افت ۲۰۰ هکتاری سطح زیر کشت مزارع گل محمدی در خراسان رضوی چه دارایی‌هایی شامل مالیات می‌شوند؟ | مصوبه جدید مجلس درباره مالیات بر عایدی سرمایه (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پاداش ۴۷ میلیونی برای مشترکان خانگی | گران‌ترین پاداش صرفه جویی در مصرف برق مشخص شد مراحل ثبت رایگان قرارداد اجاره بها در سامانه خودنویس چگونه است؟ + لینک و راهنما آغاز دومین طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو + نوع خودرو، قیمت و زمان تحویل (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در روز‌های آینده (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش چراغ خاموش قیمت خودرو‌های داخلی در بازار (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش ۵۰ درصدی پژوپارس ایران خودرو اشک مشتریان را در آورد رنو پی کی ۴۰۰ میلیون شد | انفجار قیمت خودروی نوستالژیک! + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بورس قرمزپوش شد | دیدگاه مثبت کارشناسان درباره روند آتی بازار سرمایه (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) میزان رهن و اجاره ملک در منطقه آبکوه مشهد چقدر است؟ + جدول (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۱۵۰۰کیلو زعفران فردا (۵ اردیبهشت) در بورس کالا عرضه می‌شود افزایش احتمالی حقوق و دستمزد کارگری منوط به استقرار مجلس جدید | ۶۵ درصد واحد‌های صنعتی خراسان‌رضوی به طرح طبقه‌بندی مشاغل پیوستند تورم در خراسان رضوی افزایشی شد + علت طلای سرخ در سیطره دلال‌ها آیا سقف برداشت از حساب‌های بانکی کاهش یافت؟ هدف سازمان امور مالیاتی، شناسایی بدون‌پرونده‌ها و زیرزمینی‌هاست | شناسایی ۱۰۰ مؤدی جدید و مطالبه  بیش از  ۳۰۰۰ میلیارد تومان مالیات + فیلم کاهش قیمت و افزایش حباب سکه به دنبال گران‌شدن دلار + جدول (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بخش املاک «دیوار» و «شیپور» مسدود می‌شود + علت توضیحات دستیار ویژه معاون اول رئیس‌جمهور درباره واردات خودرو تامین زمین ۱.۸ میلیون واحد نهضت ملی مسکن کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی پنج‌شنبه تخلف است مدل قیمت‌گذاری گواهی اسقاط خودرو دستخوش تغییر می‌شود زمان پایان اعتبار مجوز‌های کاغذی اعلام شد پاسخ معاون وزیر کار به درخواست افزایش حقوق کارگران
سرخط خبرها

آیا قیمت گوشت تا پایان سال ۳ برابر می‌شود؟

  • کد خبر: ۳۸۱۷۲
  • ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
  • ۵۳
آیا قیمت گوشت تا پایان سال ۳ برابر می‌شود؟
«باید منتظر باشیم که قیمت هر کیلوگرم گوشت قرمز طی ۸ تا ۱۰ ماه آینده بیش از سه‌برابر شود.». این جمله را هرکسی می‌گفت، در دلمان ایجاد هراس می‌کرد، چه رسد به اینکه یک متخصص و تولیدکننده چنین هشداری دهد. این صحبت متعلق به آرش فرزادنیا، تولیدکننده دام و دبیر کمیته تخصصی شیر خراسان رضوی، است.
مسعود سلطانی | شهرآرانیوز؛ زنگ خطر، هشدار، ابراز نگرانی یا انتقاد؛ فرقی نمی‌کند. هرطور که می‌خواهید، نام‌گذاری کنید. این گزارش مخاطب خاص دارد. مسئولان باید بخوانند که اگر فردا‌ها و چندی بعد، کاسه «چه کنم» در دست گرفتند، نگویند که رسانه‌ها هشدار ندادند.
 
در روز‌های گذشته قیمت انواع گوشت در مشهد افزایش یافته است به طوری که دیروز به طور متوسط قیمت هرکیلوگرم گوشت ران گوسفند بدون چربی ۱۲۵ هزار تومان، گوشت گوساله ۸۰ هزار تومان، قلوگاه گوسفندی با استخوان ۵۵ هزار تومان و قلوگاه گوسفندی بدون استخوان ۶۵ هزار تومان بود.

«باید منتظر باشیم که قیمت هر کیلوگرم گوشت قرمز طی ۸ تا ۱۰ ماه آینده بیش از سه‌برابر شود.». این جمله را هرکسی می‌گفت، در دلمان ایجاد هراس می‌کرد، چه رسد به اینکه یک متخصص و تولیدکننده چنین هشداری دهد. این صحبت متعلق به آرش فرزادنیا، تولیدکننده دام و دبیر کمیته تخصصی شیر خراسان رضوی، است.

