سرخط خبرها

ساختمانی برای مطالعه، ورزش و فرهنگ

  • کد خبر: ۳۵۱۵
  • ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰
ساختمانی برای مطالعه، ورزش و فرهنگ
گزارشی از جزئیات فعالیت‌های مرکز فرهنگی و کتابخانه جوادیه که پذیرای علاقه‌مندان است

نیشابوری
خبرنگارشهرآرا محله

مرکز فرهنگی و کتابخانه جوادیه که مرکزی است برای فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، چندسال‌ پیش در خیابان دوازدهم کاشانی راه‌اندازی شد، اما بعد از مدتی فعالیت به دلیل نداشتن مخاطب تعطیل شد. بعد از این اتفاق معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه ثامن بخش‌های جدیدی به این مرکز اضافه و ابتدای سال‌گذشته دوباره این مرکز فرهنگی و کتابخانه آن را بازگشایی کرد. حال با گذشت بیش‌‌ از یک‌سال، تمام بخش‌های آن فعال شده است و روزانه بیش‌از 50نفر از خدمات آن بهره می‌برند. مرکزی که در تابستان طرح‌های ویژه‌ای دارد و علاقه‌مندان در بیشتر بخش‌ها می‌توانند از این طرح‌ها به‌صورت رایگان بهره‌مند شوند.


کتابخانه با سالن‌های مطالعه مجزا
یکی از بزرگ‌ترین بخش‌های مرکز فرهنگی جوادیه، کتابخانه آن است. این بخش بدون دریافت هزینه افراد را عضو می‌کند. تعداد کتاب‌های کتابخانه زیاد نیست، اما در بین آن‌ها موضوع‌های گوناگون، از درسی گرفته تا رمان و مذهبی هم پیدا می‌شود.
کتابخانه جوادیه علاوه بر فعالیت در بخش امانت کتاب، 2سالن مجزای مطالعه برای مردان و زنان دارد که می‌توانند از ساعت 8 تا 18 از آن استفاده کنند. علاوه بر این، بخش کتابخانه مرکز فرهنگی جوادیه در ایام نوروز هم اعتکاف علمی برگزار می‌کند و هرسال تعداد زیادی دانش‌آموزان کنکوری در دوره‌های آن شرکت می‌کنند.


از برگزاری کلاس‌های ادبی تا بهداشت
مرکز فرهنگی جوادیه با در نظرگرفتن سالنی برای جلسات، از چند ماه گذشته برگزاری نشست‌های مختلف ادبی را هم آغاز کرده است. یکشنبه‌های ادبی یکی از همین موارد است که هر هفته با شرکت علاقه‌مندان به ادبیات برگزار می‌شود. این جلسه یکشنبه هر هفته از ساعت 10 تا 12 میزبان نویسندگان، دوست‌داران قلم و همه کتاب‌دوستان است که در حوزه ادبیات فعال هستند.
همچنین در روزهای سه‌شنبه و پنجشنبه از ساعت 9:30 تا 11 کلاس‌های مهارتی بانوان و کودکان 6 تا 12سال برگزار می‌شود. این بخش 194عضو دارد که 108 نفر آن‌ها فعال‌اند و در جلسه‌های مهارتی مرکز فرهنگی جوادیه شرکت می‌کنند.
علاوه بر این، هرماه کلاس‌های آموزشی رابطان بهداشت و کانون سلامت نیز برپا می‌شود.

 

کلاس‌های ورزشی فعال ویژه بانوان و آقایان
بازگشایی دوباره مرکز فرهنگی جوادیه در فروردین سال‌ گذشته با خبرهای خوش برای بانوان همراه بود؛ اینکه طبقه زیرزمین این مرکز مجهز شد تا بانوان هر روز زیرنظر مربی ورزش دسته‌جمعی داشته باشند. این اتفاق درحالی رخ‌ داد که بانوان در محله‌های هاتف، نوغان و بهجت هیچ مکانی برای ورزش همگانی نداشتند. حالا هر روز بانوان این محلات به‌صورت رایگان در ورزش صبحگاهی شرکت می‌کنند و از ساعت 8:30 به مدت یک‌ساعت تمرین دارند. همچنین از ابتدای تابستان از ساعت 9:30 تا 12 کلاس‌های ورزش رزمی دختران در این محل برگزار می‌شود و از ساعت 13:30 تا 15 روزهای زوج نیز رزمی‌دوستان پسر زیر نظر مربی در همین مکان ورزش و تمرین می‌کنند.

 

آغاز کلاس‌های آموزش آکواریوم گیاهی به‌زودی
مرکز فرهنگی و کتابخانه جوادیه از فرصت تابستان و اوقات فراغت آن برای برگزاری کلاس‌های آموزشی بهره برده است. از همین رو به‌زودی کلاس‌های آموزشی ساخت آکواریوم گیاهی (پلانتاریوم) به‌صورت تئوری و عملی در این محل آغاز خواهدشد. در این کلاس‌ها علاوه بر آموزش نحوه ساخت، معرفی انواع گیاهان آبزی، چرخه کامل اکوسیستم پلانتاریوم، تغذیه گیاهان، معرفی جانوران متناسب با این اکوسیستم، شرایط نگهداری، نحوه مبارزه با آفات و بیماری‌ها و تزئینات آن هم ارائه خواهدشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->