شوک دوم کرسنت به ایران؛ مصادره دلارهای بابک زنجانی در مالزی فرزین: عرضۀ ارز توافقی افزایش می‌یابد پیش‌بینی بورس سه‌شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۴ پیش‌بینی قیمت دلار سه‌‌شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۴ پیش‌‌بینی قیمت طلا و سکه سه‌شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۴ قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۱۴ مهر ۱۴۰۴) | آریزو ۳ میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان شد خودرو‌های داخلی ارزان شدند (۱۴ مهر ۱۴۰۴) پیش‌بینی سرنوشت طلا تا یک سال آینده مراقب خرید سکه و شمش‌های خارجی طلا باشید افزایش عرضه‌ها در روز سبز بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۴ مهر ۱۴۰۴) عامل گرانی گوشت چیست؟ | این بار پای واردکنندگان در میان است ثبات قیمت گل زعفران | افزایش اندک قیمت نگین زعفران (۱۴ مهر ۱۴۰۴) بیت کوین دوباره عقب نشست | بازار ارز‌های مجازی قرمز شد (۱۴ مهر ۱۴۰۴) کالا‌هایی عجیب که با ارز ترجیحی وارد کشور می‌شود | زیپ، پیانو، فندق با پوست! اضافه‌شدن «بلدرچین»، «ماهی» و «میگو» به طرح کالابرگ «سوخت‌گیری بدون کارت با وارد کردن کد» ممکن نیست رکورد ثبت‌نام ایران‌خودرو شکست (۱۴ مهر ۱۴۰۴) | صف ۶ میلیون نفری برای ۷۳ هزار خودرو چگونگی ثبت‌نام جاماندگان، نوزادان و وراث متوفیان سهام عدالت و جزئیات واریز سود سهام اعلام شد نوسان مثبت دلار در بازار آزاد مشهد در کانال ۱۱۲ هزار تومان (۱۴ مهر ۱۴۰۴) انجام بیش از ۵۲ هزار بازرسی و معدوم‌سازی ۶۷ تن فرآورده غیربهداشتی دامی در خراسان رضوی دلیل افزایش قیمت طلا در بازار جهانی امروز (۱۴ مهرماه ۱۴۰۴) چه بود؟ طلا امروز در مشهد کار خود را افزایشی آغاز کرد (۱۴ مهر ۱۴۰۴) امروز پنجمین مرحله پیش‌فروش سکه برگزار می‌شود (۱۴ مهر ۱۴۰۴) | تحویل ۳۰ دی ماه ۱۴۰۴ کاهش قیمت دینار در مشهد (۱۴ مهر ۱۴۰۴) | لیر ترکیه، ریال سعودی و درهم امارات چقدر شد؟ قیمت امروز میوه و تره‌بار در مشهد (۱۴ مهر ۱۴۰۴) | قیمت نجومی خیار در بازار آورده تکمیل شد، اما پروژه نهضت ملی مسکن نیمه تمام ماند قیمت جهانی طلا امروز (دوشنبه، ۱۴ مهرماه ۱۴۰۴) اعلام شد | رکورد جدید اونس جهانی! جزئیات اجرای طرح حذف چهار صفر از پول ملی + فیلم (۱۳ مهر ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

سهم پایین LPG در سبد سوخت خودرو

  • کد خبر: ۳۶۲۵۲
  • ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷
سهم پایین LPG در سبد سوخت خودرو
در ایران سالانه ۱۸ میلیون تن LPG تولید می‌شود با توجه به بازار مصرف و شرایط صادرات فعلی، ۱۰ میلیون تن از این مقدار بدون استفاده در فلرها و خط لوله گاز طبیعی می سوزد.