ماجرا این است که بعد از شیوع ویروس کرونا و بسته‌شدن مرز‌ها واردات خوراک دام به کشور کمتر و کمتر شد. از سمتی قیمت جهانی این محصولات رو به افزایش رفت و از سوی دیگر نرخ دلار در کشورمان رشدی عجیب و غریب پیدا کرد. همه این موارد باعث شد قیمت خوراک دام از ابتدای سال تاکنون بسته به نوع آن بین ۸۰ تا ۴۰۰ درصد رشد داشته باشد.

تلاش دولت برای واردات این محصول هم در زمان کمبود ذخیره ارزی تقریبا بی‌نتیجه ماند. در عین حال با افزایش قیمت گوشت و کاهش قدرت خرید، میزان مصرف گوشت قرمز نیز در بازار داخلی به‌شدت کاهش پیدا کرد؛ به نحوی که رئیس شورای تامین دام کشور در ابتدای سال از کاهش ۶۰ درصدی مصرف گوشت قرمز در کشور خبر داد.

این اتفاقات متضاد باعث شد قیمت دام زنده کاهش پیدا کند، اما قیمت گوشت در بازار ثابت باقی بماند. اتفاقی که به تعبیر فرزادنیا یک بازی سه‌سر باخت است و درباره آن می‌گوید: دولت دلار‌های ۴۲۰۰ تومانی را از دست می‌دهد. دامدار، تولیداتش را از دست می‌دهد و گوشت هم گران به سفره مردم می‌رسد. از سمتی ذخیره ژنتیکی دام در کشور رو به نابودی است و این وسط فقط دلال‌ها هستند که از این بلبشو منتفع می‌شوند.


خوراک دام نایاب شده است

او با اشاره به تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای خوراک دام در کشور، می‌گوید: براساس آمار‌هایی که وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده است فقط ۳۰ درصد نیاز بازار به خوراک دام با ارز دولتی تامین می‌شود. اما واقعیت ماجرا این است که اکنون کمتر از ۱۰ درصد نیاز بازار با این ارز تامین می‌شود و چه بسا آمار جهاد کشاورزی مربوط به میانگین چهارماهه سال ۹۹ نباشد.
دبیر کمیته تخصصی شیر استان می‌افزاید: قیمت خوراک دام، واکسن‌ها و سایر هزینه‌های تولید دام به قدری زیاد شده است که تولیدکنندگان دست به کشتار زده‌اند؛ چراکه قادر به تامین هزینه‌های خوراک دام و نگهداری از آن نیستند.

فرزادنیا در پاسخ به این پرسش که آیا گرانی خوراک دام باعث افزایش عرضه از سوی تولیدکنندگان شده است، می‌گوید: اکنون در بازار برخی مواد خوراک دام به‌طور کلی یافت نمی‌شود. دانه‌های ذرت و سویا که وارداتی است، حتی به قیمت آزاد در بازار وجود ندارد. دلیل افزایش عرضه گوشت در بازار، تامین‌نشدن خوراک است. گاهی گرانی پیش می‌آید و تولیدکننده خانه‌اش را می‌فروشد و خوراک دام را تهیه می‌کند. اما الان واقعا سویا در بازار نیست. از سمتی خوراک دام هم که در ایران تولید می‌شود رشد قیمت داشته است. قیمت هر کیلوگرم جو داخلی از ۱۴۰۰ تومان به ۲۴۵۰ تومان رسیده است. ذرت دانه‌ای که خوراک اصلی مرغ است در بازار پیدا نمی‌شود.

وی ادامه می‌دهد: امروز کاه که بی‌ارزش‌ترین کالای غذایی برای دام است، هر کیلوگرم ۱۳۰۰ تومان فروخته می‌شود. در پایان سال گذشته کاه ۷۰۰ تومان بود. در این شرایط دامدار چاره‌ای ندارد جز اینکه برای سرپا نگاه‌داشتن دام به کاه اکتفا کند و قید شیردهی یا گوشت‌آوری دامش را بزند.
این پرورش‌دهنده دام بیان می‌کند: راه حل این است که ارز ۴۲۰۰ تومانی رانتی حذف شود. اینکه کارخانه‌های صنعتی و کاملا بی‌ربط به حوزه دام، دلار گرفتند که برای صنعت دامداری علوفه وارد کشور کنند، خنده‌دار است. یک بار برای همیشه باید بازار را از رانت نجات داد.


