جزئیات مراسم یادبود سومین روز درگذشت «سعید راد» ماجرای زنی که سوژه پادکست جنایی شد! مجموعه شعر «تو و من و شب» را بخوانید «حبس مجرد» در جمع هشت فیلم پرفروش داستانی «هنر و تجربه» زمان پخش «امیلی در پاریس ۴» مشخص شد فیلم کوتاه «پیام» برگزیده جشنواره بین المللی کوثر شد «عامدانه، عاشقانه، قاتلانه» بازتابی از درد‌ها و رنج‌های زنان صفحه نخست روزنامه‌های کشور - سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ «هناس» به مناسبت سالروز شهادت داریوش رضایی‌نژاد روی آنتن شبکه نمایش می‌رود + زمان پخش استوری پژمان بازغی در واکنش به فوت مرحوم سعید راد + عکس پیام رئیس سازمان سینمایی به مناسبت درگذشت «سعید راد» نامه صریح وزارت فرهنگ و ارشاد به اداره کار خراسان‌رضوی بابت بازنشستگی خبرنگاران «ایستاده با گرگ» نامزد جایزه ویژه بخش مستند جشنواره روسیه شد حکایت مرد تن لش و گُنده غول‌های بیابان شاعر یا نویسنده نمی‌تواند مانند یک ربات به صورت مداوم، اثر تولید کند درباره بازی زنده یاد «سعید راد» در سریال های تلویزیونی
سرخط خبرها

پوست اندازی در فتوشهر

  • کد خبر: ۳۷۳۴
  • ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۷
پوست اندازی در فتوشهر
آئین رونمایی از سایت جدید فتوشهر در فرهنگسرای رسانه برگزار شد

زوزنی| یکی‌دو ماه بیشتر، از رونمایی از سایت جدید شهرآرا نمی‌گذرد که سایت «فتو‌شهر» با عنوان قبلی آژانس عکس شهر، در فرمی جدید رونمایی شد. این رویداد فرهنگی‌هنری در 28مرداد، روز جهانی عکاسی، در فرهنگ‌سرای رسانه رخ داد.
در این برنامه که با حضور صمیمی‌ جمعی از پیش‌کسوتان عکاسی مشهد و عکاسان شهرآرا همراه بود، محسن مصحفی سرپرست معاونت فرهنگی‌اجتماعی شهرداری مشهد، مجید خرمی‌ مدیرمسئول موسسه فرهنگی شهرآرا و سرپرست روابط‌عمومی‌ و بین‌الملل شهرداری مشهد از مسئولان عکس روزنامه شهرآرا در ادوار گذشته تقدیر کردند.


محلی می‌مانیم
مجید خرمی‌ در جمع حاضران در مراسم رونمایی از فتوشهر گفت که با عکس می‌شود حرف‌های نگفتنی زد: «امروز عصری است که تصویر می‌تواند تاثیرگذارتر از متن باشد. باور دارم از دریچه دوربین، می‌توان حرف‌های نگفتنی زیادی را گفت و این جای خوشحالی است که مدیریت کنونی شهرآرا هم به این باور رسیده است.»
مدیرمسئول شهرآرا از حضور پیش‌کسوتان عکاسی در مشهد درکنار عکاسان جوان مشهدی قدردانی کرد و گفت: تجربه پیش‌کسوت‌ها درکنار خلاقیت جوان‌ترها می‌تواند توفیق‌ها را برای مجموعه عکس شهرآرا بیشتر کند. «شهرآرا باید محلی بماند.».
این جمله‌ای بود که مدیرمسئول موسسه شهرآرا در بخش دیگری از سخنان خود گفت و با تاکید بر آن ادامه داد: با وجود همه پیشنهاد‌هایی که برای ملی شدن شهرآرا دریافت می‌کنیم، شهرآرا محلی می‌ماند و یقین دارم که رسانه‌های محلی می‌توانند موفق‌تر باشند.


عکاسان، بدنه شهرآرا هستند
توحید آرش‌نیا، سردبیر روزنامه شهرآرا، نیز در این مراسم از تلاش‌های شهرآرا برای ارتقای کیفیت عکس در این روزنامه سخن گفت. به‌گفته آرش‌نیا، فتوشهر، یکی از آن ستون‌هایی بوده که شهرآرا در دو سال گذشته به آن اتکا کرده است: «با تلاش همه عکاسانی که در روزنامه فعالیت می‌کنند و بخشی از بدنه روزنامه هستند، سایت فتوشهر توانسته است در شرق کشور، یکه‌تاز شود و جای خود را درمیان سایت‌های ملی باز کند.»
آرش‌نیا که در جمع همکاران عکاس خود سخن می‌گفت، بر مظلومیت آن ها در ماموریت‌هایشان صحه گذاشت و از تلاش‌های موسسه شهرآرا برای بهبود اوضاع صنفیِ نزدیک به 15عکاس‌خبرنگاری که در این موسسه فعالیت می‌کنند، گفت.
او در ادامه به به‌روزرسانی سایت موسسه شهرآرا اشاره کرد و درباره جایگاه عکس در این سایت گفت و عکس را یکی از گزاره‌هایی برشمرد که سایت شهرآرا را قدرتمند‌تر و پیشتازتر می‌کند.


پایتخت‌نشین‌ها قدر عکس را نمی‌دانند
یلدا معیری، عکاس مطرح، که برای انتقال تجربه در نخستین سالانه فتوشهر به مشهد آمده بود و در این مراسم حضور داشت، تلاش‌های مسئولان موسسه شهرآرا را در حمایت از عکس و عکاس ارج نهاد.
به‌گفته معیری، حمایت و توجهی که مسئولان روزنامه شهرآرا به عکس می‌کنند، حتی در پایتخت وجود ندارد و اغلب رسانه‌ها در پایتخت به این درک از عکس نرسیده‌اند. او همچنین در خلال صحبت‌هایش گفت که روزنامه شهرآرا باید برای مشهد بماند و ملی شدنش، می‌تواند از قدرت و نفوذش بکاهد.
سیدحمید هاشمی، از پیش‌کسوتان عکاسی مشهد و از فعالان رسانه‌ای اسبق روزنامه شهرآرا، هم در این مراسم حضور داشت و با بیان خاطراتی از روز‌های فعالیتش در این رسانه، به همکارانش اطمینان داد که فعالیتشان در همه بخش‌ها برای مردم موثر است و می‌تواند به مخاطبان امید بدهد.


هم‌تراز با جهان
بنا به آنچه احسان رضایی، مدیر واحد هنری روزنامه شهرآرا، در این مراسم گفت، فتوشهر با قالب جدید که هم‌تراز با سایت‌های معتبر دنیاست، برنامه‌نویسی شده است و بخش‌های متنوعی همچون عکس خبری، مستند، ورزشی و... را در نشانی اینترنتی photoshahr.com دارد. این سایت همچنین بخشی را برای بارگذاری تصاویر دریافتی از مخاطبان تدارک دیده است که علاقه‌مندان می‌توانند عکس‌های خود را برای انتشار به سایت ارسال کنند.
او در ادامه با تقدیر از همکاران عکاس خود گفت: هر توفیقی که به‌دست آورده‌ایم، به همت همه عکاسانی بوده‌ است که در این بخش ما را یاری کرده‌اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->