چرخ خودروسازی برای مردم نمی‌چرخد ثبت‌نام برای عرضه جدید خودرو‌های وارداتی از هفته آینده | تحویل چهارماهه خودروها ویدئو | فرایند انتقال سهام متوفیان به وراث آمار عجیب فروش ربع‌سکه در حراج سکه | حراج بعدی، فردا (۷ آذر ۱۴۰۳) ارزش معاملات خرد رکوردشکنی کرد | گزارش وضعیت بازار سرمایه (۶ آذر ۱۴۰۳) جمع‌آوری ۴ میلیارد تومان در اپلیکیشن «بله» درراستای اجرای پویش «ایران همدل» بررسی قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۶ آذر ۱۴۰۳) حق ثبت مهریه برای هر تعداد سکه چقدر است؟ + جزئیاتی جدید از طرح پرداخت حق ثبت مهریه زمان تحویل چانگان‌های وارداتی سایپا مشخص شد افت قیمت سکه در مشهد (۶ آذر ۱۴۰۳) قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۶ آذر ۱۴۰۳) | قیمت‌ها افت کرد هشدار فعالان صنعت سیمان درباره اعمال محدودیت گازی قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۶ آذر ۱۴۰۳) | نرخ دلار بازار آزاد ۶۹ هزار و ۵۵۰ تومان امکان انتخاب آپشن‌های بیشتر، در زمان خرید لاماری‌ایما رشد بدون توقف دلار نیما ادامه یافت (۶ آذر ۱۴۰۳) | نرخ امروز ۵۱ هزار و ۶۹۶ تومان دیدار وزیر اقتصاد ایران با وزیر سرمایه‌گذاری عربستان (۶ آذر ۱۴۰۳) خبرنگاران متقاضی نهضت ملی مسکن گوش‌به‌زنگ باشند | فراخوان واریز آورده جدید آمار سجامی‌های بورس نزدیک به ۴۶.۵ میلیون نفر شد بورس قله ۱۸ ماه گذشته خود را پس گرفت | رشد ۳۵ هزار واحدی شاخص کل در کمتر از ۱۵ دقیقه وزیر نیرو: در هیچ نقطه‌ای از کشور خاموشی اعمال نمی‌شود + فیلم قیمت امروز میوه و صیفی‌جات در مشهد (۶ آذر ۱۴۰۳) | گلابی چند؟ قطعی‌های برنامه‌ریزی‌شده خانگی متوقف شد؟ رکود بازار خودرو پس از شوک افزایش قیمت خودروسازان چالش کمبود نیروی کار در واحد‌های صنعتی واریز سود سهام عدالت به زودی | هر کدام از دارندگان سهام عدالت چقدر سود دریافت خواهند کرد؟ ویدئو| دعوای نماینده انجمن گاوداران گوشتی با وزارت کشاورزی روی آنتن زنده کدام گروه‌های شغلی از مالیات معاف شدند؟ آخرین قیمت سکه در حراج مرکز مبادله (۵ آذر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

رشد ۱۸ برابری قلع و قمع باغ ویلا‌ها در مشهد

  • کد خبر: ۳۷۲۸۶
  • ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴
رشد ۱۸ برابری قلع و قمع باغ ویلا‌ها در مشهد
در ۶ ماه اول سال ۹۸ تنها ۵۰ مورد قلع و قمع باغ‌ویلای غیر مجاز داشتیم، اما در ۵ ماه ابتدای سال ۹۹، ۹۰۹ باغ‌ویلا را قلع و قمع و اعمال قانون کردیم که حدود ۱۸ برابر شده است.
به گزارش شهرآرانیوز، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد با بیان این مطلب در خصوص پرونده باستی‌هیلز مشهد، اظهار کرد: حکم تخریب باغ‌ویلا‌ها صادر شده، اما بعد از تجدید نظرخواهی محکوم‌علیه پرونده، موضوع به یکی از شعب دادگاه تجدید نظر استان ارجاع شده و هنوز دادگاه رایی در این خصوص صادر نکرده است.

امید طهماسبی زاده افزود: عملا ما تا زمان ابلاغ رای دادگاه تجدید نظر بلاتکلیف هستیم که آیا رای، قطعی و تایید می‌شود یا اینکه ممکن است تغییراتی در آن رخ دهد.


وجود باغ‌ویلا‌های غیر مجاز منتسب به کارکنان برخی ادارات

طهماسبی‌زاده با بیان اینکه ۳، ۴ مجتمع غیر مجاز به صورت باغ‌ویلا ایجاد شده که منتسب به کارکنان برخی از ادارات و سازمان‌ها هستند و بیشتر در بلوار شاهنامه فردوسی، گوارشک و منطقه زاک قرار دارند، عنوان کرد: در سطح شهر نیز مجتمع‌های متعددی هستند که به صورت غیر مجاز احداث شدند، جهاد کشاورزی اقدام به قلع و قمع آن‌ها کرده و برای تعداد زیادی پرونده کیفری تشکیل شده که در حال رسیدگی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد گفت: در ۶ ماه اول سال ۹۸ تنها ۵۰ مورد قلع و قمع باغ‌ویلای غیر مجاز داشتیم، اما در ۵ ماه ابتدای سال ۹۹، ۹۰۹ باغ‌ویلا را قلع و قمع و اعمال قانون کردیم که حدود ۱۸ برابر شده، البته در مقایسه با حجم تغییر کاربری‌ها، این تعداد قلع و قمع ناچیز و انگشت‌شمار بوده و باید بیشتر در این حوزه کار شود.


هر هکتار از اراضی کشاورزی، غذای ۲۰ نفر را تامین می‌کند

وی بیان کرد: اراضی کشاورزی بستر تولید و امنیت غذایی ما هستند و هر هکتار اراضی کشاورزی حداقل غذای ۲۰ نفر را تامین می‌کند، بنابراین تخریب و تغییر کاربری این اراضی به نوعی به منافع ملی ما لطمه وارد می‌کند و فراتر از یک جرم عادی است.

طهماسبی‌زاده ادامه داد: تغییر کاربری یک جرم عادی نیست، بلکه یک جرم علیه منافع ملی است و افرادی که به این کار مبادرت می‌کنند، نه تنها برخلاف مقررات، مرتکب جرم شدند، بلکه در حال از بین بردن بستر‌های تامین غذای مردم نیز هستند. این تغییر کاربری‌ها موجب حفر چاه‌های غیر مجاز، استحصال بی‌رویه آب، نابودی محیط زیست و حتی مشکلات اجتماعی می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد در خصوص کمربند جنوبی، تصریح کرد: به این دلیل که در کمربند جنوبی بحث‌های زیست‌محیطی و تصرف اراضی ملی مطرح بوده، راه و شهرسازی در آن دخیل است و کشاورزی در آن کمتر انجام شده، بنابراین مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مستقیم نظری نمی‌دهد، اما واقعیت این است که هرچه این کوه‌ها و محیط زیست بیشتر برای نسل آینده حفظ شود، مطلوب‌تر است.

وی اضافه کرد: اقدام درست و کارشناسی‌تر این بود که شهر به سمت جنوب گسترش پیدا نمی‌کرد که ناگزیر باشیم برای رفع مشکل ترافیک، کوه‌ها را تخریب کنیم. نظر شخصی من این است که استفاده از پل‌ها و جاده‌های طبقاتی و تبادلی یا حتی خرید بافت مسکونی، بهتر از این است که کوه‌ها و ارتفاعات را برای احداث جاده تخریب کنیم، زیرا احداث این جاده‌ها موجب توسعه و گسترش تخریب کوه‌ها می‌شود.

منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->