از عید غدیر تا پایان ماه صفر بسته‌های معیشتی به مددجویان بهزیستی داده خواهد شد براساس سوابق تحصیلی، دانشجوی پیام‌نور شوید | ۲۴ هزار دانشجوی فعال در دانشگاه پیام‌نور خراسان رضوی تهویه قوی و ماسک برای داوطلبان کنکور لازم است | کمیته علمی ستاد ملی کرونا موافق برپایی عزاداری‌ها نیست کرونا احتمالا تا ۱۰ سال دیگر باماست بیانیه سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی برای گرامیداشت روز خبرنگار آمار کرونا در ایران ۱۵ مرداد | ابتلای ۲۶۹۷ نفر و جان باختن ۱۸۵ بیمار قتل نصاب ماهواره با وینچستر در مشهد تسهیلات آموزشی برای معلمان و دانش‌آموزان در ایام کرونایی گردشگری زیارت زیر سایه سیاه کرونا به ملاقات بیماران کرونایی بروید افزایش حقوق همسان‌سازی مستمری بگیران تامین اجتماعی از مرداد | افزایش ۱۰ برابری اعتبار تسهیلات مستمری بگیران نحوه تقسیط جرائم خودرو‌های توقیف شده + فیلم وزش باد طی روزهای آینده در خراسان رضوی رتبه نخست زیان مالی از کرونا در اختیار صنعت گردشگری است دریافت هزینه فوق العاده غیرآموزشی از اولیا ممنوع است | حداکثر شهریه مقطع ابتدایی ۱۳ میلیون تومان اعلام الزامات آموزش و پرورش برای مواجهه با کرونا در سال تحصیلی آینده روند نزولی بستری‌های کرونا | اصل تجمع خلاف دستورالعمل‌های مقابله با کرونا است میزبانی دانشگاه فردوسی از ۱۶ هزار و ۵۷ داوطلب کنکور ارشد «جهش»، طرحی با دو روی سکه! بهبود تامین آب شرب در ۱۰ شهر خراسان رضوی
خبر ویژه

آیا رانندگی بین خطوط شما را دیرتر به مقصد می رساند؟

  • کد خبر: ۳۶۹۹۳
  • ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴
آیا رانندگی بین خطوط شما را دیرتر به مقصد می رساند؟

مترجم: عادل نجفی | شهرآرانیوز؛ همه راننده ها دست کم یک بار این سؤال را مخصوصا وقتی در ترافیک گیر افتاده اند از خود پرسیده اند که «آیا لاین کنار سریع تر حرکت نمی کند؟». شاید در ظاهر، شما با سرعت بیشتر جابه جایی خودروها در لاین های مجاور خود روبه رو باشید، اما برآیند پژوهشی که در دانشگاه تورنتو انجام شده است نشان می دهد که این گونه نیست. در واقع، تغییر متناوب خطوط در حین رانندگی و جلو و عقب رفتن های متعدد نه تنها شما را سریع تر به مقصد نمی رساند بلکه می تواند جان شما و دیگر سرنشینان خودرو را نیز به خطر بیندازد.

توهم سرعت
براساس یافته های شبیه سازی رایانه ای توسط پژوهشگران کانادایی، راننده گرفتار در لاین پرترافیک صرفا به دلیل ثابت نشستن در خودرو خود و فاصله گرفتن خودروهای عبوری از دیگر لاین ها به این تصور می رسد که آن ها سریع تر هستند. اما این تصویر تنها توهمی از واقعیت است. برای تشخیص این توهم از واقعیت، تنها راه حل خروج از خودرو و ایستادن بر لبه پیاده رو یا مسیر و نگاه کردن به جریان کلی ترافیک است.

 

نقاط کور را دریابید!
اگرچه تجربیات و یافته های علمی نشان می دهند که تغییر لاین و رانندگی نکردن بین خطوط چندان مؤثر نیست، در برخی موارد نیز ممکن است این کار الزامی باشد. بنابراین چه این کار ضرور باشد چه از سر عادت به سراغ آن بروید، دست کم با احتیاط کافی دست به فرمان شوید. برای یک تغییر لاین مطمئن و کم خطر، 8 گام را از چک کردن آینه ها، تا خاموش و روشن کردن به موقع راهنما و تنظیم سرعت را شاید همه رانندگان به خوبی بدانند. اما مهم ترین آسیبی که رانندگانی را که بین خطوط رانندگی نمی کنند تهدید می کند نقاط کور خودرو است. حتی در استانداردترین طراحی های خودروهای مختلف ممکن است نقاطی در پشت سر یا کناره ها باشند که در آینه ها قابل مشاهده نیستند. بنابراین پس از بررسی آینه ها حتما از روی شانه سمت راست، نگاهی با دقت داشته باشید.

 

قانونی که شاید ندانسته بشکنید
بررسی تخلفات رانندگان در سال 2017 میلادی در اتحادیه اروپا نشان می دهد برخی رانندگان بدون اینکه متوجه شوند، قانون شکنی کرده اند. یکی از رایج ترین تخلفات استفاده نکردن از راهنما هنگام تغییر لاین در بزرگراه هاست. رانندگان موظف اند دست کم 5 ثانیه قبل از اقدام و 5 ثانیه پس از پایان تغییر لاین راهنمای خودرو را استفاده کنند. اما تغییر ناگهانی یا بی احتیاط لاین و رانندگی نکردن بین خطوط نیز تخلف دیگری است که پای نمره منفی و جریمه را می تواند به سابقه رانندگی متخلفان باز کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
{*Start Google Analytics Code*} {*End Google Analytics Code*}