آیا متناسب‌سازی حقوق، شامل بازنشستگان و مستمری بگیران حداقل‌ بگیر تامین‌اجتماعی می‌شود؟ برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای خدمت‌رسانی به زائران پیاده اربعین راه‌اندازی بخش مولکولی تشخیصی آزمایشگاه باکتری‌شناسی در بیمارستان کودکان اکبر مشهد دیابت نوع یک در کودکان زیر ۱۰ سال شایع است آتش‌سوزی یک منزل مسکونی در نیشابور، جان زن را گرفت (۲۹ تیر ۱۴۰۳) مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران: زائران اربعین بلیت را رفت‌وبرگشت تهیه کنند واژگونی پژو ۴۰۵ در محور نیشابور_مشهد ۷ مصدوم برجای گذاشت (۲۹ تیر ۱۴۰۳) مدیرعامل فرودگاه امام خمینی (ره): پرواز‌های این فرودگاه بدون هیچ اختلالی در حال انجام است تصادف در بردسکن ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۲۹ تیر ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (جمعه ۲۹ تیر ۱۴۰۳) | تداوم روند تدریجی افزایش دما در استان خزانه‌داری کل کشور: بدهی دولت به تأمین‌اجتماعی، ۱۶۰ هزار میلیارد تومان است تداوم بارش باران و وقوع رعد‌وبرق در برخی استان‌ها (۲۹ تیر ۱۴۰۳) خبر جدید تامین اجتماعی درباره صدور حکم جدید بازنشستگان | متناسب‌سازی طبق قانون اجرایی می‌شود (۲۹ تیر ۱۴۰۳) بازنشستگان در انتظار صدور احکام حقوق | متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین‌اجتماعی را زودتر واریز کنید زلزله ۷.۴ ریشتری شمال شیلی و مرز آرژانتین را لرزاند (۲۹ تیر ۱۴۰۳) کشف ۴۷ هزار عدد قرص غیرمجاز در مشهد (۲۹ تیر ۱۴۰۳) ماجرای فرود خبرساز پرواز تهران - کرمان چه بود؟ (۲۸ تیر ۱۴۰۳) سه برند غیرمجاز ماسکهای زیبایی اعلام شد هنگام گرمازدگی از استامینوفن استفاده نکنید حریق سوپر مارکت در خیابان پیامبر اعظم حادثه آفرید (۲۸ تیر ۱۴۰۳) سقط جنین زن سرایدار با لگد دردناک همسایه سنگدل دعوا بر سر شارژ ساختمان به قتل خونین انجامید
سرخط خبرها

مردم از مصرف هر دارویی به بهانه معالجه کرونا پرهیز کنند | آمار بالای مسمومیت با داروهای اعصاب و روان در مشهد

  • کد خبر: ۳۷۵۲۲
  • ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶
مردم از مصرف هر دارویی به بهانه معالجه کرونا پرهیز کنند | آمار بالای مسمومیت با داروهای اعصاب و روان در مشهد
رئیس بخش مسمومین دانشگاه علوم پزشکی مشهد از آمار بالای مسمومیت‌های دارویی در بیمارستان‌های این دانشگاه خبر داد.

گروه جامعه شهرآرانیوز | دکتر بیتا دادپور با اعلام این خبر گفت: متأسفانه شیوع کرونا و استرس‌های ناشی از ابتلا میان مردم به‌نحوی است که اقدامات خودسرانه برای درمان و تجویز دارو انجام می‌دهند که همین مسئله در بروز مسمومیت‌های دارویی و حتی بستری‌شدن و فوت افراد مؤثر است.


وی ادامه داد: درباره استفاده برخی افراد از الکل، متأسفانه عده‌ای سودجو از ناآگاهی مردم سوءاستفاده می‌کردند و الکل‌های دست‌ساز و سمی را به اسم ضدعفونی‌کردن سیستم گوارشی به آنان می‌فروختند و پیشنهاد می‌دادند. در این راه، برخی شبکه‌های مجازی هم بی‌تقصیر نبودند و با تبلیغات غلط و تعمدی، مسیر را برای انتشار این خبر دروغ هموار کردند و باعث مرگ‌ومیر عده‌ای از مردم شدند که در اسفندماه سال گذشته و فروردین‌ماه امسال شاهد اوج مصرف الکل متانول در بین مردم بودیم.


سرپرست گروه علمی سم‌شناسی بالینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای تجویز خودسرانه داروی کرونا هشدار داد و تصریح کرد: هیچ تجویزی بدون نظر پزشک برای کرونا خوب نیست و اصولا روش درمان ویروس کووید19 گروهی است و مردم باید از تجویزات خودسرانه هرگونه دارویی دوری کنند.


دادپور ادامه داد: برخی فکر می‌کنند که داروهای خانگی یا گیاهی‌ای که از برخی عطاری‌ها تهیه می‌کنند، اگر درمان هم نکند، عوارض نخواهد داشت که این بسیار اشتباه است و در بلندمدت باعث آسیب‌های فراوانی به فرد می‌شود. دارو باید براساس علائم یک بیماری تجویز شود و درباره کرونا، مواردی را شاهد بوده‌ایم که به تجویز دارو احتیاج نداشتند و صرفا با درمان‌های حمایتی موفق به شکست کرونا شده‌اند.


متخصص سم‌شناسی بالینی به پراکندگی انواع مسمومیت‌های دارویی اشاره کرد و گفت: داروهای اعصاب و روان، انواع مخدرها، داروهای مسکن غیر مخدر و الکل‌های سمی، بیشترین نمونه‌های مسمومیت دارویی می‌باشد که گاهی متأسفانه منجر به مرگ افراد می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->