قیمت امروز میوه اعلام شد (۱۰ آبان ۱۴۰۴) | قیمت میوه در یک هفته اخیر چه تغییری کرد؟ جزئیات جدید از واریز کالابرگ آبان‌ماه | مبلغ کالابرگ افزایش یافت؟ ویدئو | تعرفه جدید پلکانی گاز خانگی اعلام شد پیش‌بینی بازار خودرو در هفته دوم آبان ماه ۱۴۰۴ پیش‌بینی بورس شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۴ پیش‌بینی قیمت دلار، طلا و سکه برای شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۴ مأموریت به سازمان برنامه و بودجه برای تعیین تکلیف موضوع کالابرگ الکترونیک ویدئو | مجوز فروش ارز حاصل از صادرات در تالار دوم مرکز مبادله ارز و طلا صادر شد کارت‌های سوخت اضطرار جایگاه‌ها محدودیت ۶ هزار لیتر روزانه دارد ویدئو | مستقیم از مزرعه به سفره؛ طرحی برای حذف واسطه‌ها و کاهش قیمت‌ها امروز گل زعفران چقدر قیمت دارد؟ (۹ آبان ۱۴۰۴)‌ سود میلیاردی از قاچاق حشرات! افزایش ۳۰درصدی صادرات پسته خراسان رضوی بیست‌ونهمین نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان در مشهد آغاز شد + فیلم (۸ آبان ۱۴۰۴) بیش از ۵۷ درصد، سهم محصولات غیرنفتی از سبد صادرات سال گذشته | ۸۰ درصد از خط تولید ال۹۰، ایرانی است فروشندگان کالا‌های مرتبط با هالووین، زیر ذره‌بین بازرسی فرمان بازار خودرو به سمت کاهش قیمت چرخید؟ | بررسی قیمت امروز خودروهای داخلی و خارجی (۸ آبان ۱۴۰۴) گل زعفران امروز چقدر قیمت دارد؟ (۸ آبان ۱۴۰۴) | بازار در فاز تعادل و انتظار خریداران سکه‌های پیش‌خرید بخوانند پلمب کافی‌شاپ و کافه‌قلیان متخلف در مشهد (۸ آبان ۱۴۰۴) جزئیات اولین حراج طلای مرکز مبادله در آبان ۱۴۰۴ | فرصت واریز وجه‌الضمان تا ۱۰ آبان‌ماه است سقوط ۲۰۰۰ دلاری قیمت بیت‌کوین (۸ آبان ۱۴۰۴) موبایل ارزان شد (۸ آبان ۱۴۰۴) | توصیه مهم به خریداران مناسب‌ترین روش عرضه خودرو چیست؟ استاندار خراسان رضوی: تسهیلگری، شرط موفقیت بخش خصوصی | استاندارد، راه اعتماد مردم به تولیدات داخلی است دلار در کانال ۱۰۷ هزار تومان در مشهد (۸ آبان ۱۴۰۴)‌ آموزش و هوشمندسازی نقش محوری در تحقق عدالت مالیاتی دارند
سرخط خبرها

آیا مکانیسم ماشه بر صنعت هوانوردی ایران اثرگذار خواهد بود؟

  • کد خبر: ۳۵۹۹۴۶
  • ۳۰ شهريور ۱۴۰۴ - ۱۰:۲۴
آیا مکانیسم ماشه بر صنعت هوانوردی ایران اثرگذار خواهد بود؟
معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری، فعال شدن مکانیسم ماشه را بر صنعت هوایی بی‌تاثیر برشمرد و گفت: این صنعت در طول ۴۰ سال گذشته تحت تاثیر تحریم‌های ظالمانه مختلف بوده و به سختی به تامین هواپیما و قطعات پرداخته است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سید حمیدرضا صانعی در جمع خبرنگاران در خصوص فعال شدن مکانیزم ماشه و تاثیر آن بر صنعت هوایی افزود: تحریم‌های شرکت‌های هواپیمایی در شرایط فعلی با قبل از فعال شدن مکانیزم ماشه هیچ تفاوتی نکرده و همواره این تحریم‌ها وجود داشته است؛ به طوری که ایرلاین‌های ایرانی همواره به سختی می‌توانستند هواپیماها و قطعات مد نظر خود را وارد کشور کنند.

