد در ادامه با بیان اینکه اگر بخواهیم از فضای سنتی به مدرنیته برسیم، باید به موازات تغییر تفکر، بستر را نیز آماده کنیم گفت: اگر دولت در جایگاه تسهیلگر از کارآفرین‌ها حمایت کند، در این عرصه موفق خواهیم شد. تسهیلگری به معنی پرداخت وام و تسهیلات نقدی نیست. اگر بستر برای کارآفرین آماده باشد، به تدریج همه سرمایه‌های خرد و کلان به سمت آن‌ها خواهد رفت.

جانی‌درمیان با بیان اینکه اگر به یک ایده خوب نگاه بازاری نداشته باشیم، شکست خواهیم خورد افزود: اکنون در تلاشیم کلونی‌هایی را در داخل شهر راه‌اندازی کنیم تا از طریق ایجاد انگیزه، آموزش، حمایت و ایجاد بستر‌های مناسب برای افراد نوآور، یک ایده خام به یک ایده بازارپذیر تبدیل شود.

او با اشاره به اینکه نکته مهمی که به دنبال اجرای مثلث اقتصادی به وجود آمد جمع‌آوری و تجمع اطلاعات است اظهار کرد: از این طریق می‌توانیم ظرفیت‌ها را به درستی شناسایی، هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی کنیم. همچنین پیش از این در نگاه بیرونی هیچ‌گاه هم‌گرایی در استان خراسان رضوی دیده نمی‌شد، اما این هم‌گرایی از زمان فعالیت استاندار فعلی حتی بین دستگاه‌های نامرتبط نیز به وجود آمده است.  
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->