ذخیره ژنتیک دام کشور رو به نابودی است

فرزادنیا با اشاره به کمبود خوراک دام در کشور می‌افزاید: در این شرایط دامدار چاره‌ای ندارد جز اینکه دام را به دم تیغ بسپارد و ذبح کند. وقتی هزینه‌های نگهداری دام به معنای ضرر اقتصادی است باید منتظر باشیم چندی دیگر دامداران به‌طور کلی از این شغل خارج شوند و دام مولد خود را هم ذبح کنند. این به‌معنای نابودی ذخیره ژنتیکی دام در کشور است.

وی ادامه می‌دهد: ناراحتی ما این است که علی‌رغم کاهش قیمت دام در بازار، گوشت در سفره مردم نه‌تن‌ها ارزان نشده بلکه گران هم شده است. امسال قیمت جوانه گوساله ۵۵۰ کیلویی هر کیلوگرم به ۲۲ هزار تومان هم رسید، سال گذشته زمانی که قیمت خوراک دام ارزان‌تر بود قیمت گوساله زنده حداقل ۳۵ هزار تومان بود. با این‌حال امسال شاهد کاهش قیمت گوشت در بازار نبودیم.

این تولیدکننده و پرورش‌دهنده دام ادامه می‌دهد: اکنون به‌دلیل افزایش اعتراضات ازسوی دامداران شاهد اجرای طرح حمایت از سوی اداره پشتیبانی دام هستیم. این اداره اقدام به خرید دام به قیمت ۳۵ هزار تومان کرده است، اما فقط ران، سردست، قلوه‌گاه و راسته را به این قیمت خرید می‌کند و آلایش دام را نمی‌خرد؛ این درحالی است که بازاریابی برای آلایش دام کاری به مراتب دشوارتر است و تولیدکننده امکان فروش آن را ندارد. این موضوع باعث شده است تولیدکنندگان از این طرح استقبال نکنند.


خطر قاچاق دام زنده به خارج از کشور

فرزادنیا تصریح می‌کند: تولیدکننده برای اینکه بتواند دام خود را زنده بفروشد چاره‌ای ندارد، جز اینکه سراغ دلال‌ها برود. دلال‌ها با توجه به شبکه‌ای که دارند امکان فروش آلایش دام را هم دارند. البته طرح اداره پشتیبانی امور دام باعث شد قیمت دام زنده از ۲۲ هزار تومان به ۲۷ هزار تومان برسد، اما هنوز هم با نرخ سال گذشته فاصله داریم و این در حالی است که قیمت خوراک دام طی ۶ ماه اخیر به طور حدودی دوبرابر شده است.

او می‌افزاید: باوجود اثربخشی طرح اداره پشتیبانی امور دام، این اقدامات، در کنترل بازار تاثیری نداشته است. پیش‌بینی می‌کنم با این حجم از فشار اقتصادی به تولیدکنندگان، پایان امسال و شب عید، قیمت هر کیلوگرم گوشت قرمز بیش از سه‌و نیم‌برابر شود. ازطرفی با توجه به کمبود ارز، دولت امکان واردات گوشت و تنظیم بازار را نخواهد داشت. بین ۸ تا ۱۰ ماه آینده، با بحران عظیم تامین گوشت روبه‌رو خواهیم شد. امروز هشدار می‌دهیم که فردا نگویند نگفتید.

