زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی
سرخط خبرها

تست کرونا چند؟

  • کد خبر: ۳۵۲۰۳
  • ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹
تست کرونا چند؟
با فراگیرشدن ویروس کرونا در جامعه، بعضی‌ها برای خودشان بازارهای داغی ایجاد کردند و به‌دنبال کاسبی از جیب مردم بیمار و نگران افتادند.

جانقربان| شهرآرانیوز- این روزها افراد زیادی به‌دلیل استرس و نگرانی‌، بدون علائم یا با علائم سراغ آزمایشگاه‌ها می‌روند تا با انجام تست‌های مختلف از مبتلاشدن یا نشدن خود به بیماری کرونا مطمئن شوند. اطمینانی که حسابی جیب آن‌ها را خالی می‌کند و بیمه هم هزینه برای آن پرداخت نمی‌کند!

۱۰۵ هزار تومان بدون بیمه


سراغ یکی از آزمایشگاه‌های خیابان چمران مشهد می‌روم. به خانم متصدی می‌گویم برای انجام تست کرونا آمده‌ام. می‌گوید: فقط آزمایش خون (آزمایش CRP) انجام می‌دهیم و امکان تست بینی را نداریم. می‌پرسم: آزمایش خون چقدر می‌شود؟ می‌گوید: ۱۰۵ هزار تومان و 3 بار تکرار می‌کند ۱۰۵ هزار تومان. بعد صدایش را بلندتر می‌کند و ادامه می‌دهد: بدون بیمه است، بیمه قبول ندارد!

خارج از فهرست بیمه تکمیلی


آزمایش‌های کرونا خارج از فهرست بیمه است. بیمه تکمیلی هم هزینه‌ای برای آن پرداخت نمی‌کند. خانم هاشمی که برای انجام تست آمده است، می‌گوید: یک وقتی می‌گفتند دندان زیبایی است و بیمه نمی‌دهد، بعد پول عینک را هم کم کردند، حالا دیگر این کرونا که خوشگلی ندارد!
او که حسابی از این هزینه‌ها شاکی است، می‌گوید: ما یک خانواده ۳ نفره هستیم که برای تست آمده‌ایم. خدا را خوش می‌آید که ۲ میلیون تومان برای چندتا تست که آخرش هم می‌گویند معلوم نیست دقیق باشد یا نه، بدهیم!

تستPCR هفتصد هزار تومان


به‌طور کلی هزینه تست کرونا در مراکز خصوصی مبلغی نزدیک به ۷۰۰ هزار تومان برآورد شده است و امروز معاون درمان وزارت بهداشت به این موضوع با تأکید بر اینکه بعضی آزمایشگاه‌ها در دریافت هزینه‌ها تخلف می‌کنند، اشاره کرد، اما آیا ۷۰۰ هزار تومان رقمی است که یک خانواده متوسط بتواند به‌راحتی آن را پرداخت کند؟!

لابی پزشکان با آزمایشگاه‌ها


پرونده‌های پزشکی پدرش را در دستش گرفته و منتظر است تا جواب آزمایش آماده شود. می‌گوید: بعضی پزشک‌ها از اول کارشان همین بود که با بعضی داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها و فیزیوتراپی‌ها همکاری تنگاتنگ داشته باشند! قبلا اگر دستت درد می‌کرد و به دکتر می‌رفتی، از سونوگرافی تا رادیولوژی کل بدن را برایت می‌نوشتند و بعد تازه می‌گفتند فقط کار فلان جا را قبول دارم! حالا هم که کرونا آمده کارشان آزمایش نوشتن شده است! یک دفعه آزمایش خون و یک دفعه آزمایش مخاط! بعد با این همه آزمایش هنوز می‌گویند مشخص نیست که پدرم کرونا دارد یا مشکل ریه‌اش از آسم است. احتمالا باز عصر راهی یکی دیگر از مکان‌های سفارشی آقای دکتر برای گرفتن سی‌تی‌اسکن ریه شویم!

جهش در هزینه تست‌ها


سرگردانی مردم از هزینه‌های آزمایش‌های کرونا در حالی است که ابتدای شیوع این بیماری قرار بر این شد که هزینه آزمایش‌ها رایگان باشد. البته رایگان که نشد، اما با هزینه کمتر این کار انجام می‌شد و تست PCR که امروز با ۷۰۰ هزار تومان انجام می‌شود ۲ ماه پیش به گفته افرادی که قبلا این تست را انجام داده‌اند، در مشهد حدود ۳۹۰ هزار تومان بود!

بیشتر بخوانید: هزینه تست خصوصی کرونا اعلام شد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->