قیمت روز گوشی موبایل در بازار امروز ۱۸ اسفند ۹۹ + جدول فرآیند صدور چک تغییر کرد زمان عرضه اولیه «مدار» در بورس + جزئیات پیش‌بینی بورس فردا دوشنبه ۱۸ اسفند جزئیات افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان و دریافتی بالای ۱۰ میلیون جزئیات آزاد شدن ۳ میلیارد دلار از منابع ایران در کره جنوبی، عراق و عمان جزئیات حقوق و دستمزد کارکنان در سال ۱۴۰۰ + جدول افزایش سرمایه «گشان» پدیده شاندیز اسکناس ۵ هزار تومانی جدید منتشر شد + تصویر ارزش سهام عدالت امروز ۱۷ اسفند ۹۹ | سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی چقدر می‌ارزد؟ قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز امروز ۱۷ اسفند ماه ۹۹ قرعه کشی ۲ محصول ایران خودرو و پیش فروش تارا امروز ۱۷ اسفند ۹۹ + جزئیات جزییات یارانه نقدی و معیشتی در سال ۱۴۰۰ فعلا دلار نخرید؛ پیشنهاد برخی معامله گران به تازه‌واردان بازار قیمت خودرو ارزان شد + جدول تازه‌ترین قیمت‌ها پای گرانی در بازار کیف و کفش شب عید باز شد شاخص کل بورس امروز ۱۷ اسفند ۹۹ | شاخص مسیر عوض کرد قیمت روز گوشی موبایل در بازار امروز ۱۷ اسفند ۹۹ + جدول پیش بینی بورس فردا یکشنبه ۱۷ اسفند
خبر ویژه
دستکاری مخازن عامل بیشترین انفجار خودرو‌های گاز سوز
معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، خودرو‌های تبدیل شده غیرمجاز و یا با مخازن دستکاری را عامل بیشتر انفجار‌های خودرو‌های گازسوز دانست.
به گزارش شهرآرانیوز، حمید قاسمی ده‌چشمه، در خصوص انفجار‌های در جایگاه‌های سوخت هنگام سوخت گیری خودرو‌های گازسوز گفت: حوادث رخ داده در این حوزه مربوط به تبدیل غیراستاندارد در مراکز غیرمجاز است و اگر تبدیل به روش صحیح و استاندارد انجام شود، هیچ خطری متوجه خودرو‌های گاز‌سوز نخواهد بود و تا امروز به هیچ وجه خودرو‌هایی که در کارخانه به صورت دوگانه سوز تولید شده و یا در مراجع و کارگاه‌های رسمی و تأیید شده تبدیل به دوگانه سوز شده اند، در صورتی که بعدا مخازن آن‌ها نیز دستکاری نشده باشد، شاهد بروز مشکلات و مخاطراتی، چون انفجار و آتش سوزی نشده اند.

معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اضافه کرد:سوخت CNG به دلیل برخورداری از استاندارد‌های بالایی که در خصوص مخزن و سایر مسائل فنی خودرو‌ها وجود دارد، سوختی ایمن است.

قاسمی ده چشمه بیان کرد: طبق بررسی‌های انجام شده از مجموع حدود ۸۵ مورد انفجار رخ داده مخزن CNG خودرو در جایگاه‌های سوخت، دلیل بروز ۵۳ مورد، دستکاری مخزن است. یعنی به هر دلیلی در بخشی از نقاط مخزن برشکاری انجام شده بود و دوباره جوشکاری شده و نفر بعد که از این مخزن استفاده کرده از این دستکاری یا عواقب آن بی اطلاع بوده و در اولین جایگاه، درهنگام سوخت‌گیری دچار انفجار شده است.

او اضافه کرد: پروسه ساخت مخازن CNG به گونه‌ای است که این مخازن باید یکپارچه باشند و هرنوع دستکاری آن‌ها منجر به انفجار می‌شود. این مخازن در دمای ۱۱۰۰ درجه و با ضخامت یک سانتیمتری و با ورق خاصی رول می‌شود تا بتواند در مقابل فشار سوخت گاز، ظرفیت کافی را داشته باشد.

معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تصریح کرد: زمانی که به هر دلیل این ضخامت و یکپارچگی بدنه مخزن با دستکاری‌ها و برشکاری ها، تحت تأثیر قرار گیرد، بروز انفجار از همان نقطه برشکاری شده، طبیعی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
سرخط خبرها
{*Start Google Analytics Code*} {*End Google Analytics Code*}