ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور تولید سالانه ۷۰ میلیارد نخ سیگار در کشور | اعتیاد در ۶ تا ۸ درصد مصرف‌کنندگان سیگار‌های الکترونیک ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟
سرخط خبرها

ویروس کرونا در هوای سرد از فاصله ۸ متری منتقل می‌شود

  • کد خبر: ۳۵۷۹۱
  • ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۳
ویروس کرونا در هوای سرد از فاصله ۸ متری منتقل می‌شود
تحقیقات جدید آلمانی‌ها نشان می‌دهد ویروس کرونا در هوای سرد از فاصله ۸ متری هم منتقل می‌شود.
به گزارش شهرآرانیوز ، ویروس کرونا در هوای سرد می‌تواند بیش از ۸ متر در هوا معلق باشد. محققان آلمانی این موضوع را در یک کشتارگاه که یک هزار و ۵۰۰ نفر از کارکنانش آلوده به کرونا شدند دریافتند.

آن‌ها فهمیدند که فرد آلوده به کرونا به دلیل هوای سرد کشتارگاه (۱۰ درجه سلسیوس) و جریان هوا در محیط بسته می‌تواند تا شعاع هشت متری خود دیگران را تحت تاثیر قرار دهد.

این مطالعه نگرانی‌هایی را مبنی بر اینکه محیط‌های سرد، انباشته و تاریک کارخانه‌ها و انبار‌ها شرایط ایده آل را برای انتشار ویروس کرونا ایجاد می‌کند. همچین این موضوع نشان می‌دهد که زمستان پیش رو می‌تواند سخت‌تر هم باشد.

دانشمندان می‌گویند وقتی ویروس کرونا در معرض نور آفتاب قرار نمی‌گیرد بیشتر زنده می‌مانند و می‌تواند در هوا شناور شود تا افراد را از دور آلوده کند.

این تحقیقات نشان می‌دهد که هوای سرد بدون تغییر مکرر، همراه با شرایط کاری شدید، در گردش ذرات ویروس به مسافت‌های بزرگ کمک می‌کند.

پروفسور آدام گراندهوف، یکی از نویسندگان مطالعه و ویروس شناس در انستیتوی ویروس شناسی تجربی لیبنیز، اظهار کرد: نتایج تحقیقات ما نشان می‌دهد که شرایط دمای پایین، کمبود هوای تازه و گردش هوای ثابت انتقال ذرات ویروس کرونا را در مسافت‌های بزرگتر ممکن می‌سازد.
 
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->