پرونده جنایی هولناک؛ همدستی نوه و دوستش برای قتل مادربزرگ پلنگ ایرانی، نگهبان باغ وحش اسرائیل را کشت شرور خطرناک تهران در دام پلیس اطلاعات ۱۶ میلیون زن متاهل داریم، اما یک میلیون زایمان انجام می‌شود | سبزوار و تربت‌جام خراسان رضوی رکورددار کمترین میزان سزارین در کشور ۷۲۵ مدرسه در خراسان رضوی درحال ساخت | کمبود معلم به ۱۸ هزار نفر رسید بیمارستان‌ها باید آمار سزارین را کاهش دهند واژگونی ون زائران ایرانی در مسیر نجف به مهران با ۱۰ مصدوم (۱۱ مرداد ۱۴۰۴) درددل‌های دردسرساز  | درباره اشتباهی به نام درددل کردن با یک آشنا یا غریبه غیرهم جنس آبادان گرم‌ترین شهر جهان شد + فهرست (۱۱ مرداد ۱۴۰۴) زنی جوان که متهم به قتل پیرمردی ۷۲ ساله است، در بازسازی صحنه جرم: پدرم من را معتاد کرد اولیای دانش آموزان مشهدی شرکت‌کننده در آزمون سمپاد چشم انتظار پاسخ پلیس فتا مشهد در جمع خنک‌ترین مراکز استان کشور (شنبه، ۱۱ مرداد ۱۴۰۴) تأکید معاون استاندار خراسان رضوی بر ایمن‌سازی مسیر زائران در دهه پایانی صفر بانک‌ها در صدر قطع برق مشهد درباره دکتر شیرین بیانی بانوی تاریخ‌نگار، پژوهشگر و نویسنده | راوی تاریخ با بیان شیرین روح مدارا آزادی یک محکوم به قصاص به ضمانت امام رضا(ع) چگونه در روز‌هایی که شاخص اشعه فرابنفش بالاست، ایمن ورزش کنیم؟ غارتگری در لباس باستان‌شناسی حکم قصاص نفس قاتل الهه حسین‌نژاد در ملأ عام، صادر شد | پایان یک پرونده جنجالی دستگیری فروشندگان سکه‌های بهار آزادی غیر مجاز در سبزوار (۱۱ مرداد ۱۴۰۴) کم‌تحرکی، قاتل خاموش و پرهزینه
سرخط خبرها

تهران و مشهد در صدر مراجعات خدمات نقل‌وانتقال خودرو | کاهش زمان انتظار در مراکز تعویض پلاک به کمتر از ۳۰ دقیقه

  • کد خبر: ۳۴۳۹۷۹
  • ۱۸ تير ۱۴۰۴ - ۱۲:۴۶
تهران و مشهد در صدر مراجعات خدمات نقل‌وانتقال خودرو | کاهش زمان انتظار در مراکز تعویض پلاک به کمتر از ۳۰ دقیقه
رئیس پلیس راهور فراجا گفت: برای مثال، در مرکز تعویض پلاک میثم روزانه به‌طور متوسط بین ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ خدمت به شهروندان ارائه می‌شود و میانگین زمان انتظار مراجعان کمتر از ۳۰ دقیقه است.

به گزارش شهرآرانیوز، سردار تیمور حسینی، با اشاره به وضعیت خدمت‌رسانی در مراکز تعویض پلاک کشور اظهار داشت: به‌طور میانگین روزانه بیش از ۲۰ هزار فرآیند نقل‌وانتقال خودرو در این مراکز انجام می‌شود. در سه‌ماهه نخست سال ۱۴۰۴ نیز حدود یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار خدمت در حوزه نقل‌وانتقال ارائه شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱.۴ درصدی را نشان می‌دهد.

رئیس پلیس راهور فراجا افزود: شهر‌های بزرگ نظیر تهران، مشهد و تبریز در صدر آمار مراجعات و ارائه خدمات نقل‌وانتقال خودرو قرار دارند و تلاش مجموعه پلیس راهور در سراسر کشور این است که شهروندان با کمترین اتلاف وقت، خدمات مورد نیاز را دریافت کنند.

سردار حسینی، در بازدید از مرکز تعویض پلاک میثم تهران که از مراکز پرتردد و پرمراجعه به شمار می‌رود، گفت: در این مرکز به‌طور متوسط روزانه بین ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ خدمت به شهروندان ارائه می‌شود و میانگین زمان معطلی مراجعان کمتر از ۳۰ دقیقه است.

این مقام ارشد انتظامی یکی از مهم‌ترین چالش‌های موجود را اختلال در برخی سرویس‌های برخط دانست و تصریح کرد: بسیاری از گلایه‌ها و نارضایتی‌های مردمی مربوط به موضوعاتی است که خارج از حیطه اختیار پلیس راهور قرار دارد. به‌عنوان نمونه، فرآیند استعلام محل سکونت در شهر تهران که از طریق سامانه «سخا» انجام می‌شود، گاهی با اختلال یا تأخیر مواجه است؛ در حالی‌که این سامانه در اختیار نهاد دیگری قرار دارد و پایداری آن بر عهده مرکز فناوری اطلاعات همان نهاد است.

وی همچنین به مشکلات ناشی از اختلال در سرویس‌های شهرداری و سازمان امور مالیاتی اشاره کرد و گفت: مواردی مانند بدهی‌های معوق مربوط به عوارض آزادراهی یا شهری و همچنین مالیات نقل‌وانتقال، می‌تواند باعث توقف ارائه خدمت در مراکز تعویض پلاک شود. این در حالی است که انجام برخی از این مراحل باید پیش از دریافت نوبت صورت گیرد.

سردار حسینی با تأکید بر تأثیر مستقیم این اختلال‌ها بر بهره‌وری مراکز ادامه داد: موضوع مهم دیگری که در کاهش کارآمدی مراکز نقش دارد، عدم مراجعه برخی از افرادی است که نوبت دریافت کرده‌اند. ظرفیت هر مرکز محدود است؛ به‌عنوان مثال، در همین مرکز میثم روزانه حداکثر می‌توانیم ۲۰۰۰ نفر را پذیرش کنیم، اما در برخی روز‌ها بیش از ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر از افرادی که نوبت گرفته‌اند، به مرکز مراجعه نمی‌کنند.

وی تصریح کرد: این افراد با عدم مراجعه خود، عملاً حق کسانی را که در مهلت قانونی وکالت‌نامه قرار دارند و نیاز فوری به تعویض پلاک دارند، تضییع می‌کنند. از همه مردم عزیز تقاضا دارم چنانچه اطمینان ندارند در زمان مشخص‌شده امکان مراجعه دارند، از گرفتن نوبت خودداری کنند. بسیاری از شهروندان به‌صورت پیش‌فرض نوبت می‌گیرند و در صورت عدم امکان مراجعه، آن را بدون اطلاع لغو می‌کنند؛ رفتاری که مستقیماً بر کیفیت و عدالت در ارائه خدمات تأثیر منفی دارد.

رئیس پلیس راهور فراجا در پایان ضمن قدردانی از تلاش مستمر همکاران خود در مؤسسه رهگشا و مراکز فنی سراسر کشور تأکید کرد: تمام مجموعه پلیس راهور با همه ظرفیت در خدمت مردم است تا در هر زمان و شرایطی، بهترین خدمات در حوزه نقل‌وانتقال خودرو به شهروندان ارائه شود.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->