بازدید استاندار خراسان رضوی از جشنواره رنگ و طعم پاییز در مشهد پاکستان به توافق ۱۰ ساله هند و آمریکا واکنش نشان داد راهپیمایی ۱۳ آبان (۱۴۰۴) در مشهد، به‌صورت متمرکز در میدان شهدا برگزار می‌شود «طرح طاهرین»، الگویی برای سبک زندگی معنوی | فعالیت ۲۰۰ داوطلب در آرامستان‌های مشهد موحدیان: شورای ششم با نگاه آینده‌نگرانه به توسعه مشهد می‌نگرد+ فیلم قیمت امروز پول افغانی (۱۰ آبان ۱۴۰۴) شهردار مشهد مقدس: وجود آمار و اطلاعات دقیق، در تحقق تصمیم سازی های مشهد و استان مؤثر است استاندار خراسان رضوی: دستگاه‌های اجرایی مکلف‌اند آمار و اطلاعات موردنیاز را در اختیار رصدخانه شهری مشهد قرار دهند + فیلم کاهش نسبی آلودگی هوای مشهد (شنبه، ۱۰ آبان ۱۴۰۴) | کیفیت هوای شهر همچنان در مرز هشدار است تحلیلی تاریخی و متفاوت از شرایط مشهد در دوران شورش عصر «محمدشاه قاجار» | ۲ روی سکه حکومت «حسن‌خان سالار» جابه جایی بیش از ۱۵ میلیون مسافر از طریق پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد در هفت ماه نخست سال ۱۴۰۴ درباره بنای مصلی‌ها که نمونه‌های بزرگ شده محراب‌ها هستند | شکوهی ۳۰۰ ساله در پایین خیابان گزارشی تاریخی از یک کاربری متفاوت برای بنای تاریخی کنار دروازه «پایین‌خیابان» | نشست دیپلماتیک در «باغ مصلی» جوانان افغانستان بربام فوتسال آسیا ایستادند بوستان خطی اسماعیل آباد در آستانه بهره‌برداری | افزایش ۷۲ هزار مترمربعی فضای سبز مشهد تا ماه آینده  شهردار مشهد مقدس خبر داد: بهره‌برداری از ایستگاه بسیج خط۳ مترو مشهد در دهه فجر ۱۴۰۴ + فیلم رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد: نسخه مازوت کم‌گوگرد برای کاهش آلایندگی صنایع و نیروگاه‌ها + فیلم اضافه‌شدن ۳۰۰ اتوبوس جدید به ناوگان حمل‌ونقل عمومی مشهد (۸ آبان ۱۴۰۴) انصاری: نظام ویژه استاندارد خراسان رضوی تدوین می‌شود | اعطای «نشان ملی زائر» از سال ۱۴۰۵
سرخط خبرها

مشهد، پیشتاز در استفاده از آسفالت پلیمری در کلان‌شهر‌های کشور

  • کد خبر: ۳۶۴۵۰۳
  • ۱۹ مهر ۱۴۰۴ - ۱۲:۰۴
مشهد، پیشتاز در استفاده از آسفالت پلیمری در کلان‌شهر‌های کشور
مدیرکل نظارت بر نگهداری و تعمیرات شهرداری مشهد گفت: آسفالت پلیمری یک محصول بومی و تولیدشده در شهر مشهد است و به تأیید کمیسیون عمران شورای شهر نیز رسیده که در بخشی از آسفالت معابر مورد استفاده قرار بگیرد. در بین کلان‌شهر‌های کشور، مشهد در به‌کارگیری این فناوری پیشتاز است که این شهر می‌تواند الگویی موفق برای سایر کلان‌شهر‌ها باشد.

بهنام خیاط در گفت‌و‌گو با خبرنگار شهرآرانیوز، با اشاره به مشکلات تردد اتوبوس‌های سنگین در خطوط بی‌آرتی اظهار کرد: به دلیل وزن بالای اتوبوس‌ها، آسفالت این خطوط معمولاً پس از مدتی دچار چین‌خوردگی، نشست و آسیب می‌شود و دیگر شرایط استاندارد برای تردد وسایل نقلیه عمومی و امدادی را ندارد؛ ازاین‌رو نیاز به بازسازی و روکش مجدد پیدا می‌کند.

وی افزود: چند سال پیش، طرحی با عنوان آسفالت پلیمری که حاصل تلاش یکی از متخصصان بومی مشهد است، در چند معبر از جمله مسیر خط یک بی‌آرتی از ترمینال تا حرم مطهر رضوی به‌صورت آزمایشی اجرا شد و نتایج بسیار مطلوبی داشت.

مدیرکل نظارت بر نگهداری و تعمیرات شهرداری مشهد ادامه داد: این نوع آسفالت با فناوری‌های روز دنیا مطابقت دارد و از نظر مقاومت در برابر سرما، گرما، یخبندان و همچنین کاهش صدای تردد، عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داده است. بر همین اساس، تصمیم گرفته شد در سایر خطوط بی‌آرتی نیز از این نوع آسفالت استفاده شود تا مشکلات فرسایش آسفالت به حداقل برسد.

خیاط با اشاره به اینکه مجوز‌های لازم از پلیس راهور و سایر مراجع ذی‌ربط برای اجرای این طرح اخذ شده است، اظهار کرد: از ابتدای هفته جاری، اجرای عملیات به‌صورت رسمی آغاز می‌شود و در ادامه، بخشی از معابر عمومی شهر نیز با این نوع آسفالت بهسازی خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: آسفالت پلیمری یک محصول بومی و تولیدشده در شهر مشهد است و به تأیید کمیسیون عمران شورای شهر نیز رسیده که در بخشی از آسفالت معابر مورد استفاده قرار بگیرد. در بین کلان‌شهر‌های کشور، مشهد در به‌کارگیری این فناوری پیشتاز است که این شهر می‌تواند الگویی موفق برای سایر کلان‌شهر‌ها باشد. در حال حاضر نیز تعدادی از مدیران شهر‌های بزرگ کشور برای بازدید از نتایج اجرای آزمایشی این طرح به مشهد آمده‌اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->