واکنش تند خوانندگان پاپ به اجرای موسیقی در زاینده‌رود + تصاویر پایان فیلمبرداری «نیم‌شب»، تازه‌ترین پروژه مهدویان + عکس انیمیشن‌ها و فیلم‌های سینمایی این هفته شبکه کودک و امید (۱۵ شهریور ۱۴۰۴) + زمان پخش «سرنخ» متفاوت‌تر از همیشه روی آنتن می‌رود + زمان پخش سریال «دستچین» به آنتن شبکه دو رسید + خلاصه داستان و زمان پخش فراخوان جشنواره جهانی فیلم فجر منتشر شد فصل جدید برنامه «دونقطه»، با حضور چهره‌های مطرح | «فصلِ ایران» به‌زودی روی آنتن می‌رود آمار فروش سینما‌های خراسان‌رضوی در هفته گذشته (۱۵ شهریور ۱۴۰۴) آیا شیاطین فیلم «احضار: آخرین مناسک» واقعی هستند؟ تاریخ مصور آرامگاه فردوسی | نگاهی به کتاب «سراینده کاخ نظم بلند» که به تازگی شهرداری مشهد آن را منتشر کرده است آخرین فرزند همینگوی در ۹۷ سالگی درگذشت + عکس صفحه نخست روزنامه‌های کشور - شنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۴ آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر در مشهد طی هفته گذشته (۱۵ شهریور ۱۴۰۴) مدیرعامل خانه سینما: کارت گرفتن وزارت ارشاد برای «پیر پسر» و «همایون» افتخار است بازگشت احساسی ستاره «سرگیجه» هیچکاک به ونیز علیرضا قربانی در ۱۴ شب اجرا، برای ۱۰۰ هزار نفر می‌خواند تجمع شهروندان لر زبان شیراز در اعتراض به سریال «سووشون» مهاجرانی: متاسفیم که نتوانستیم کنسرت همایون شجریان را برگزار کنیم هوشمند عقیلی، خواننده و آهنگساز، درگذشت
سرخط خبرها

توضیحات کارگردان «پیرپسر» درباره نقش حسن پورشیرازی در این فیلم

  • کد خبر: ۳۵۲۱۲۴
  • ۲۵ مرداد ۱۴۰۴ - ۲۳:۱۰
توضیحات کارگردان «پیرپسر» درباره نقش حسن پورشیرازی در این فیلم
اکتای براهنی، کارگردان فیلم «پیرپسر»، در توضیحاتی درباره شخصیت «غلام باستانی» با بازی حسن پورشیرازی گفت این کاراکتر نه نماینده شر مطلق است و نه می‌توان او را شیطانی دانست، بلکه شخصیتی چندلایه با تناقض‌های انسانی است.

به گزارش شهرآرانیوز، اکتای براهنی کارگردان فیلم پرمخاطب و تحسین شده «پیر پسر» در گفت وگویی به دفاع از شخصیت علام باستانی با بازی حسن پورشیرازی پرداخته  و گفته: «تحلیل شخصیت غلام، به جز کسانی که از دید روانشناسی بررسی کردند، بسیار محدود مانده است. با برچسب‌زنی‌هایی مثل شیطان و شر مطلق. اصلاً دقت نمی‌کنند خیلی از حرف‌هایی که غلام می‌زند درست است. شاید جا‌هایی او حرف درست را می‌زند، اما شکل بیانش باعث می‌شود مورد توجه قرار نگیرد.»

براهنی با اشاراه به اینکه غلام نماد پدرسالاری است عنوان کرده: «در جامعه‌ای مثل ایران وقتی سراغ پدر بروی خودبه‌خود اگر حتی پدری معمولی هم نشان بدهی، تعریفی خارج از متن ممکن است به آن الصاق شود؛ بنابراین فکر کردم به سمت استعاره‌ای تاریخی بروم که به جای محدود شدن به نقطه خاصی بحث پدر نباشد بلکه بحث پدرسالاری شود. از این رو، شخصیت «غلام» به استعاره‌ای تاریخی و به نمادی از پدرسالاری بدل شده است؛ مفهومی که فراتر از یک رابطه فردی پدر و پسر، به ساختاری اجتماعی اشاره دارد. در بطن قصه، روابط پدر و پسری به نمایش گذاشته شده که مشابه آن را می‌توان در موارد متعددی در زندان‌ها، کلانتری‌ها و دیگر عرصه‌های اجتماعی مشاهده کرد.

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفته که غلام مثل هر انسانی ترکیبی از وجوه مختلف را دارد: «از نظر شخصیت‌پردازی «غلام» ترکیبی از وجوه گوناگون را دارد، چون انسان است. برای نمونه، لحظه‌ای که به پسر بزرگ خود با چاقو ضربه می‌زند و بلافاصله از این عمل متأثر می‌شود. همین آدم چند دقیقه بعد قصد خفه کردن پسر دیگری را دارد، این تناقض روح آدمیزاد است که همیشه در هنر مد نظر بوده است.»

فیلم «پیر پسر» بعد از «پل خواب» دومین ساخته سینمایی اکتای براهنی است که تاکنون توانسته با فروش بالای ۱۳۰ میلیارد تومان رده دوم جدول فروش سالانه را از آن خودش کند.

منابع: خبرآنلاین و فیلم‌نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->