با این حال علی غفوری‌مقدم، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفته است که به زودی ۲۲۰ تُن سهمیه گوساله و گوشت منجمد وارد بازار خواهد شد که در تعدیل قیمت گوشت تاثیر خواهد داشت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵۳
در انتظار بررسی: ۴
غیر قابل انتشار: ۳۰
ایوب احمدزاده
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
1
12
فقط سیاست گندی که دامداران را نابود کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
0
17
سلام
میخواستم خدمت مسئولین عرض کنم که با این وضعیتی که برای دامدار ها ایجاد کردین قطعا بزودی به مشکل برمیخورین
ماها دیگه اصلا نمیتونیم هزینه پرورش دام ها رو تامین کنیم چه برسه به این که بتونیم زندگی کنیم بنابراین طبیعی هستش که این کار رو بعد از نسل ها رها کنیم و این ینی از بین رفتن شغل دامداری و در تبع اون ایجاد مشکلی بزرگ و غیر قابل حل در بازار گوشت و محصولات لبنی
حالا باز هر جور که خودتون صلاح میدونید
یا به ما کمک کنید و صادرات رو آزاد کنید تا قیمت دام زنده منطقی بشه و برای دامدار صرفه ی اقتصادی داشته باشه یا باز به سیاست غلطی که در پیش گرفتین ادامه بدین تا بزودی شاهد نابودی صنعت مهم و حیاتی دامداری باشید
به نیابت از طرف تمام دامداران زحمتکش کشورم که هیچ تریبونی برای بیان درد ها و رنج ها و نا عدالتی هایی که در حقشون میشه ندارند و هیچ کاری از دستشون بر نمیاد جز این که نظاره گر نابودی شغل و دست رنج و زندگی شون باشن امیدوارم که برای یک بار هم که شده گوشه چشمی نگاهی به این قشر زحمتکش کنید و در صدد رفع مشکلاتشون بربیاید
موفق و تندرست باشید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
1
15
قابل توجه مسولین عزیز بزرگواران گاوداری ها رو به نابودی هست
ما ۱۰ماه پیش کوساله خریدیم وپروار کردیم الان بعد ۱۰ ماه
هرکوساله رو با ۲میلیون ضرر فروختیم خودتون قضاوت کنین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
1
12
اخه مگه میشه دام زنده از شهری به شهر دیگه قاچاق باشه اونم تویه کشور خودمون
از شهرستان میاندواب که قطب دام نیمه پروار کشور هست
به سراسر ایران کوساله نیم پروار ارسال میشه برای پروار کردن
حالا دوستان برای جابه جا کردن دام زنده ازشهری به شهر دیگه رو قاچاق اعلام کردن حالا با این وضعیت ومقررات سخت به نظرتون وضعیت گوشت قرمز رو به نابودی نخواهد رفت
ناشناس
Germany
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
0
12
دامدار دیدار به قیامت فاتحه ی دامدار رابخونید قیمت های کاه یونجه جو ۳برابرشده
A. B
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
0
9
با سلام من یک جوان تحصیل کرده هستم که در شهر سراغ هر شغلی رفتم جواب نداد و خانواده ام را مجبور به مهاجرت به روستا کردم تا به همراه برادرم وارد شغل دامداری(گوسفند مولد) شویم اما الان پنج سال می گذرد ودر این مدت دولت به هیچ عنوان حمایتی به این قشر زحمتکش محترم نکرده و تا الان من نمیدونم چرا سراغ این شغل آمدیم؟ شاید بخاطر این که شغل پدر بزرگمان بود. دولت سنگ بزرگی جلوی پای دامدار گذاشته منظورم ارز دولتی است من در این مدت فقط یک یا نهایتا دو ماه در سال از طریق شرکت تعاونی خوراک دام تهیه کردم و بقیه سال خوراک به قیمت آزاد خریداری می کردم و الان بسیار پشیمانم که وقت و سرمایه ام را در این زمینه که هیچ حامی ندارد و دلال خوراک دام ازطرفی و دلال خرید و فروش دام از طرف دیگر این حرفه را تسخیر کرده اند و اگر من سرمایه ام را به آجر هم داده بودم الان نزدیک به ده برابر بود که این فقط با تورم پیش می‌رفت و انشاالله به محض گران شدن دام هم از این شغل و هم از کشور خارج خواهم شد در ایران دیگر هیچ تولیدی بدرد نمی‌خورد به خصوص دیگه دامداری و کشاورزی و مطمءنم کشور در سال های آینده با مشکلات بسیار بسیار جدی در این صنعت روبرو خواهد شد ممنون از سایتتون
بنام قانون
Netherlands
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
0
9
من فاتحه دامدار را خواندم شما نیز بخوانید
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
0
4
