خرید ملک ورثه‌ای چه دردسرهایی دارد؟ رییس کمیته امداد: ۳۰۰ هزار میلیارد ریال وام اشتغال به مددجویان داده می‌شود قتل اشتباهی در جنوب تهران (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) عبدالرسول پورعباس سرپرست سازمان ملی سنجش شد تغییر روند رسیدگی به معافیت پزشکی سربازان تصادف شدید خودرو پراید و میکسر در بزرگراه پیامبر اعظم(ص)+تصویر جزئیات برگزاری مجدد نوبت اول کنکور ویژه داوطلبان سیل‌زده (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی ورود ۱۴۵ هزار گردشگر سلامت به مشهد در سال ۱۴۰۳ مصرف کدام کنسروها ممنوع است؟ طرز تهیه کیک توت‌فرنگی با مارمالاد و کرم کاستارد + عکس کشف ۷۳ فقره سرقت ضبط و پخش خودرو در مشهد دستبرد ۸ میلیاردی به یک ساعت‌فروشی در مشهد ویدئو | فرود بدون چرخ یک هواپیمای باری در فرودگاه استانبول پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارش‌های رگباری در مشهد چه مقدار آب برای سلامت کلیه‌ها لازم است؟ بهترین روش برای نو و تمیز نگه‌داشتن فرش‌ها علت چرخش مچ پا چیست؟ عوامل خطر «زوال عقل زودرس» را بشناسید خوابیدن روی زمین برای کمردرد خوب است یا بد؟ ترفند‌های مفید و کاربردی برای تمیزکردن و مراقبت از وسایل چوبی
سرخط خبرها

پول به مارک ندهید

  • کد خبر: ۳۴۸۱۴
  • ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴
پول به مارک ندهید
اگر به دنبال روش‌های مقرون به صرفه  برای داشتن یک مانتوی شیک و مناسب می‌گردید و بنا نیست پول زیادی به مارک بدهید، حتما این مطلب را بخوانید.
امیرمقدم | شهرآرانیوز؛ بین خرید‌های ضروری که خانم‌ها دارند، مانتو از واجبات است. هر پوشش و سبک و سلیقه‌ای که داشته باشند، سالی یک بار را ناچارند خرید کنند. خیلی‌ها معتقدند مانتو از آن خرید‌هایی است که باید نوع آماده آن را انتخاب کرد: ارزان، بی دردسر و با تنوع زیاد برای انتخاب. ما هم این عقیده را رد نمی‌کنیم، ولی برای کسانی که اهل تنوع زیاد هستند و کیفیت اصلا برایشان مهم نیست. خرید برای بچه‌ها هم از این قاعده مستثنا نیست، چون هم سریع سایز عوض می‌کنند هم نگهدار‌های خوبی نیستند؛ بنابراین اگر خارج از این ۲ دسته هستید و به دنبال روش‌های مقرون به صرفه برای داشتن یک مانتوی شیک و مناسب می‌گردید، حتما این مطلب را بخوانید.

روش‌های مختلف تهیه یک مانتو

بسته به هدفتان از داشتن یک مانتوی جدید، می‌توانید یکی از این روش‌ها را انتخاب کنید.
 
خرید پارچه و دادن آن به خیاط: کمی به بازارگردی و انتخاب پارچه و مدل نیاز دارد، اما به نتیجه نهایی می‌ارزد.
 
خرید از مزون‌ها: ویژه مشکل پسندهاست و البته کسانی که هزینه کردن برایشان چندان مهم نیست.
 
خرید از فروشگاه‌های سطح شهر: دست شما برای انتخاب باز است، ولی انتخابی که از قبل برای شما تعیین شده است.
 
روشی که بیش از همه مقرون به صرفه است
 
خرید پارچه و دادن آن به یک خیاط اگرچه کمی دردسر دارد، افزون بر اینکه بیش از همه مقرون به صرفه است، کیفیت جنس تهیه شده را هم تضمین می‌کند. برای نمونه، به قیمت تمام شده این مانتو‌ها که از یک جنس تهیه شده اند در ۳ حالت مختلف توجه کنید.

