کریمیان: سپاهان قهرمانی را به پرسپولیس هدیه کرد

  • کد خبر: ۳۴۰۹۰
  • ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۷
کریمیان: سپاهان قهرمانی را به پرسپولیس هدیه کرد
مهدی کریمیان گفت: اگر سپاهان با پرسپولیس بازی می‌کرد، پرسپولیس انقدر راحت قهرمان نمی‌شد.
به گزارش شهرآرانیوز، مهدی کریمیان، بازیکن پیشین تیم فوتبال سپاهان درباره وضعیت این تیم گفت: سپاهان امیدش را برای قهرمانی از دست داده و فقط روی کاغذ شانس قهرمانی دارد. به خاطر همین باید حواسش را جمع کند که سهمیه را از دست ندهد، چون فاصله بین تیم‌های دوم تا ششم کم است. باید از لحاظ روحی و روانی روی تیم کار شود. بعد از شروع مجدد مسابقات، سپاهان در بازی برابر گل‌گهر نسبت به دیگر تیم‌ها خیلی خوب بود، اما به خاطر از دست دادن دو امتیاز برابر سایپا با وجود اینکه کاملا روی بازی سوار بود، هنوز در شوک است. در بازی با پارس هم موقعیت‌های خوبی داشت و اگر آن پنالتی گل می‌شد گل‌های بیشتری می‌زد.


او ادامه داد: اصطلاحا می‌گویند در نیم فصل دوم دروازه‌ها کوچک‌تر می‌شوند و همه تیم‌ها مخصوصا تیم‌های پایین جدول به دنبال امتیاز گرفتن هستند. بازی‌های کوچک الان مهم‌تر از بازی‌های بزرگ است. بازی با تیم‌هایی مثل شاهین، پارس، پیکان و گل‌گهر در راه رسیدن به قهرمانی خیلی مهم‌اند. شما پرسپولیس را ببینید که همین بازی‌ها را با یک گل می‌برد.


کریمیان با اشاره به مشکلات سپاهان بیان کرد: کمی مشکلات تیم بیشتر شده است. کی‌روش استنلی هم آمادگی کامل برای کردن را ندارد. یکی از دلایل ضعف سپاهان در این هفته‌ها نبود استنلی است. در شرایطی که لیگ حالت فرسایشی پیدا کرده، بهترین تاکتیک برای پرسپولیس است که خیلی اقتصادی بازی‌هایش را می‌برد. بعضی‌ها می‌گویند خیال آن‌ها از قهرمانی راحت است و برای همین راحت بازی می‌کنند، اما به نظر من بعد از شروع مجدد مسابقات اگر آن‌ها هم تعلل می‌کردند وارد بحران می‌شدند.


او اضافه کرد: من فکر می‌کنم بازیکنان سپاهان تمرکز ندارند. این بستگی به مربی دارد. ما کنار تیم نیستیم. وقتی دفاع باتجربه‌ای مثل طیبی آن اشتباه را می‌کند بدانید مشکل تیم روحی و روانی است. الان وقت کالبد شکافی نیست، چون سپاهان باید روی به دست آوردن سهمیه تمرکز کند. فولاد هم دو بازی عقب افتاده دارد که اگر ببرد به رتبه دوم صعود می‌کند.


بازیکن پیشین سپاهان به حواشی ایجاد شده برای این تیم در هفته‌های قبل اشاره کرد و گفت: یکسری حاشیه برای تیم در تمرینات ایجاد شد. من در جریان بودم، ولی شاید حتی در رسانه‌ها هم مطرح نشد. فکر می‌کنم این حواشی در نتایج اخیر بی‌تاثیر نبوده‌اند.


کریمیان در پاسخ به این پرسش که آیا حواشی بازی سپاهان و پرسپولیس نقش کلیدی در دور شدن سپاهان از قهرمانی داشت توضیح داد: بله کاملا موافقم. سپاهان خودش قهرمانی را به پرسپولیس تعارف کرد. حواشی ایجاد شده که به آن اشاره کردم تاثیرگذار بودند، اما بازی برگزار نشده با پرسپولیس گل سرسبد مشکلات سپاهان بوده است. سپاهانی‌ها خودشان باعث شدند که پرسپولیس در کورس قهرمانی یکه و تنها شود. بقیه تیم‌های مدعی هم در هفته‌های اخیر قهرمانی را به پرسپولیس تعارف کردند. وقتی خود این تیم‌ها امتیاز از دست می‌دهند صحبت‌هایی که بیشتر به کری خواندن نزدیک است درست نیست.


او ادامه داد: صحبت‌هایی مثل اینکه وزیر فلان کار را کرده است و شبیه این‌ها، در شرایطی خود این تیم‌ها امتیاز از دست می‌دهند موضوعیت ندارد و جایز نیست. من خودم سپاهانی‌ام و شاید عده‌ای ناراحت شوند، ولی وقتی کلی امتیاز از دست می‌دهید دیگر نباید دنبال بهانه‌های الکی باشید. زمانی که رقابت نزدیک است و قهرمان با یک امتیاز یا تفاضل گل تغییر می‌کند، شاید این حرف‌ها کمی توجیه داشته باشد هرچند باز هم شکل و شمایل کری خواندن دارد. ببینید استقلال و سپاهان و تراکتور در این هفته‌ها چقدر امتیاز از دست دادند.

او درباره جدایی احتمالی قلعه‌نویی از سپاهان در پایان فصل هم گفت: من از وضعیت قرارداد آقای قلعه‌نویی اطلاع ندارم و این درست نیست که درباره آن صحبت کنم. سپاهان قطعا باید لیگ را با قلعه‌نویی به اتمام برساند. بازی‌های جام حذفی و لیگ قهرمانان هم باقی مانده است. این تیم توسط آقای قلعه‌نویی بسته شده و زیر و بمش را بهتر می‌داند. درباره سال آینده باید ببینیم سپاهان چه نتایجی تا پایان فصل در لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان می‌گیرد. آن زمان می‌شود جمع‌بندی کرد و نتیجه گرفت.

هم‌بازی سابق محرم نویدکیا درباره احتمال حضور او در در راس کادر فنی سپاهان هم اظهار کرد: محرم نویدکیا سال‌ها برای این باشگاه زحمت کشیده است. من او را از نزدیک می‌شناسم و می‌دانم که او قطعا مثل قلعه‌نویی مربی خوب و مدیر خوبی می‌شود. نویدکیا فرزند این باشگاه است و بالاخره سرمربی این تیم می‌شود. او هم حتما شرایطی دارد که در مذاکره مشخص می‌شود. با توجه به قیمت ارز و و شیوع کرونا فکر می‌کنم تیم‌های ما دیگر نباید دنبال خارجی‌ها باشند. مربی ذوب‌آهن و شاهین رفتند و دیگر برنگشتند. شاید از من ناراحت شوند، اما مربیانی مثل بوناچیچ هم که به ایران می‌آیند در اصل خانه‌نشینند. در نهایت برای سال بعد همه چیز در گرو تصمیم هیات مدیره و باشگاه است، اما فکر می‌کنم محرم نویدکیا بهترین گزینه است.

 

 

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->