به گزارش شهرآرانیوز، یکی از سیاست‌های الزامی در حوزه مصرف سوخت و حمل و نقل، تنوع بخشی به سبد سوخت مصرفی در بخش حمل و نقل است. این تنوع بخشی به معنای جایگزینی سوختی با سوخت دیگر نیست، بلکه به معنای تنوع بخشی عادلانه است، تا متقاضیان با توجه به مؤلفه‌های مختلفی نظیر میزان پیمایش، قیمت، دسترسی و … به انتخاب سوخت مورد نظر خود بپردازند. به عبارتی این حق انتخاب عادلانه را برای متقاضیان قائل شویم که سوخت مورد نظر خود را انتخاب کنند. چرا که با دیکته کردن یک سیاست ناقص نمی‌توان، تقاضایی را کاهش یا کور کرد.

 

اکنون سالانه ۲۷ میلیون تن اتوگاز در دنیا به عنوان جایگزین بنزین و دیزل مصرف می‌شود و بسیاری از کشورهای با مصرف عمده مانند ترکیه، کره جنوبی، روسیه، لهستان، چین، ایتالیا و … حتی به فکر گسترش استفاده از آن نیز هستند.

 

در ایران سالانه ۱۸ میلیون تن LPG تولید می‌شود با توجه به بازار مصرف و شرایط صادرات فعلی، ۱۰ میلیون تن از این مقدار بدون استفاده در فلرها و خط لوله گاز طبیعی می سوزد.

 

به گفته کارشناسان بنابر گزارش انجمن جهانی ال.پی جی (WLPGA) و با استناد به تحقیقات انجام شده در کشورهای مختلف، سه عامل اصلی در ایمنی LPG نقش دارند. ۱- فشار مخزن ۲- محدودیت‌های انفجار و اشتعال پذیری ۳- دوگانه سوز کردن ایمن به صورت کارخانه‌ای یا در کارگاه‌های استاندارد. از این سه عامل دو عامل اول به دلیل ماهیت LPG، آن را به یک سوخت ایمن تبدیل کرده اند و عامل سوم به عنوان تأثیر انسان در استانداردسازی دوگانه سوز کردن خودرو و مشروط است.

 

بنابر این وزارت نفت می‌تواند با راه اندازی جایگاه رسمی و استاندارد برای تبدیل و سوخت‌گیری خودروهای LPG سوز، از استفاده غیر فنی و غیر اصولی جلوگیری نموده و باعث شود صاحبان این خودروها به جای سوخت‌گیری خطرناک یا سوخت‌گیری در جایگاه‌های غیر استاندارد داخل گاراژهای اطراف شهرها، به صورت محترمانه از جایگاه‌های رسمی ایجاد شده در سطح شهر سوخت‌گیری کنند.

 

از آن جایی که انتشار گازهای آلاینده حاصل از سوخت LPG بسیار کم‌تر از بنزین و دیزل است، مصرف LPG در خودروهای کلانشهرهایی همچون تهران، اصفهان، اراک و تبریز و … باعث کاهش آلودگی هوا خواهد شد.

 

بنابر آمار غیر رسمی حدود تعداد ۱.۵ میلیون خودرو LPG سوز در کشور وجود دارد که به صورت غیر استاندارد از اتوگاز استفاده کرده و از جایگاه‌های غیر مجاز و غیر رسمی در حاشیه شهرها سوخت‌گیری می‌کنند. در حالی که وزارت نفت می‌تواند LPG را به عنوان یک سوخت رسمی در سبد سوخت کشور تعریف کند و با استاندارد سازی این خودروها و عرضه LPG در جایگاه استاندارد و مجاز در مناطق معین شهرها، از خطرات ناشی از استفاده غیر فنی آن جلوگیری کند.

 

اینکه هر اقدامی نیاز به سرمایه گذاری دارد، امری بدیهی است؛ اما می‌توان همان طور که در توسعه سی. ان. جی اقدام به سیاست گذاری و سرمایه گذاری نمود، بخشی از ال پی جی تولیدی کشور را به عنوان سوخت به جایگاه‌ها آورد.

منبع:مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->