یکی از سریع‌ترین خودروهای برقی جهان برای واردات مجوز گرفت علت گرانی قیمت مرغ چیست؟ ۴ بنگاه املاک متخلف دیگر در مشهد پلمب شد (۱۳ آبان ۱۴۰۴) پیش‌بینی قیمت طلا و سکه چهار‌شنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۴ افزایش ۲۴ مگاواتی ظرفیت تولید برق در خراسان رضوی (۱۳ آبان ۱۴۰۴) وام ۲ هزار و ۸۶۰ میلیاردی بانک شهر به باشگاه پرسپولیس آغاز فروش اقساطی محصولات کرمان موتور از فردا + جدول فروش و لینک (۱۴ آبان ۱۴۰۴) تامین اضطراری ۶۸۰۰ تن نهاده برای مرغداری‌های خراسان رضوی قیمت‌ها در بازار خودرو کاهشی شد | بررسی قیمت امروز خودرو‌های داخلی و خارجی (۱۳ آبان ۱۴۰۴) بررسی روش‌های مطمئن خرید سکه طلا از بازار وزارت جهاد کشاورزی پشت پرده گرانی برنج است؟ مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی: با الزامی‌شدن صورت‌حساب‌های الکترونیکی، فاکتور‌های کاغذی فاقد اعتبار مالیاتی خواهند شد تداوم روند افزایش قیمت گل زعفران (۱۳ آبان ۱۴۰۴)‌ ۶۰ درصد سپرده‌های بانکی کشور در تهران متمرکز است | گزارش شهرآرانیوز از سهم اندک بانک‌های خراسان رضوی در نظام بانکداری کشور عقب‌نشینی بورس پس از برخورد با سقف تاریخی | خروج سنگین پول حقیقی از بازار سهام (۱۳ آبان ۱۴۰۴) خراسان رضوی نیازمند سیاست‌های مالیاتی خاص خود است | نظام مالیاتی باید به سمت عدالت مالیاتی حرکت کند نرخ دلار در بازار ارز مشهد در کانال ۱۰۷ هزار تومان جاخوش کرد (۱۳ آبان ۱۴۰۴) مشکل فروش نان در زمان قطع برق و اینترنت در نانوایی‌های مشهد حل شد استاندار خراسان رضوی: امیدواریم تا پایان سال از مرز ۴۰۰ مگاوات پروژه فعال عبور کنیم ثبات نرخ طلا در مشهد در نیمه کانال ۱۰ میلیون تومان (۱۳ آبان ۱۴۰۴)‌ | سکه امروز چند؟ بازار مرغ و تخم‌مرغ تحت تأثیر کمبود نهاده‌ها! (۱۳ آبان ۱۴۰۴) آیا پایان عمر نهضت ملی مسکن فرارسیده است؟ | جزئیات ماجرای نامه جنجالی وزیر راه و شهرسازی زنگ خطر کمبود لبنیات و گوشت با شیوع جدی تب‌برفکی در برخی دامداری‌ها به صدا درآمد اولین دوره خودروهای وارداتی در بورس کالا امروز عرضه شد (۱۳ آبان ۱۴۰۴) | قیمت کشف شده نزدیک به قیمت بازار آخرین وضعیت بازار رمزارز‌های دیجیتال در جهان (۱۳ آبان ماه ۱۴۰۴) | بیت‌کوین عقب‌نشینی کرد اعلام نرخ خوراک و سوخت پترو پالایشی، فلزی و سیمانی از سوی وزارت نفت جزئیات جدیدترین حراج سکه اعلام شد | آغاز واریز وجه از امروز (۱۳ آبان ۱۴۰۴) قیمت امروز دینار عراق، لیر ترکیه و افغانی افغانستان در مشهد (۱۳ آبان ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

یکی از سریع‌ترین خودروهای برقی جهان برای واردات مجوز گرفت

  • کد خبر: ۳۷۰۴۱۱
  • ۱۳ آبان ۱۴۰۴ - ۲۰:۴۱
یکی از سریع‌ترین خودروهای برقی جهان برای واردات مجوز گرفت
یکی از سریع‌ترین خودروهای برقی جهان برای واردات مجوز گرفته است. نسخه‌ی استاندارد با سیستم تک موتور در چین، تقریبا ۳۰ هزار دلار قیمت دارد و احتمالا برای مشتری ایرانی، ۴ تا ۴/۵ میلیارد تومان خواهد بود.