باسلام خدمت همه دوستان و همه مسءلان صنعت دامداری من یک دامدار هستم فقط قیمت واقعی انواع خوراک، دام سبک(گوسفند) به شما عرض میکنم که در هیچ سایتی قیمت واقعی بازار خوراک دام و قیمت خریداری دام زنده درب دامداری کهقیمت رو راست نمیزنه امروز شیراز :
جو محلی:امروز 4000توما7/22
یونجه:امروز4000تومان
کاه:امروز2000تومان
سیلو:1000 تومان
جو با ارز دولتی که چند ماهی یکبار میرسه که هر دفعه سهم هر گوسفند فقط 3 کیلو است(گوسفند داشتی 3تا4 روز و پروار نهایتا 2 روز اون هم فقط سهم جو روزانه به غیر از یونجه و کاه و سیلو) که دولت اسمش را تنظیم بازار می‌گذارد در واقع از هزارتا فحش به دامدار بدتره اونم اگه دعوا کنی گیرت بیاد 2200 تومان
حالا قیمت امروز دام بر اساس کیلوگرم
میش داشتی:27000تا30000ت
بره سبک:40000ت
بره متوسط به بالا(40 کیلو به بالا) :37000ت
حالا به نظر خودتون دامدار چطور باید تولید داشته باشه؟؟؟ اصلا مگه میشه این فاجعس یعنی دامدار داره با ضرر کامل تولید میکنه، تاره قیمت واکسنها و داروها هم که حداقل 4 بعضی ها تا 10 و حتی 15 برابر میرسه برای مثال:واکسن تب برفکی از 160.000ت به 800.000ت رسیده و واکسن آنترتوکسمی که بسیار ضروری با مصرف بسیار بالا از60.000ت به 280.000ت رسیده و...
و باید در نظر گرفت که شغل دامداری علاوه بر اینکه شغل محسوب می‌شود ناخواسته یک روش سرمایه گذاری بیشتر اوقات منفی نیز محسوب می‌شود چون سرمایه نسبتا زیادی برای ایجاد این شغل یعنی خریداری دام و جایگاه و خوراک و به خصوص هزینه های تولید و نگه داری محسوب می‌شود که به دلیل شرایط بسیار بسیار نامطلوب در بازار ایران این سخنان در بین دامداران رایج است:
اگه بفروشم و پولشو بزارم توی بانک هم سرمایه ام سر جاش است و تلفات ندارم و هم ماهی اینقدر بهم میدن!!! (یعنی بیشتر اوقات به حدی بازار دام خراب است که سود بانکی که هیچ آدم عاقلی پولشو برا سود گرفتن از بانک نمی‌گذارد از درآمد این شغل بسیار پر زحمت و سخت شبانه روزی بدون تعطیلی بیشتر است) البته و این را هم در نظر بگیرید که امروزه بیشتر دامداران جوان تحصیل کرده و روشنفکر هستند و مثل قدیمی ها فکر نمی‌کنند(مجبورم این کار را انجام بدم، چکار کنم، کاری بلد نیستم، و...) امروزه با همین سرمایه ای که یک دامدار در این کار قرار داده می‌توان فقط در خانه نشست و با خرید و فروش های اینترنتی و حتی از نوع مشکلش صادرات و واردات بهترین سود ها را به جیب زد پس دیگه کسی سمت اینگونه شغل‌ها نمی‌رود.
نکته. وقتی آمارها نشون میده میزان دام ارسالی به کشتارگاه ها60 درصد افزایش پیدا کرده این به این معنی نیست که مشکلی در تامین گوشت نداریم بلکه متاسفانه به این معنی است که که حداقل 30 تا 40 درصد تولید کنندگان دام و پرورش دهندگان از این صنعت تولیدی خارج شده اند در واقع همان ریزش شدید تولید!!!
و سخن آخر
در این چند سالی که من در این زمینه فعالیت میکنم این دامدار است که از دولت حمایت می‌کند نه دولت از دامدار!!!!
وهشدار جدی اگه صنعت دامداری از رونق بیافته که اگه اینجوری ادامه پیدا کنه متاسفانه همینجور می‌شه دولت توان احیا و جبران سازی به موقع را نداره.
یک زنم زحمت کش
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
0
10
سلام به همه مهسولین شما را به خدا نزارید دامداران از کرسنگی بمیرن چرا همه چیز کران شد بجز دام
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
1
4
سلام دوستان خواهشن گوشت به بازار ندین تا قیمت گوشت بالا بره
جوان دامدار
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
2
4
به زودی باید منتظر قیمت سرسام آور گوشت باشین البته ک مسئولین ن وضع دامدار و ن مصرف کننده براشون مهمه و هیچ درکی ندارن ک وضعیت چجوره.متاسفانه بنده ب عنوان ی دامدار و یک جوان ک با مدرک کارشناسی مهندسی فناوری پا تو این کار گذاشتم و با ورشکستگی کامل روبرو هستم و توان تامین هزینه هارو ندارم و درصدد فروش دامها زیر قیمت بازار هستم چون دیگ قدرت تامین و نگهداری دام رو ندارم.البته این وضعیت مربوط ب تمامی دامدارهاست و فقط من نیستم.زمانی ک از دامداری 1000 راسی گوسفند مولد رسیدم به 50 راس ک توان تامین علوفشو ندارم مجبورم با میلیونها تومن ضرر و زیان مادی و روحی اینکارو کنار بذارم.ب هرحال مسئولین ککشونم نمیگزه ک چ بر سر مردم بیاد پس با این حجم از نابودی صنعت دامداری کشور ب زودی مردم فقط باید گوشت قرمزو توی خواب ببینن.!ما ک نابود شدیم فقط امیدوارم ک بقیه بهتر بشن و دامها ب قیمت عادلانه فروخته بشه ک زیان بزرگ جبران بشه
