«بامداد خمار» این هفته (۵ آبان ۱۴۰۴) دو قسمتی منتشر می‌شود تابلوی ناپدیدشده پیکاسو پیدا شد پوریا پورسرخ، هوادار ویژه رئال در جدال با بارسلونا + عکس واکنش متفاوت نوید محمدزاده به ماجرای اخیر وحید هاشمیان + عکس ساعد سهیلی و هستی مهدوی‌فر با «خانم یامامورا» می‌آیند محمدرضا شایع مجوز گرفت | آغاز کنسرت‌های رپ در ایران به زودی شکست‌های بزرگ دیزنی در گیشه ۲۰۲۵ جزئیات زمان و مکان جشنواره جهانی فیلم فجر اعلام شد اشعار شفیعی‌کدکنی به دنیای کودکان رسید سرقت موزه لوور، ایده‌ای برای فیلم جدید جورج کلونی «بچه مردم» رکورد افتتاحیه فیلم‌های نوجوانانه ایران را شکست «راپونزل» به دنیای واقعی می‌آید | نسخه لایو اکشن «گیسوکمند» در راه است «آوای عشق»، صدای وحدت و امید از دل سرود‌های ایرانی برگزاری یادبودی برای زنده‌یاد «ناصر تقوایی» هنرمند باید الهام پذیر باشد | گفت وگو با سروش دستمالچیان، هنرمند نقاش، طراح، کاریکاتوریست و عکاس آغاز مرحله نهایی «قندپهلو» از شبکه نسیم آموزش داستان نویسی | چشم‌های دکمه‌ای من (بخش نهم) «ناتوردشت» راهی بلاروس می‌شود
سرخط خبرها

شکست‌های بزرگ دیزنی در گیشه ۲۰۲۵

  • کد خبر: ۳۶۸۲۵۴
  • ۰۴ آبان ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۵
شکست‌های بزرگ دیزنی در گیشه ۲۰۲۵
اتکای بیش‌ازحد دیزنی به نام‌های قدیمی مانند «ترون» و «سفیدبرفی» در حالی‌که نسل جدید مخاطبان به دنبال داستان‌های تازه‌اند، باعث افت فروش و نیاز به نوآوری در استراتژی‌های این استودیو شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، دیزنی امسال با چند شکست سنگین از جمله «سفیدبرفی»، «الیو» و «ترون: آرس» روبه‌رو شد؛ حتی فیلم‌های تحسین‌شده دنیای مارول مانند «صاعقه‌ها» نیز نتوانستند وضعیت را نجات دهند. کارشناسان می‌گویند مشکل اصلی در ترکیب «پروژه‌های پرهزینه و جذابیت محدود» است.

یکی از نشانه‌های بحران، تغییر ترکیب سنی تماشاگران است. در حالی‌که در گذشته فیلم‌های دیزنی تماشاگران خانوادگی و نوجوانان را جذب می‌کردند، در سال ۲۰۲۵ بیشتر بینندگان در رده سنی ۲۵ تا ۵۴ سال قرار دارند. برای مثال، تنها ۱۲ درصد از مخاطبان افتتاحیه «کاپیتان آمریکا: دنیای جدید شجاع» زیر ۱۸ سال بودند. این تغییر باعث شده دیزنی از تماشاگران جوان و درآمد گسترده بازار خانواده‌ها فاصله بگیرد.

یکی دیگر از دلایل افت، ضربه برند پیکسار است. سه فیلم (Soul)، (Luca) و (Turning Red) در دوران کرونا مستقیماً در دیزنی‌پلاس پخش شدند و همین باعث شد مخاطبان، آثار جدید پیکسار را با تماشای خانگی گره بزنند. نتیجه آن بود که فیلم (Elio) با بودجه‌ای بیش از ۲۰۰ میلیون دلار در گیشه شکست خورد.

در سطح بین‌المللی نیز جذابیت برند‌های قدیمی دیزنی مانند مارول و جنگ ستارگان به‌شدت کاهش یافته است. فروش جهانی «کاپیتان آمریکا: دنیای جدید شجاع» تنها ۲۱۳ میلیون دلار بود؛ رقمی بسیار کمتر از موفقیت‌های میلیاردی دهه ۲۰۱۰.

علاوه بر ضعف داستانی، افزایش غیرقابل‌کنترل بودجه‌ها نیز مشکل‌ساز شده است. برای نمونه، بازسازی «سفیدبرفی» با هزینه ۲۷۰ میلیون دلار یکی از پرخرج‌ترین فیلم‌های تاریخ استودیو بود.

منتقدان می‌گویند اتکای بیش‌ازحد دیزنی به نام‌های قدیمی – از «ترون» گرفته تا «سفیدبرفی» – در حالی‌که نسل جدید مخاطبان به دنبال داستان‌های تازه‌اند، بزرگ‌ترین اشتباه استراتژیک این غول سرگرمی است. در نتیجه، این کمپانی بیش از هر زمان دیگری نیازمند نوسازی خلاقیت و رهایی از سایه گذشته است.

منبع: سلام سینما

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->