تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟
سرخط خبرها
سازمان نظام پزشکی:

۱۳۸ تن از کادر درمانی کشور شهید راه سلامت

  • کد خبر: ۳۵۵۴۶
  • ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
۱۳۸ تن از کادر درمانی کشور شهید راه  سلامت
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نظام پزشکی با اعلام آمار شهادت ۱۳۸ تن از مدافعان سلامت در خط مقدم مبارزه با کرونا، گفت: مدافعان سلامت بیش از ۳۰ سال درس خواندند تا به مردم خدمت کنند و با این خدمت، تمام چیزی که باید یک انسان در محبت به مردم ثابت کند را ثابت کردند و حالا نوبت مردم است.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر حسین کرمانپور در نشست خبری پویش همدلی با مدافعان سلامت که با هشتگ #جان_ما_ایران_ما آغاز به کار کرد، گفت: تا این لحظه ۱۳۸ نفر از کادر درمانی شهید شدند و جان شان را سر این کار گذاشتند، گفت: طبق آخرین آمار ۲۰.۳۷ درصد از شهدا در گروه پرستاری بودند. سایر پرسنل اعم از خدمات، تاسیسات، آزمایشگاهیان و… ۱۹.۱۹ درصد از شهدا را به خود اختصاص داده اند.

۶۰ درصد از شهدای مدافع سلامت، پزشک هستند

وی افزود: جامعه پزشکی اعم از عمومی و متخصص ۶۰ درصد از شهدا را به خود اختصاص دادند که از این تعداد ۲۸ درصد پزشکان عمومی هستند و ۳۲ درصد از تخصص های مختلف بوده اند. بیشترین تخصصی که تا این لحظه بیشترین شهید را داده جدای از پزشکان عمومی که بیشترین شهید را داده اند، پزشکان داخلی که ۸.۴۵ درصد شهدای سلامت را به خود اختصاص داده، گروه زنان و زایمان با ۵.۲۸ درصد و بعد اطفال با ۴.۱۶ بوده است.

کرمانپور ادامه داد: گروه بیهوشی با ۳.۲۹ درصد شهید و قلب و عروق، جراحی و ماما حدود ۲.۵ درصد و گروه داروساز و دستیاران که با کمترین حقوق و درآمد جان نثاری می کنند، نیز د رده بعدی جزو شهدا بوده اند.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نظام پزشکی تاکید کرد: شهدان سلامت مظلومانه ترین شهدا هستند. شهدای جنگ پرجمعیت ترین و پرشکوه ترین تشییع را داشتند، اما شهدای سلامت مظلوم بودند و تا این لحظه هم که شهید می شوند نمی توان خیلی پرشکوه مراسم شان را برگزار کرد، اما با همین همدلی ها و با هم بودن ها آنها فرزندان و سرمایه های مملکت هستند و بیش از ۳۰ سال درس خواندند تا به مردم خدمت کنند و با این خدمت، تمام چیزی که باید یک انسان در محبت به مردم ثابت کند را ثابت کردند و حالا نوبت مردم است.

منبع: ایسنا

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->