مجتبی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
1
4
سلام.مسعولین کجای که ببینید ما دامداران بدبخت شدیم قیمت دام زنده 20هزارقیمت ازوقه کیلوی 5000هزار فکری کنید از دست رفتیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
شما را خدا به دامداران کمک کنی دارن از دست میرن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
2
3
واقعا دامداری تو ایران به صرفه نیست ومطمن باشید دراز مدت همه مردم ضرر میکنن .روزی که جوجه های چندروزه رو به خاطر گرانی دان زیر خاک مدفون میکردن باید پیش بینی افزایش قیمت مرغ وتخم مرغ رو میکردیم .الان هم که هیچکی به داد دل دامداران نمیرسه باید پیش بینی افزایش قیمت گوشت در اینده نزدیک رو داشته باشیم .گرچه با واردات گوشت گوساله مشکل بصورت موقت حل میشه .ولی باید به فکر تولید داخل باشیم نه نابودی دامداری
ابی ریحانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
1
5
سلام مشکل اصلی دولته اما مشکل دوم دلال
ناشناس
Germany
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
1
5
سلام به بزرگ واران عزیز.من.دامدار.نیستم.ولی تو گاوداری کار میکنم آیا این.قیمت.که رفته بالا جواب گو هست.بلفرض سال ۹۸.پراید چهل تومان بود.......وگوشت زنده ۵۵۰۰۰هزارتومان بود.درسته؟ الان.سال.۹۹.پراید ۱۶۰ملیونه. گوشت زنده باید چقدر باشه؟
احمد حسینی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
1
4
قیمت خوراک دام سه برابر شده در حالی که قیمت گوشت ثابت مونده بخدا قیمت گوشت زیر 130 هزار واسه دامداران نمی سرفه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
1
5
چراقیمت دام روبالاترنمیبرندبااین نهادهای کمرشکن همه دارن دامداری رورهامیکنندانشالله دراینده نه چندان دورکمرمسولین شکسته خواهدشدطوفان گرانی گوشت درراه است
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
1
5
آخه این چه وضعیه بابا ما دامدارا هم خرج داریم زن و بچه داریم.ما اومدیم تو این شغل تا درآمد داشته باشیم نه این که تورمی که تو کشور بوجود آمده از جیب ما باشه.مسئولین کشور ،حالا مشخص شد که بیکار شدن و بیکار موندن جوونا فقط تقصیر خودتونه،از سر شغل دامداری که این همه سختی و مشقت و حمالی داره هم نمیگذرین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
1
4
سلام من یه دامدار در منطقه سمنان هستم.من از قحطی خوراک واس گوسفندا مجبورم کود مرغ بریزم جلوشون حیونا هم ناچارن بخورن.جالب اینجاس همون کود مرغ را از مرغداریا کیلویی 1500میخریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
1
3
حالا به نظرتون وضع از این بدتر هم میشه یا نه اخه بفروشیم یا صبر کنیم
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
1
4
سلام امروز هر کیلو بره تولید شده در دامداریها 60هزار تومان برای دامدار هزینه میبره اونوقت شما مسئولین با این تعیین قیمت ها و حمایتهاتون اگه طناب دار به گردن دامدار بیاندازین و اعدامش کنین بهتر است تا اینجوری زجرکشش کنید مگه حضرت آقا امسال رو جهش تولید نامگذاری نکردن پس چرا شما اینقدر کوتاهی میکنید و به دامدار ظلم میکنید چرا دامدار باید هزینه خونه و زن و بچش گرفته تا خوراک و واکسن و دارو دامش رو به دلار تهیه کنه ولی دامش رو به ریال بفروشه آخه این انصافه
دامدار
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
1
3
تا کی دستوری میخواهید قیمت گوشت را پایین نگهدارید. به چه قیمتی بیچاره شدن دامدار ه حمایتی نه کمکی دامدار را مجبور می کنید برای تامین علوفه مورد نیاز دام را با نازل ترین قیمت بفروشد . مشکلات معیشتی مردم فقط در گوشت خلاصه میشود .
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
1
3
