هلاکت یک صهیونیست در حملات حزب الله لبنان دولت صنعا از سرگیری مذاکرات با عربستان را تکذیب کرد جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان فاش شد بمباران دوباره امدادگران غزه با شهادت ۸نفر (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) استعفای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه حمله پهپادی و موشکی ارتش یمن به یک کشتی اسرائیلی اعتراضات گسترده دانشجویی به جنایات رژیم صهیونیستی| ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی بازداشت شدند وزیر کشور: آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس هستیم شش مرزبان ایرانی آزاد شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) یک سوم ارزآوری کشور توسط مناطق آزاد و ویژه انجام می‌شود  مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند تحریم‌‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا علیه ایران سردار رادان: حجاب و عفاف موضوع امنیتی و انتظامی نیست استقرار ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه مشهد  نشست کمیته اقتصادی مشترک ولایت هرات و استان خراسان رضوی برگزار می‌شود وزیر کشور در مشهد: طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است کابینه جنگ اسرائیل برای حمله احتمالی به رفح نشست برگزار کرد وزیر خارجه چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود احمد وحیدی، وزیر کشور وارد مشهد شد (۶ اردیبهشت) اجرای نمایش «تمام نا تمام» در منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع)
سرخط خبرها
روزنامه وال استریت ژورنال نوشت:

تلاش چین و ایران برای خنثی‌سازی فشارهای آمریکا

  • کد خبر: ۳۴۲۴۷
  • ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۸
تلاش چین و ایران برای خنثی‌سازی فشارهای آمریکا
روزنامه وال ‌استریت ‌ژورنال با انتشار مقاله‌ای به بررسی پیش‌نویس سند همکاری 25 ساله ایران و چین پرداخت و نوشت: این دو کشور سعی دارند از طریق شراکت گسترده فشارهای آمریکا را بی‌اهمیت سازند.
به گزارش شهرآرانیوز؛ روزنامه وال استریت ژورنال در مقاله خود آورده است: ایران و چین به دنبال رسیدن به شراکتی گسترده با هدف خنثی کردن فشار اقتصادی آمریکا و کاهش انزوای ایران در جهان هستند. این روزنامه نوشته سند پیش نویس این همکاری که هنوز نیازمند تأیید در مجلس شورای اسلامی ایران است مسیر را برای سرمایه گذاری چین در مناطق تجارت آزاد ایران و همچنین پروژه‌های مشترک در سایر حوزه‌ها هموار می‌کند.

روزنامه آمریکایی نوشته این سند همچنین به دنبال توسعه مشارکت دو کشور در زمینه‌های دفاعی و مبارزه با تروریسم است. وال استریت ژورنال در ادامه گسترش همکاری میان پکن و تهران را به روابط پرتنش هر دو طرف با آمریکا مربوط کرده و نوشته است: حتی گفتگو‌های در شرف شکل گیری میان ایران و چین برای شراکتی در آن گستردگی و با آن دوام نشانه‌ای از نگرانی‌های روزافزونی است که هر یک از دو طرف از آمریکا دارند.

این روزنامه در ادامه درباره تنش‌های میان آمریکا با هر دو کشور‌ می‌افزاید: پکن و تهران هر دو درگیر رابطه‌ای پرتنش با واشنگتن هستند. چین وارد یک جنگ تجاری با آمریکا شده و اقتصاد ایران در حال دست و پنجه نرم کردن با تحریم‌های آمریکا است.

تحلیلگران گفته اند صرف وجود این توافق، حتی اگر بسیاری از پروژه‌های مندرج در آن هرگز به ثمر ننشینند نشان می‌دهد که هر دو کشور در برابر غرب راه چاره جایگزین دارند. چین تا به حال در برابر تلاش‌های آمریکا برای قطع خرید نفت از ایران و رساندن آن به صفر مقاومت کرده و فروش نفت به چین هنوز بخش قابل توجهی از صادرات این محصول توسط ایران را تشکیل می‌دهد.

منبع: اسپوتنیک
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->