به گزارش شهرآرانیوز، خودروسازی چین با سرعتی عجیب پیشرفت کرده و حالا به رقیبی برای برند‌های درجه یک دنیا تبدیل شده است. برند‌های چینی در کلاس اقتصادی، لوکس، سوپرلوکس و حتی سوپراسپرت، با تنوعی حیرت‌انگیز فعالیت می‌کنند و برخلاف خودروسازان ایرانی، سلطه بر بازار جهانی را هدف قرار داده‌اند. حالا باتوجه به فقدان روابط اقتصادی گسترده بین ایران و کشور‌های غربی، احتمال ورود هر نوع خودروی چینی به بازار ما وجود دارد.

خودروسازی شیائومی کمتر از چهار سال قدمت دارد. این مجموعه، به لطف سابقه‌ای طولانی در تولید لوازم خانگی و محصولات الکترونیک خصوصا گوشی موبایل، شهرت جهانی به دست آورده است. شیائومی اوتو با استخدام نیرو‌های خوش‌سابقه و صاحب دانش از کشور‌های مختلف جهان، خیلی زود توانست اولین محصول خود را با نام SU ۷ در سال ۲۰۲۳ رونمایی کند.

شیائومی SU ۷ در تلاش برای الگوبرداری از پورشه تایکان ساخته شده است. جالب‌تر اینکه، موتور‌های برقی و غالب تجهیزات الکترونیک SU ۷ تولید شیائومی هستند و وابستگی به دیگر خودروسازان چینی، مثل بی‌وای‌دی ندارند. باتری‌ها توسط CATL تولید می‌شوند و در بحث‌های فنی برای تحقیق و تولید خودرو، گروه بایک (BAIC) نقش اصلی را داشته است. شیائومی SU ۷ در تاریخ خودروسازی چینی، یکی از پرتقاضاترین مدل‌های پیش‌فروش شده محسوب می‌شود که احتمالا دلیل اصلی آن، محبوبیت گوشی‌های همراه شیائومی در چین است. این مدل چهار نسخه استاندارد، پرو، مکس و اولترا دارد.

طراحی بدنه شیائومی SU ۷ مکس

مهندسان شیائومی با همکاری کریس بنگل که زمانی سرپرست تیم طراحی بی‌ام‌و بود، نمای بیرونی شیائومی SU ۷ را شکل داده‌اند. هدف آنها، فرم ساده و متکی بر خوطوط منحنی، مشابه پورشه تایکان بوده است؛ ضمن اینکه المان‌هایی از دیگر خودروسازان مشهور، مثل چراغ‌های مکلارن نیز به وضوح دیده می‌شوند.

نمای اصلی SU ۷ با شخصیت اسپرت و آیرودینامیک تعریف می‌شود. ساختار سپر جلو در مدل‌های مختلف، تفاوت‌هایی دارد؛ اما دیگر اجزا برای SU ۷ استاندارد، پرو، مکس و اولترا تقریبا ثابت هستند. برش‌های بدنه، دقیق و حساب‌شده شکل گرفته‌اند؛ ضمن اینکه ادوات پلاستیکی ارزان‌قیمت، به مجرای هوای داخل سپر محدود شده‌اند.

در نمای جانبی، شباهت به پورشه تایکان بیشتر دیده می‌شود و دستگیره‌های هم‌سطح بدنه، ظرافت در طراحی را نشان می‌دهند. حالت تخم مرغی در آینه‌های جانبی نیز، جالب توجه است. شیائومی SU ۷ مکس با چرخ‌های ۲۰ اینچ و تایر‌های ۲۴۵ میلی‌متر ارایه می‌شود که نقش مهمی در زیبایی برای خودروی سدان دارد.

در نمای پشت، شباهت‌هایی با سبک طراحی پورشه و استون مارتین دیده می‌شود. حجم‌دهی بدنه جالب توجه است و خصوصا همراه بالچه‌ی عقب که قابلیت جابه‌جایی دارد، حس تهاجمی شیائومی SU ۷ مکس تقویت می‌شود. برای سپر، ادوات سیاه شفاف (پیانویی) استفاده شده و بخش‌های فلزی هم‌رنگ بدنه نیز وجود دارند. مجموع این موارد، به‌ندرت در خودرو‌های چینی دیده شده است.

شیائومی SU ۷ مکس با طول ۴،۹۹۷ و عرض ۱،۹۶۳ و ارتفاع ۱،۴۴۰ و فاصله محوری ۳،۰۰۰ میلی‌متر ارایه می‌شود. این خودروی چینی نسبت به تویوتا کمری ۲۰۱۴ موجود در ایران، طول و عرض و فاصله محوری بیشتری دارد.

فرم کلی داشبورد و ادوات چیده شده در اتاق SU ۷ الهام گرفته از محصولات تسلا هستند، اما توجه به جزئیات باعث شده، هیجان و حس اسپرت در کابین شیائومی تقویت شود. فرمان D شکل چرم با دکمه‌های دایره‌ای برای انتخاب حالت رانندگی، SU ۷ را آماده‌ی رانندگی سریع نشان می‌دهند.

