پخش زنده بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و ایران (۸ آبان ۱۴۰۴) + تماشای آنلاین روایت انوش دستگیر از پناهندگی تا نیمکت تیم ملی هلند با تلاش‌های هند، آمریکا معافیت تحریمی بندر چابهار را تمدید کرد نخستین محموله سوخت صادراتی از ایران با خط آهن خواف-هرات وارد افغانستان شد + فیلم قیمت امروز پول افغانی (۷ آبان‌ ۱۴۰۴) فینال فارسی‌زبانان | تاریخ و ساعت بازی تیم‌های ملی فوتسال ایران و افغانستان در فینال رقابت‌های آسیایی بحرین خلاصه بازی تیم‌های ملی فوتسال افغانستان و تایلند + فیلم مذاکره در ترکیه آشتی در تهران + فیلم نتیجه دیدار تیم‌های ملی فوتسال زیر ۱۷ سال افغانستان و تایلند تیم ملی والیبال افغانستان نایب‌قهرمان مسابقات مرکز آسیا شد + فیلم قیمت امروز پول افغانی (ششم آبان‌ماه ۱۴۰۴) بلندقامتان افغانستان برای اولین بار به فینال بازی‌های والیبال مرکز آسیا راه یافتند اجلاس کمیساران آب هیرمند به میزبانی تهران برگزار خواهد شد رویترز: افغانستان و پاکستان در مذاکرات صلح استانبول به نتیجه نرسیدند از گفت‌وگو درباره حقابه تا توافق برای نوسازی علائم مرزی | نگاهی به اهداف سفر معاون حقوقی وزیر خارجه به کابل + فیلم اتباع خودمعرف به اردوگاه سفیدسنگ فریمان مراجعه نکنند نبرد سرنوشت‌ساز | تاریخ و ساعت بازی تیم‌های ملی فوتسال زیر ۱۷ سال افغانستان و تایلند در نیمه‌نهایی (۵ آبان ۱۴۰۴) ذبیح‌الله مجاهد: به گفت‌و‌گو با پاکستان متعهدیم، اما به هر تجاوزی پاسخ می‌دهیم واشنگتن‌پست در گزارشی، از ردپای تاریخی انگلیس در تنش‌های مرزی پاکستان و افغانستان خبر داد تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان در مسابقات همبستگی کشور‌های اسلامی خلاصه بازی تیم‌های ملی فوتسال زیر ۱۷ سال افغانستان و چین + فیلم
سرخط خبرها

معاون وزیر راه: قطار مسافری ایران- افغانستان در انتظار رفع مشکلات مرزی است

  • کد خبر: ۳۵۹۷۵۹
  • ۲۹ شهريور ۱۴۰۴ - ۱۳:۳۷
معاون وزیر راه: قطار مسافری ایران- افغانستان در انتظار رفع مشکلات مرزی است
مدیر عامل شرکت راه آهن با بیان اینکه برای راه اندازی قطار مسافری ایران و افغانستان منتظر هستیم مشکلات مرزی از جمله گمرک و گذرنامه حل شود، گفت: با کشور پاکستان توافق کرده‌ایم که میزان بار ریلی را تا ۵ برابر افزایش دهیم.

به گزارش شهرآرانیوز؛ جبارعلی ذاکری، مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران درباره آخرین تصمیمات درباره راه اندازی قطار مسافری بین ایران و افغانستان با توجه به اینکه گفته می‌شود این مسیر ریلی در بخش مسافری تقاضای بالایی ندارد، اظهار داشت: دولت افغانستان کماکان علاقه‌مند به راه اندازی قطار مسافری بین دو کشور است، اما برای راه اندازی این خط مسافری منتظر هستیم مشکلات مرزی از جمله گمرک و گذرنامه حل شود.

وی همچنین مصرف اختصاص مبالغ تهاتر نفتی با استجازه رهبری به راه آهن گفت: این اقدام در حال انجام شود و تا کنون مصرفی از این مبالغ در راه آهن انجام نشده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به توافقات ریلی ایران و پاکستان ادامه داد: طبق توافقات انجام شده قرار بر این است که جابه جایی بار در مسیر ریلی دو کشور و ترانزیت از این مسیر به ۵ برابر افزایش پیدا کند. پیش از این میزان بار عبوری از مسیر ریلی موجود ۲۳ هزار تن بوده که با افزایش ۵ برابری این عدد در ماه‌های آینده به ۱۰۰ هزار تن می‌رسد.

ذاکری با اشاره به مشکلات خط ریلی بین ایران و پاکستان اظهار داشت: در خاک ایران خط نرمال ریلی احداث شده، اما از زاهدان تا میرجاوه به طول ۹۴ کیلومتر خط آهن پاکستان است که در محدوده زاهدان تا کویته پاکستان این مسیر ریلی بیشتر قدیمی و فرسوده است.

وی درباره ضرورت بازسازی این خط برای افزایش سهم بار عبوری و ترانزیت بین دو کشورافزود: خط موجود فرسوده یکی از گلوگاه‌های ارتباطی دو شبکه است و همچنین، در حال حاضر بار محوری پاکستان ۱۶ تن و بار محوری ایران ۲۵ تن است. به همین دلیل قطار‌های ایران امکان ورود به شبکه ریلی پاکستان ندارد و بار در این خط ریلی باید از واگن‌های ما به واگن‌های آنها منتقل شود و توافق راه آهن دو کشور این بود که بازسازی محور انجام شود.

مدیر عامل راه آهن جمهور اسلامی ایران گفت: طبق توافق بازسازی مسیر تا میرجاوه بر عهده ایران و از میرجاوه تا کویته بر عهده کشور پاکستان بوده و قرار است با این اقدامات میزان بار ترانزیتی ریلی سه کشور ترکیه- ایران- پاکستان افزایش پیدا کند.

منبع: ایلنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->