شناسایی اولیای دم تنها گره پرونده قتل مرد کلاه گیسی ! زلزله، کاریز در خراسان رضوی را لرزاند (۲۵ مهر ۱۴۰۴) آغاز پیش‌فروش بلیت قطار برای آبان از فردا (شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۴) سقوط مینی‌بوس در گلبهار خراسان رضوی یک فوتی و ۱۹ مصدوم برجای گذاشت مدارس مشهد در روز شنبه (۲۶ مهر ۱۴۰۴) تعطیل شد شایعه «قتل عمد» در تصادفات مربوط به خودرو‌های دارای چراغ زنون کذب است ۳ روستای ایران در فهرست روستا‌های گردشگری جهان ثبت شدند (۲۵ مهر ۱۴۰۴) جزئیاتی تازه از حادثه در معدن پروده طبس (۲۵ مهر ۱۴۰۴) چهار کشته در پی تصادف خودروی سوخت بر قاچاق در جاده سرخس - مشهد (۲۵ مهر ۱۴۰۴) ورود دادستانی خراسان رضوی به موضوع رفتار نامتعارف کارفرما با کارگر زن (۲۵ مهر ۱۴۰۴) زمان پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری آبان ۱۴۰۴ اعلام شد+ جزئیات روز پیوند اولیا و مربیان، مسیری برای آینده روشن دانش‌آموزان | مشارکت و تعامل، حلقه مفقوده انجمن اولیا و مربیان است «شُله» جهانی‌ترین غذای مردمی در مشهد است | گفت‌وگو با یکی از شله‌پزهای جوان مشهدی که عاشقانه آن را پخت می‌کند دعوت انتقال خون خراسان رضوی از مردم برای مشارکت در پویش «یک درصد برای نجات جان انسان‌ها» نشانه‌های مسمومیت با ماهی را بشناسید آثار منفی آلودگی هوا بر سلامتی | دَم های بی بازدم سد شوریجه از ابتدای زمستان ۱۴۰۴، آب‌گیری می‌شود نماینده سازمان جهانی فائو در ایران: ۸۰۰ میلیون نفر از مردم دنیا دچار کمبود مواد غذایی هستند  کمبود این ویتامین‌ها در بدن منجر به زوال عقل می‌شود سومین همایش ملی امنیت غذایی در مشهد برگزار شد | چاره‌اندیشی نخبگانی برای بحران‌های غذایی بازنشستگان تأمین‌اجتماعی: چرا سازمان تأمین‌اجتماعی بعداز ۷ ماه انتظار، معوقات بازنشستگان را قطره‌چکانی پرداخت می‌کند؟ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (پنجشنبه، ۲۴ مهر ۱۴۰۴) | آلودگی دست از سر مشهد برنمی‌دارد! رصد بازار مشهد درخصوص عروسک‌های حاشیه ساز ابوظبی چگونه برای خارجی‌ها جذاب‌تر از دبی شده است؟ کمبود ۵۰ پایگاه اورژانس در مشهد کلاس‌های مجازی، دردسر حقیقی خانواده‌ها | روایت چالش‌های آموزش غیرحضوری در روز‌های غبارآلود مشهد آیا مصرف نوشیدنی‌های گازدار به هضم بهتر غذا کمک می‌کنند؟ انجمن اولیا و مربیان محفلی برای هم‌افزایی ۲ نهاد خانه و مدرسه
سرخط خبرها