وی بیان داشت: در یک سال فعالیت دولت چهاردهم حدود ۲۳ هواپیما وارد کشور شده و در کنار آن تعدادی از هواپیماهایی که عمر بالایی داشتند یا با مشکلات عملیاتی مواجه بودند، از رده خارج شدند.

معاون سازمان هواپیمایی کشوری خاطرنشان کرد: در مقام مقایسه، در دولت چهاردهم ورود هواپیماها به کشور کمی بهتر شده است، به طوری که در چند ماه اخیر تعداد هواپیماهای بیشتری را توانسته‌ایم وارد کنیم و امیدواریم بتوانیم همین روند را ادامه دهیم.

وی اضافه کرد: از زمان استقرار دولت فعلی آمریکا دور زدن تحریم‌ها سخت‌تر از گذشته شده است، با این حال همواره در ۴۰ سال اخیر با این مشکلات مواجه بودیم.

پیگیر مشکلات شرکت آسمان هستیم

صانعی با اشاره به مشکلات پیش آمده برای شرکت هواپیمایی آسمان اظهار داشت: شرکت‌های هواپیمای دولتی همواره مشمول محدودیت‌های ظالمانه بیشتری هستند و علاوه بر آن، در داخل کشور نیز با مشکلات بیشتری دست و پنجه نرم می‌کنند؛ به طوری که به آن سهولت که یک شرکت سرمایه‌گذار بخش خصوصی می‌تواند هواپیما بخرد یا تراکنش مالی‌اش را انجام دهد (که آن هم راحت نیست)، به لحاظ قوانین داخلی نیز با محدودیت‌های بیشتری مواجه است.

وی با اشاره به کاهش تعداد هواپیماهای فعال این شرکت به تنها یک فروند گفت: از یک سو هر چقدر مجوزهای کمتری به این شرکت بدهیم درآمد همان یک هواپیما نیز کمتر شده و مشکلات این شرکت با آن همه پرسنل بیشتر خواهد شد.

این مقام مسئول سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به زمین گیر شدن تنها هواپیمای شرکت آسمان در فرودگاه نجف ادامه داد: از سویی دیگر، وقتی مجوز بیشتری نیز به این شرکت بدهیم مردم با سختی‌های بیشتری مواجه می‌شوند و در این راستا برای اینکه جلوی چنین مشکلاتی را بگیریم مجوزهای شرکت آسمان را محدود کردیم تا بتواند وضعیت خود را بهبود دهد.

وی بیان داشت: هواپیمایی آسمان با تعداد پرسنل بالا و هزینه‌های زیاد مواجه است و تعداد هواپیماهای آن از ۲۸ فروند هواپیمای فعال به یک فروند کاهش یافته است و چنین وضعیتی می‌تواند هر بنگاه اقتصادی را نابود کند.

صانعی اظهار داشت: سازمان هواپیمایی کشوری می‌تواند شرایط را برای این شرکت تسهیل، مقررات را به صورت شفاف بازگو و همچنین با مالکان دولتی این شرکت رایزنی کند تا بتوان آن را از وضعیت فعلی خارج کرد، اما در حقیقت این مالکان آسمان هستند که می‌توانند آن را تقویت کرده یا نابود کنند و سازمان هواپیمایی کشوری نمی‌تواند در نظام حکمرانی شرکت‌ها به ویژه شرکت‌های دولتی دخالت کند؛ لذا پیشنهادات و راهکارهای خود را پیگیری می‌کنیم و امیدواریم با این راهکارهای اجرایی بتوان آسمان را از وضعیت فعلی خارج کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->