نکته: بخش زیادی از هزینه‌ای که برای مانتو‌های مجلسی می‌پردازید مربوط به یراق آلات و کار دستی است که روی آن‌ها اجرا می‌شود. به شما پیشنهاد می‌کنیم با خرید مانتو‌های ساده‌تر هزینه کمتری بپردازید. در عوض، حتی اگر هنر‌هایی مانند سرمه دوزی، گلدوزی یا منجوق دوزی از دستتان برنمی آید، با خرید یراق آلات حاضری مانند تور و گیپور یا گلدوزی‌های آماده از خرازی‌ها و نصب آن‌ها روی مانتو، بر ارزش افزوده لباستان بیفزایید و از زیبایی آن لذت ببرید.

قیمت پارچه و دوخت و دوز آن

قبل از اینکه به طور اختصاصی به بحث خرید پارچه، مکان‌های عرضه آن و هزینه‌های دوخت و دوز بپردازیم، اجازه بدهید به نقل از عرضه کنندگان و تولیدکنندگان باانصاف پارچه و لباس، نکته‌ای را روشن کنیم: «بیشتر پارچه‌ها و لباس‌هایی که به اسم خارجی یا همان ترک در بازار عرضه می‌شوند، تولید داخل هستند و شما فقط هزینه برند تقلبی و طراحی آن را می‌دهید، چون خودتان این طور می‌خواهید.» آنچه در ادامه می‌آید فقط برای نمونه است تا تفاوت قیمت‌ها را بهتر درک کنید. برای تهیه یک مانتو به ۱۸۰ سانتی متر تا ۲ متر پارچه از هر جنسی که باشد نیاز دارید. همچنین در صورت نیاز به آسترکشی، به همان اندازه یا کمتر پارچه آستری می‌خواهید که متری ۱۰ تا ۳۰ هزار تومان قیمت دارد.

مکان‌های عرضه عمده پارچه و مانتو

در سطح شهر مکان‌های زیادی مانند پاساژ‌ها وجود دارند که می‌توانید مایحتاجتان را چه پارچه چه مانتو از آنجا تهیه کنید، ولی مکان‌هایی که به اصطلاح بورس نامیده می‌شوند افزون بر اینکه از قیمت مناسب تری برخوردارند، با تنوع زیادشان، به شما حق انتخاب بیشتری می‌دهند. برای همین، توصیه می‌کنیم برای خرید پارچه به خیابان‌های سعدی، احمدآباد و چهارراه خواجه ربیع و برای خرید مانتو به خیابان‌های هفده شهریور، ایثار (سی متری طلاب) و چهارراه آزادشهر مراجعه کنید.

دردسر‌های خرید اینترنتی

حتما با فروشگاه‌های مجازی‌ای که در کانال‌های تلگرامی و صفحه‌های اینستاگرامی فعالیت می‌کنند آشنایی دارید. قیمت بسیار کم اجناس برخی از این فروشگاه‌ها که به اسم عرضه مستقیم معرفی می‌شوند خیلی‌ها را وسوسه می‌کند. این در حالی است که خروجی آن در بیشتر مواقع با خواست خریدار متفاوت است و دردسرساز می‌شود، چون رنگ و کیفیت پارچه آن چیزی نیست که بتوانید با دیدن یک تصویر، از آن مطمئن شوید. همچنین قیمت‌های بسیار زیادی که به اسم مارک به طور اختصاصی در این نوع فروشگاه‌ها عرضه می‌شوند در ۹۹ درصد موارد کلاهبردای است؛ بنابراین سعی کنید دست کم برای خرید لباس مهمی مانند مانتو کمتر سراغ فروشگاه‌های اینترنتی بروید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->