مطالبه فرمانداران خراسان رضوی درخصوص اتصال راه‌آهن مشهد - بافق به مشهد - تهران

  • کد خبر: ۳۶۰۵۶۷
  • ۰۱ مهر ۱۴۰۴ - ۱۱:۴۹
مطالبه فرمانداران خراسان رضوی درخصوص اتصال راه‌آهن مشهد - بافق به مشهد - تهران
فرمانداران کاشمر، مه‌ولات، خلیل‌آباد، ششتمد و بردسکن خواستار تسریع در پیگیری طرح اتصال راه آهن مشهد - بافق به مشهد - تهران شدند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ محمد قربانی، فرماندار کاشمر در نشست مشترک فرمانداران مسیر اتصال راه‌آهن مشهد - تهران به راه‌آهن مشهد - بافق از مسیر کاشمر که در سالن همایش‌های مرکز آموزشی رفاهی فرهنگیان برگزار شد، با اشاره به آغاز مطالعات این طرح از سال ۱۳۹۱ گفت: اگرچه بیش از ۱۳ سال از این مصوبه گذشته و هنوز هم مطالعات طرح کامل انجام نشده است، اما با پیگیری‌ها و هماهنگی انجام شده با مسئولان کشوری و فرمانداران منطقه، این مهم در دستور کار قرار گرفته است.

فرماندار کاشمر، با اشاره به وضعیت مطالعات، خاطرنشان کرد: از ۲۲۰ کیلومتر مسیر، برای ۱۴۰ کیلومتر مطالعات انجام شده و در ۸۰ کیلومتر دیگر هنوز مطالعات تکمیلی صورت نگرفته است. وظیفه ما این است که با پیگیری‌های مستمر و مجدانه، این مطالعات به سرانجام برسد و زمینه آغاز عملیات اجرایی فراهم شود.

فرماندار کاشمر درباره مزایای این طرح تصریح کرد: با اجرای پروژه، راه‌آهن بافق - مشهد به راه‌آهن تهران-  مشهد متصل می‌شود که به معنای ایجاد یک شریان حیاتی جدید است. این مسیر با عبور از شهرستان‌های مه ولات، کاشمر، خلیل‌آباد، بردسکن و ششتمد در نهایت به ایستگاه راه‌آهن سبزوار خواهد رسید و علاوه بر جابه‌جایی مسافر، برای ترانزیت بار اهمیت ویژه‌ای دارد و منطقه را به مرکز ثقل اقتصادی تبدیل خواهد کرد.

علی گرمابی، فرماندار خلیل‌آباد نیز با تأکید بر ضرورت توسعه پایدار منطقه گفت: ما دیگر به تصمیم‌گیری‌های جزیره‌ای فکر نمی‌کنیم. دغدغه ما توسعه کلان منطقه است و راه‌آهن، نیاز اصلی و حیاتی ماست. این فرصتی طلایی است که نباید از دست برود.

ریحانه شریعتی، فرماندار مه ولات نیز با اشاره به ناایمن بودن جاده‌های منطقه اظهار کرد: مردم ما بیش از این تحمل داغ عزیزانشان را ندارند. ما بی‌وقفه پیگیر خواهیم بود تا این پروژه امیدبخش در زمان مناسب به بهره‌برداری برسد.

حسین فیض‌آبادی فرماندار ششتمد نیز بر اهمیت برگزاری جلسات مشترک تأکید کرد و گفت: ۷۰ کیلومتر از این مسیر در حوزه استحفاظی ششتمد قرار دارد و ما آماده هرگونه همکاری برای تسهیل عملیات اجرایی هستیم.

علیرضا دیواندری، کارشناس راه‌آهن شرکت توسعه و زیربناهای حمل و نقل خراسان رضوی نیز با تشریح ابعاد فنی طرح افزود: طول مسیر به دلیل شرایط جغرافیایی از ۲۲۰ کیلومتر اولیه به ۲۸۰ کیلومتر افزایش یافته و هزینه‌ای حدود ۲۲ هزار میلیارد تومان برای اجرای آن پیش‌بینی می‌شود. جابه‌جایی بار و ترانزیت، اصلی‌ترین توجیه اقتصادی پروژه است.

گفتنی است در پایان این نشست، فرمانداران منطقه با امضای مشترک، درخواستی رسمی به استاندار خراسان رضوی ارسال کردند تا با برگزاری جلساتی در سطح استانی و با حضور نمایندگان مجلس، مدیران سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، شرکت ساخت راه‌آهن و معاونان استاندار، اعتبار لازم برای این پروژه تخصیص یابد و روند اجرای آن تسریع شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->