اظهارنظر عضو کمیسیون کشاورزی مجلس درباره قیمت مرغ

  • کد خبر: ۳۴۱۰۹
  • ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴
اظهارنظر عضو کمیسیون کشاورزی مجلس درباره قیمت مرغ
یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه نهاده‌های دامی به واردات وابسته هستند و با افزایش قیمت ارز، قیمت مرغ هم افزایش می‌یابد، تأکید کرد: برای کنترل قیمت مرغ باید قیمت ارز را کنترل کرد.
به گزارش شهرآرانیوز، جعفر راستی در مورد میزان تأثیر افزایش قیمت ارز بر قیمت مرغ و تخم‌مرغ گفت: ما در این زمینه با مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و بانک مرکزی جلسه داشتیم که توضیحاتی در این خصوص دادند که البته برای همکاران کمیسیون کشاورزی مجلس قانع‌کننده نبود.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه «نهاده‌های دامی به واردات وابسته هستند» گفت: در این شرایط با افزایش قیمت ارز، قیمت مرغ هم افزایش می‌یابد. برای کنترل قیمت مرغ باید قیمت ارز را کنترل کرد.

راستی ادامه داد: ما باید در تولید نهاده‌های دامی در داخل بیشتر سعی کنیم. ظرفیت خودکفا شدن در این زمینه را داریم و تنها کشت و تهیه انواع نهاده‌ها مستلزم یک اراده انقلابی است.

وی با استناد به مذاکرات کمیسیون کشاورزی با مسئولان وزارت جهاد کشاورزی گفت: من در جلسات کمیسیون گفته‌ام که چگونه است که چین یک و نیم میلیاردی مشکلات ما را ندارد؟ زیرا تصمیم‌گیران در چین، در اقتصاد دخالت نمی‌کنند.

این عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، راهکار برون‌روی از مشکلات فعلی را «خروج تصمیم‌گیران از فعالیت اقتصادی» عنوان کرد و گفت: امروز اگر بخواهیم که این مشکلات را کنترل کنیم باید دست سیاست‌مداران از بازار را کوتاه کنیم. این فرآیند سخت، اما شدنی است. فعالیت اقتصادی برای مرد یا زن سیاسی باید ممنوع شود.


منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->