تشدید اختلافات میان اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی خسارت وارد کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزییاتی از حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق بسته تسلیحاتی ۶ میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین سرنگونی پهپاد گران قیمت و پیشرفته آمریکا در سواحل یمن (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) شعله‌ور شدن اعتراضات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های فرانسه و انگلیس حمله مقاومت اسلامی عراق به حیفای سرزمین‌های اشغالی (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) شلیک ۳۰ موشک از جنوب لبنان به شمال جولان اشغالی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) آمادگی کامل مقاومت برای مقابله با تجاوز اشغالگران به رفح اعتراض دانشجویان حامی فلسطین در شهرهای انگلیس وزیر دفاع: حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است سکوت بلینکن درباره دستگیری ۵۵۰ دانشجو و ادعای دموکراسی در آمریکا شولتس: احتمال حل اختلافات باکو-ایروان بیشتر از همیشه است کنعانی:‌ آمریکا شایستگی اظهارنظر در مورد حقوق بشر را ندارد چین : ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است نتانیاهو: تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد آمادگی مردم یمن برای جنگ مستقیم با ارتش رژیم صهیونیستی سازمان ملل: پاک‌سازی نوار غزه از آوار و بمب‌های منفجرنشده احتمالاً ۱۴ سال طول بکشد اعلام آمادگی روسیه برای گسترش همکاری‌های نظامی با ایران انسیه خزعلی: دشمن درحال ترویج معضل بی هویتی در بین جامعه است
سرخط خبرها

تهدید هواپیمای ماهان توسط جنگنده‌های متجاوز + فیلم

  • کد خبر: ۳۵۷۶۰
  • ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۵
  • ۱
تهدید هواپیمای ماهان توسط جنگنده‌های متجاوز + فیلم
دو جت جنگنده در آسمان سوریه برای هواپیمای مسافربری ماهان به مقصد لبنان ایجاد مزاحمت کردند.
به گزارش شهرآرانیوز ، هواپیمای ایرانی ماهان که عصر امروز ۵شنبه به سمت لبنان طی مسیر می‌کرد، در آسمان سوریه با مزاحمت دو جت جنگنده مواجه شد.
 
برخی منابع پنجشنبه شب گزارش دادند، یک فروند هواپیمای شرکت ماهان که در حال فرود در فرودگاه بیروت بوده به احتمال زیاد با مزاحمت جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مواجه شده و فرود اضطراری داشته است.

برخی از کاربران لبنانی در توییتر با انتشار تصاویر داخل هواپیمای مسافربری که گفته می‌شود متعلق به شرکت ماهان است، گزارش دادند به دلیل فرود اضطراری برخی از مسافران دچار آسیب سطحی شدند.
 
خبرگزاری رسمی سوریه به نقل از منابعی در سازمان هواپیمایی این کشور نوشت مزاحمت برای هواپیمای مسافربری ایران در منطقه التنف، واقع در مرز عراق و سوریه صورت گرفته است.

۱۸ بهمن ۱۳۹۸ نیز وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در حملات هوایی خود به سوریه از پوشش و سپر هواپیما‌های غیرنظامی استفاده می‌کند تا عملکرد سامانه‌های پدافند هوایی سوریه را مختل کند.

بر اساس این گزارش، همزمان با حمله جنگنده‌های اسرائیلی به اطراف دمشق و نزدیک فرودگاه بین المللی این شهر، یک فروند هواپیمای مسافربری مدل ایرباس۳۲۰ با ۱۷۲ مسافر از مبدا تهران آماده فرود در فرودگاه دمشق بود.

به لطف عملیات فنی برج مراقبت فرودگاه دمشق و عملکرد فعال سیستم کنترل ترافیک هوایی، هواپیمای مسافری از منطقه شلیک ضد موشک‌ها دور و خارج شد و به جای فرودگاه دمشق با امنیت در فرودگاه پایگاه روسی حمیمیم به زمین نشست.

رژیم صهیونیستی طی سال‌های اخیر بار‌ها به دمشق و مناطق مختلف سوریه حمله هوایی کرده که این حملات توسط رهگیری به موقع پدافند هوایی سوریه دفع شده است.
 
 
تعداد بازدید : 2267
تعرض جنگنده رژیم جنایتکار صهیونیستی
به هواپیمای مسافربری ایرانی در آسمان لبنان
 
تعداد بازدید : 1767
تهدید یک‌ جنگنده علیه هواپیمای مسافربری ایرانی در آسمان لبنان
در اثر این تهاجم، هواپیمای ایرانی مجبور به فرود سریع شد
که در اثر آن تعدادی از مسافران مصدوم شدند.
 
تعداد بازدید : 1218
دقایقی پیش هواپیمای مسافربری ماهان
در فرودگاه بیروت به زمین نشست
 
 
تعداد بازدید : 1051
کاپیتان هواپیمای ایران جسارت بخرج داد
تا جان مسافران را نجات دهد
 
 

خلبان هواپیمای ماهان: جنگنده‌ها آمریکایی بودند

براساس اعلام خلبان هواپیمای خطوط هوایی ماهان و به گزارش شبکه خبر، دوجنگنده‌ای که این هواپیما در آسمان سوریه تهدید کرده‌اند آمریکایی بوده‌اند.
درگفتگویی که خلبان هواپیمای ماهان با خلبانان دو جنگنده برای اعلام هشدار جهت رعایت فاصله ایمن داشته است آن‌ها خود را آمریکایی معرفی کرده اند.
در صورت تایید نهایی انجام این اقدام از سوی جنگنده‌های امریکایی انتظار می‌رود در اولین گام، اقدامات دیپلماتیک و حقوقی به منظور اعلام اعتراض رسمی جمهوری اسلامی نسبت به راهزنی هوایی جنگنده‌های ارتش تروریست آمریکا و تهدید جان مسافران پرواز مسافری انجام شود.
 
 

شهادت مسافر هواپیمای ایرانی صحت ندارد

خبر منتشرشده در برخی منابع خبری در خصوص شهادت یکی از مسافران هواپیمای مسافربری ایران که مورد تعرض یک یا دو جنگنده قرار گرفت صحت ندارد و ناشی از اشتباه در ترجمه است.
 
 

مسئولیت هرگونه حادثه در برگشت این هواپیما برعهده آمریکاست

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در رابطه با حادثه امشب برای هواپیمای ماهان که عازم بیروت بود، اظهار داشت: جزئیات این حادثه در دست بررسی است و پس از تکمیل اطلاعات اقدامات لازم سیاسی و حقوقی به عمل خواهد آمد.
سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: در عین حال در تماس مجید روانچی سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان ملل متحد با آقای گوترش دبیرکل آن سازمان صراحتا تاکید شده است که چنانچه هر حادثه ای در مسیر برگشت برای این هواپیما اتفاق افتد جمهوری اسلامی ایران آمریکا را مسئول آن خواهد شناخت. این پیام همچنین به سفیر سویس در تهران نیز داده شده است.
 
منبع: صداوسیما
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
Germany
۰۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
0
2
به اسرائیلی ها باید یه درس خوب داد تا در تاریخشون ثبت کنن
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->