نمایشگر لمسی ۱۶/۱ اینچ در وسط، جای شکی باقی نمی‌گذارد که خودروی شیائومی، محصولی فناوری‌محور است. پشت فرمان هم، پنل دیجیتال وجود دارد که داخل جایگاهی ویژه با تورفتگی ارایه می‌شود. دیگر مورد جالب در کابین SU ۷، فناوری نمایش اطلاعات روی شیشه (HUD) با ابعاد ۵۶ اینچ است که در بازار جهانی، به‌ندرت دیده‌ایم.

فاصله محوری ۳،۰۰۰ میلی‌متر، راحتی بسیار خوب برای جلوی زانو‌ها فراهم می‌کند. شیائومی SU ۷ مکس، برای چهار سرنشن بلندقد مناسب است؛ هرتچند فضای بالای سر در عقب، ایده‌آل نیست. طراحی صندلی‌ها ظرافت بسیار خوبی دارد و فراتر از خودرو‌های عادی ساخت چین به نظر می‌رسد. شیائومی SU ۷ مکس، صندوق عقب ۵۱۷ لیتر و صندوق جلوی ۱۰۵ لیتر ارای می‌کند تا مناسب سفر‌های بین شهری باشد.

پیشرانه و تجهیزت فنی شیائومی SU ۷ مکس

نسخه‌ی وارداتی، مجهز به دو موتور برقی با مجموع قدرت ۶۷۳ اسب بخار و گشتاور ۸۳۸ نیوتن‌متر است. این خودروی چهارچرخ محرک در زمان ۲/۸ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و نهایت سرعت ۲۶۰ کیلومتر برساعت فراهم می‌کند که برای خودرویی با وزن خالص ۲۲۰۰ کیلوگرم، جالب توجه است. شیائومی SU ۷ مکس، گیربکس تک سرعته دارد و همراه باتری ۱۰۱ کیلووات ساعتی، توان پیمایش ۸۰۰ کیلومتر ارائه می‌دهد. پانزده دقیقه شارژ این خودرو با شارژر‌های ویژه (Fast charge) انرژی لازم برای ۵۰۰ کیلومتر رانندگی را فراهم می‌کند.

نسخه‌ی پایه که ممکن است در آینده وارد ایران شود، تک دیفرانسیل محرک عقب محسوب می‌شود. این مدل از یک موتور برقی، ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن‌متر گشتاور می‌گیرد. سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت SU ۷ استاندارد، ۵/۲۸ ثانیه و توان پیمایش با باتری ۷۳/۶ کیلووات ساعت، ۷۰۰ کیلومتر است. نسخه‌ی پرو، همراه باتری بزرگ‌تر، امکان رانندگی تا مسافت ۸۰۰ کیلومتر فراهم می‌کند.

فناوری کابین هوشمند SU ۷ مکس سیستم اطلاعات سرگرمی خود را با یک صفحه نمایش مرکزی بزرگ و چرخان ادغام می‌کند. کابین عقب دارای گرمایش دو ناحیه‌ای و شیشه‌های جانبی دوجداره است. رادار لیدار، چند دوربین شامل ۲ دوربین جلو ۸ مگاپیکسل، ۴ دوربین کناری ۳ مگاپیکسل، ۴ دوربین پانوراما ۳ مگاپیکسل، یک دوربین عقب ۳ مگاپیکسل، ۱۲ سنسور پیرامون بدنه، فناوری پیشگیری از برخورد جلو/عقب/جانبی، سیستم حفظ تمرکز روی خط، دستیار تغییر خط، هشدار خروج از خط، ترمز اضطراری با نظارت بر عابر پیاده و دوچرخه‌سوار، دستیار نور بالا، هشدار نقطه کور، هشدار احتمال حادثه هنگام خروج از خودرو، پارک دوبل اتوماتیک و رانندگی خودران سطح دو، امکانات شیائومی SU ۷ مکس هستند.

قیمت شیائومی SU ۷ مکس در چین و پیش‌بینی برای ایران

هزینه حرید شیائومی SU ۷ مکس در کشور چین، نزدیک به ۴۰ هزار دلار است. اگر عوارض و مالیات مخصوص خودرو‌های برقی را مشابه بنزینی در نظر بگیریم، قیمت این خودرو در ایران حدود ۶ میلیارد تومان خواهد بود. نسخه‌ی استاندارد با سیستم تک موتور در چین، تقریبا ۳۰ هزار دلار قیمت دارد و احتمالا برای مشتری ایرانی، ۴ تا ۴/۵ میلیارد تومان خواهد بود.

منبع: تجارت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->