پاسخ رئیس بنیاد شهید به حاشیه‌سازی‌ها درباره سهمیه ایثارگران در دانشگاه‌ها بیش از ۱۷۰۰ پرونده پزشکی بنیاد شهید در سال ۱۴۰۴ تعیین تکلیف شدند اجتماع فعالان جهادی مدارس علمیه کشور در مشهد برگزار می‌شود لقمه جسم و نور جان | بررسی موضوع نان حلال از منظر دین اسلام توانمندسازی بیش از ۷۰۰ مسجد مشهد در حوزه ایمنی به همت شهرداری ۱۷ اثر ادبی تازه‌منتشرشده در حوزه مقاومت، معرفی شد «حبیب آدینه‌پور»، جانباز ۷۰ درصد، به هم‌رزمان شهیدش پیوست اهمیت گفت‌و‌گو میان مسلمانان و پیروان ادیان الهی و غیرالهی برپایی نمایشگاه «مساجد در اسلام» در پاریس لزوم استفاده از ظرفیت مجمع جهانی خادمان فرهنگ رضوی در ترویج سیره امام‌رضا(ع) مفهوم شهید در جنگ‌های جدید باید به لحاظ فقهی بررسی شود رئیس سازمان حج و زیارت منصوب شد (۲۸ مهر ۱۴۰۴) توصیه‌های عملی آیت‌الله تقوایی برای کسب آرامش «آهات» نوحه‌های محرم با موضوع جنگ ۱۲روزه را تحلیل می‌کند افتخارآفرینی قاری ایرانی در مسابقات بین‌المللی قرآن روسیه + فیلم اعضای هیئت انتخاب شانزدهمین جشنواره تئاتر بسیج «سودای عشق» معرفی شدند ثبت‌نام پنجمین دوره کاروان حج تمتع اساتید دانشگاه آغاز شد | شرایط اختصاصی کاروان اساتید اولین جشنواره قرآنی «حفظ و مفاهیم قرآن کریم» برگزار می‌شود عمل نکردن به استخاره چه حکمی دارد؟ تسهیل خرید خانواده‌های شهدا و ایثارگران با اجرای سراسری «دیباکارت»
سرخط خبرها

چگونه اقامه نماز جماعت در مدارس تقویت شود؟

  • کد خبر: ۳۶۲۰۲۴
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۴ - ۱۴:۱۲
چگونه اقامه نماز جماعت در مدارس تقویت شود؟
نویسنده کتاب «چلچراغ نماز و مدرسه» بر ضرورت پیوند مسجد و مدرسه تأکید کرد و به ارائه راهکارهایی برای تقویت اقامه نماز جماعت در مدارس پرداخت.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین بهشتی با تشریح تجربه‌های ۱۰ ساله خود در مدارس کشور تأکید کرد: موفقیت نماز جماعت در گرو مشارکت همه عوامل مدرسه است و نهاد خانواده، به‌ویژه مادران، نقشی بی‌بدیل در نهادینه‌سازی فرهنگ نماز در میان دانش‌آموزان دارند.

وی با اشاره به بیش از یک دهه مسئولیت در اقامه نماز وزارت آموزش‌وپرورش گفت: در فاصله سال‌های ۱۳۷۸ تا ۱۳۸۸ از صد‌ها مدرسه بازدید کردم و حاصل این مشاهدات و تجربیات را در قالب کتاب چلچراغ نماز و مدرسه گردآوردم. هدفم انتقال تجربه‌ای پدرانه و دلسوزانه به نسل جوان بود.

بهشتی افزود: زمانی نماز جماعت در مدرسه موفق خواهد بود که همه نقش‌آفرینان، از مدیر و معلمان تا ناظم و حتی سرایدار، سهمی در اقامه آن داشته باشند. این هم‌افزایی رمز ماندگاری نماز در فضای آموزشی است.

وی با اشاره به نقش زنگ نماز تصریح کرد: نماز خود یک مربی پرورشی است. وقت نماز، دانش‌آموز را با وقت‌شناسی و برنامه‌ریزی آشنا می‌کند و زنگ نماز یک تلنگر تربیتی است که شخصیت دینی او را شکل می‌دهد.

نویسنده کتاب چلچراغ نماز و مدرسه همچنین بر ضرورت پیوند مسجد و مدرسه تأکید کرد و گفت: امام جماعت و هیئت امنای مساجد باید ارتباط منظم با مدارس اطراف داشته باشند. مدارس نزدیک به مسجد می‌توانند هفته‌ای چند بار دانش‌آموزان را به مسجد ببرند تا انس و ارتباط عملی برقرار شود.

بهشتی در ادامه با بیان اینکه نسل امروز نیازمند شیوه‌های نو در معرفی نماز است، اظهار داشت: روزگاری محصولات نماز فقط مکتوب بود، اما امروز باید از قالب‌های دیداری و شنیداری، مانند کلیپ کوتاه، انیمیشن و حتی فناوری‌های نوینی، چون هوش مصنوعی بهره گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خانواده را مهم‌تر از مدرسه در نهادینه‌سازی نماز دانست و تأکید کرد: ۷۰ درصد دانش‌آموزان نمازخوان نماز را در خانه یاد گرفته‌اند و ۹۰ درصد آنان از مادر؛ بنابراین نقش خانه و به‌ویژه مادر در این مسیر بی‌بدیل است.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهشتی در پایان با اشاره به ظرفیت انجمن اولیا و مربیان خاطرنشان کرد: این انجمن‌ها امروز علاوه بر مسائل مالی، می‌توانند با بهره‌گیری از افراد صاحب‌نظر، استادان دانشگاه و فرهنگیان، نقش مؤثری در ترویج نماز و ارتقای تربیت دینی دانش‌آموزان ایفا کنند.

منبع: شبستان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->