با عرض سلام خدمت مسولین، من خودم دامدارم واقعا به دامداران ظلم میشه این چه رسمیه همه چی گرون شده الا دام دیگه بریدیم، بکی باید بگیم سال گذشته به زور سر به سرکاری میشد امسال همچی دونیم برار به باید بگیم بابا عدالت نیست ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
1
4
چرا دام هنوز ارزونه ؟؟؟؟؟؟
خجالت بکشید دیگه دامداری نمونده مگه مشکل نهاده ها حل شد که نمیذارید دام گرون بشه مگه نمیبینید هنوز نهاده های دامی داره ثانیه ای میره بالا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
خداکسی که قیمت دام روپایین نگه داشته روانشالله خودشو خوانوادشو به یک مریضی لاالاج گرفتارکنه انشالله که بدونن بندهای خداتولجن وبدبختی چی میکشن اخرهم دام شون روبه ضرربدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
1
4
سلام اقایون مسئول فقط بگید تاکی ما تاوان بی کفایتی شما رابپردازیم
ناصر
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
1
3
سلام ممنون ک نظر کارشناسیتون رو در اختیار عموم قرار میدهی . دامدارم متاسفانه دارو و خوراک دام خیلی گرونه نمیصرفه میخوام بدم کشتارگاه
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
0
4
سلام خدمت اون دسته از افرادی که این متن رو میخونن دوستشون به جایی میرسه کاه سفید شده کیلویی ۲۵۰۰تومان یونجه سه برابر شده جو سه برابر شده علف سه برابر شده دارو سه برابر شده و....تمام چیزهایی که چندبرابر شده پس چرا گوشت ثابت گذاشتن بمونه گناه دامدارا به گردنتون که تمام بشکست شدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
0
1
سلام من یک دامدارهستم ومیخواهم به عرض مسئولین محترم برسانم تا این شغل و حرفه نابود نشده است به قیمت گوشت رسیدگی شود من از طرف همه دامداران محترم با زحمت کش از شما خواهش می کنم قیمت گوشت در بازار رسیدگی شود قیمت دام زنده بالا برود جوریکه ما هم از پس نگهداری با پرورش دام بر بیایید سپاس خدانگهدار
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
0
2
سلام ،تا دو سال دیگه دامداران همه ورشکست می شوند از من می شنوید جلوی صادرات دام را باز کنید تا دام دست مردم نصف شده و آذوقه کمتری مصرف شود و هم دامداران به پول خوبی برسند و دامداران بعد از گرونی بی پولی بدی را تجربه کرده اند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
0
1
قابل توجه مسئولین ،ما که نابود شدیم رفت تو شغل دامداری، الان دلالی میکنم خیلی با حال تر هستش،وسطهای سال ۱۴۰۰ شهریور اگه این سیاست خود تحریمی تو دامداری اتفاق بیفته دامداریهای صنعتی به کل از بین میره ، حتی دامداریهای بومی هم دچار مشکل شدند
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
0
2
مسول بی غیرت الان باید قیمت دام زنده ۱۵۰ تومان باشه نه ۴۰ تومن همه چیز سه برابر شده چرا دام نه
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
0
0
تو رو خدا فکری به حال این دامداران بکنید کم مونده خودمون از گرسنگی بمیریم دخل خرج نمیکنه بر شکست میشن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
0
0
فقط برای دامدار های متاسفم که یکیشون هم خودمم
کار کنیم واسه دلال
مسئولین واقعا خوابید
واقعا صدای دامدار بدبختو به گوشتون نمیرسه
فقط فقط کار کنیم واسه دلال دلال .......
دارو ثانیهای میر بالا
علوفه هم هرچی دلال بخواد قیمت میزنه
چه خاکی به سرم کردی مسئولین بی لیاقت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
0
1
سلام،واقعادامداران زحمت میکشن،این حقشون نیست،الان سه سال قیمت گوشت تغییرنکرده،بااین اوضاع گرونی یونجه،کاه،واکسن،به دادشون برسید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
0
0
تاکی باید ما دامداران گرونی آذوقه دام وارزانی دام رو شاهد باشیم هر چند تا الان نصفی از گوسفندهای مون رو هم بلا گردان بقیه کردم.امسال سودی که دام نداره بالعکس باید منتظر برشکستگی خود باشیم
مرتضی شیخی تایباد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
0
0
پری شب اتفاقی در جلو یکی از بازار هدی شهر بودم. با دیدن صحنه ای اشکم درآمد.حدود پنجاه تا بره یکی دو روزه تویه قفس برای فروش گذاشته شده بود، دانه ای ۱۰۰ هزار تومان!!!
نمیدانم متوجه اید یا نه؟ این یعنی فقر، فحشا، نابودی دامدار، و هزاران مشکل دیگر. ...
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
0
0
والا خوب فکرایی میکنید تا بازار کم گوشت میشه.گوشت از خارج وارد میکنید آفرین به این همت .دامدارا هم به درک
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
0
0
کاه کیلویی شده ۴۰۰۰تومان ۱۰۰ رس گاو داشتم همه را فروختم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
0
0
با سلام ،چه کسی باید جلوی گرونی آذوقه رو بگیره ،چرا هیچکس به فکر دامداران نیست ،چه راهی برای دامداران پیشنهاد میکنید ؟فروش ؟ اعتصاب کنند ؟یا منتظر نابودیه خود باشند ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
0
0
خدایا خودت رحم کن دامداران بیچاره شدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
0
0
محصولات دام خیلی گران است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
0
0
تا سال آینده دیگ ‌ حیوان ۱۰/100 نمیمونه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
0
0
ما امسال بخاطر بی پولی 400راس بره رو از دست دادیم همشون مردن چرا جو کیلو7000تومنه کاه کیلویی5000تومنه واکسن ودارو هم که خدا بدادمون برسه ما باید از دست این بی عدالتی ها چیکار کنیم واقعا براتون متاسفم مسولین بی غیرت فکری بحال ما کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
0
0
بر پدرت لعنت ما دامدار سالی میخواهم ۲ ملیون خرج یه میش ۱ ملیونی بکنیم تا یه بره آیا بزاد یا نه بمیرد یا نه اونوقت شما صداشون از جای گرم در می ره شما چجور آدمهایی هستید که بره رو بدیم به یه ملیون ما از کجا خرجمون در بیاریم شما به فکر خودتونید نه به فکر دام دار خدا ازتون میگذره ؟
بهزادامانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
0
0
دامداری‌که‌باسیصدراس‌‌میش‌براشهریه‌فرزندش‌ضامن‌کاسب‌برده‌مدرسه،تابچش‌نامنویسی‌کنه‌،اوه‌براین‌سیاستتون‌،عجب‌نون‌حلالی‌میبرین‌برا‌خونوادتون‌دامداران‌محترم‌به‌خدا‌سجده‌کنیدشایدر‌حمش‌به‌همون‌حیوونا‌بیاد،به‌مسولین‌قامت‌نبندید‌که‌ژست‌‌نگیرن‌که‌کاری‌بلدن‌ولی‌نمیکنند،بخدا‌نه‌‌بلدن‌نه‌ککشون‌میگزه،
بهزاد
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
0
0
سلام‌خداقوت‌ماهم‌خدا‌داریم
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
0
0
سلام این جوری میخواین از تولید کنندگان گوشت حمایت کنید نکنه فکر کردید اینهاققنوسندواززیرخاکسترشون دوباره متولد میشن بخدا اگه این یه ذره دامدارم ازبین بره سال دیگه براتعادل بازار مجبورید به هر دری بزنیدتاقیمت گوشت روجوری نگهداریدکه فقط قشر مرفه جامعه بتونن بخورن .. ایرادی نیست بشینیدوتماشاکنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
0
0
کاش میمردم روزی رانمیدیدم که گوسفندم را که دوستش داشتم بابره توشکمش وبره کنارش هرسه به کشتارگاه رفتن تلخترین روز عمرم بود نفرین نفرین بر این عدالت دیگر چگونه میشود ایمان بر آدم بماند بعد اسممان راهم گذاشتیم مسلمان وقتی انسانیت نباشد ایمان راچه کنم وقتی کل سال برای سیر کردن حیوان راهی صحرا میشوی برای خانواده وفرزند بدبختی میشوی نتوانی پولی سر صفرت ببری دیگر چرا زلت بکشی همان یکجا به کشتارگاه برود بهتر هست دلت هر روز آب نمیشود برای زبان بسته رحمی بکنید تاخداوند هم برای شما رحم کندآخرزمان همین روزهاست دنبال آینده نروید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
0
1
عالی
خانم فراهانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
0
0
ما که‌این نزدیک یک سال با بدبختی چندتا گوساله چاق کردیم الان باید مفت بفروشیم فایده نکرده هیچ ضرر کرده باید دامدار چکار کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
0
0
سلام واقعن گفتن ندارد گوسفند کیلویی ۱۰۰هزار بود جو ۱۴۰۰هزار بود الان چی گوسفند شده ۱۵۰هزار جو شده ۱۲هزار چرا نمیزارید گران بشه حد عقل صادر کنید تا کمی گران بشه ورشکست نشیم سود نخواستیم
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->