تعریض پل دهرود؛ اولین اتفاق خوب عمرانی ۱۴۰۳ مدیریت شهری مشهد اولین مقصد سفر‌های ریلی مردم در نوروز شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود
سرخط خبرها

حال خوش «گلشهر» با «گلشن»

  • کد خبر: ۳۸۷۴
  • ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۵:۲۱
  • ۱
حال خوش «گلشهر» با «گلشن»
با حضور فرمانده سپاه، استاندار و جمعی از مسئولان مجموعه چندمنظوره ورزشی گلشن و ۱۲ پروژه فضای سبز در مشهد به بهره‌برداری رسید

ملیحه فلاح - حاشیه شهر مشهد که حالا با نام مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار شناخته می‌شود موضوعی است که به جز مدیران شهری و استانی مورد توجه مسئولان کشوری نیز قرار گرفته است. رسیدن به نقطه برابری و عدالت در شهرنشینی و اتصال متن به حاشیه نیاز به عزمی جدی داشت که حالا دستگاه‌ها و نهادهای مختلف پای کار آمده‌اند تا با همکاری یکدیگر در این مسیر گام‌های اثرگذار بردارند. در همین راستا مدیریت شهری مشهد 2 سال پیش، اقدام به ساخت مجموعه آبی چند‌منظوره «گلشن» در منطقه 5 شهرداری مشهد کرد که‌ پنجشنبه گذشته آیین رونمایی از این مجموعه با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهری برگزار شد. این آیین با بهره‌برداری از 12 بوستان شهری در 7منطقه شهرداری نیز همراه بود تا بیش از 60 درصد این فضا به مناطق کم‌برخوردار شهری تعلق گیرد. اهمیت موضوع حاشیه شهر و پیوند آن به متن، پای فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را نیز به مشهد باز کرد تا میهمان ویژه آیین افتتاحیه پروژه‌های مدیریت شهر امید و زندگی باشد. سردار سرلشکر حسین سلامی سخنان خود را با قدردانی از شهرداری مشهد برای احداث این مجموعه ورزشی و سایر پروژه‌های شهری در راستای کاهش محرومیت در مناطق کم‌برخوردار و پیرامونی شهر آغاز کرد. وی با تأکید براینکه حاشیه باید به متن منتقل شود و نباید در حاشیه تفکر ما قرار گیرد، گفت: مدیریت شهری مشهد نقاط پیرامونی شهر را نقطه تمرکز تلاش‌های خود قرار داده‌ است که این جای تشکر دارد. فرمانده سپاه پاسداران با اشاره به رسالت و مسئولیت مجموعه تحت امرش از حضور این نهاد در هر‌جا که تهدیدی وجود داشته باشد و تلاش برای خنثی کردن هرگونه تهدید قبل از شکل‌گیری سخن گفت. وی در ادامه سخنانش به شیوه دشمن در ورود به جنگ اشاره کرد و افزود: دشمن به شیوه‌ای وارد عمل می‌شود که ما آن را احساس نکنیم و در این روش جنگ و صلح با هم ممزوج هستند اما ما به دلیل حساسیت‌هایی که در این زمینه داریم، جنگ را به خوبی درک می‌کنیم. «در جبهه نظامی در اشکال مختلف نیابتی و ارعاب نظامی درگیر هستیم و گاهی خبرهایی می شنوید که نشان می‌دهد در بخش‌های کوچکی برخوردهایی با دشمنان داشته‌ایم اما این همه ماجرا نیست و سناریوهای دشمن برای ما بسیار گسترده‌تر از این است.» سلامی با بیان این موضوع جنگ اقتصادی را یکی از این موارد دانست و اظهار کرد: جنگ اقتصادی بخش جدایی‌‌‌‌ناپذیر سیاست‌های امروز دشمنان ماست و نقشه آن‌ها برای تخریب شرایط اقتصادی کشور، فلج کردن نظام، درگیر کردن مردم با مشکلات اقتصادی و قرار دادن آن‌ها در مقابل نظام، یک سیاست جدی، مرموزانه و واقعی است. او ادامه داد: از‌این‌رو باید آرایش اقتصادی، فضای کسب‌و‌کار و معیشت جامعه را براساس خنثی‌سازی این سناریوی خطرناک دشمن قرار دهیم که این مهم امروز برای ما به عنوان میدان مرکزی یک مبارزه محسوب می‌شود. از‌این‌رو سپاه پاسداران هر‌جا که نمادی از محرومیت دیده شود حضور پیدا می‌کند و از فعالیت‌های صورت‌گرفته برای رفع این موضوع حمایت می‌کند.


باید با قلب‌هایمان جامعه را اداره کنیم
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنانش به هم پیوستن قلب‌ها و اراده‌ها به یکدیگر را یکی از نیازهای پیروزی در این نبرد دانست و افزود: امروز زمانی است که باید با قلب‌هایمان جامعه را اداره کنیم و نظام اداره کشور ما نیازمند یک جهاد هماهنگ است. وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب درباره سامان‌دهی مناطق پیرامونی مشهد گفت: ایشان تعلق خاطر خاصی به مشهد به عنوان پایتخت معنوی جهان اسلام دارند. سلامی، مشهد را نقطه متفاوت و کانونی همه دل‌های مشتاق و دوست‌داران اهل بیت(ع) دانست و اضافه کرد: مشهد باید با شخصیت و شأن حرم مطهر رضوی زیبایی، روح و رایحه پیدا کند و در آن رایحه دل‌انگیز زیبایی‌های معنوی به مشام برسد؛ مشاهده برخی تصاویر حاکی از ناعدالتی در آن پذیرفتنی نیست، زیرا انقلاب ما انقلاب مستضعفان و عدالت است. وی گفت: اکنون مسئولیت یک محله در حاشیه شهر مشهد را برعهده گرفته‌ایم و امیدواریم در آینده بتوانیم مسئولیت ۲ یا ۳ محله را قبول کنیم.
فرمانده سپاه ابراز امیدواری کرد: سال آینده با تلاش همه نهادها و با وجود غیرتی که در استاندار خراسان رضوی و شهردار مشهد وجود دارد شاهد تصویری متفاوت از این مناطق باشیم.
سلامی با تأکید بر اینکه تا حل همه مسائل در کنار مردم هستیم گفت: مسائل ما نسبت به اراده‌هایمان کوچک هستند و ما یادنگرفته‌ایم که تسلیم مشکلات شویم بلکه حتما بر آن‌ها غلبه خواهیم کرد. فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران با تأکید براینکه نظام امنیت خلیج فارس جز با محوریت جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورهای پیرامون این منطقه اجراپذیر نیست گفت: تجربه دهه‌های اخیر نشان داده است که هر وقت قدرت‌های دیگر خواسته‌اند با عنوان تأمین امنیت در خلیج فارس حضور پیدا کنند جز تشدید تنش‌ها و حتی جنگ‌ها محصول دیگری نداشته است.


نجات حاشیه از مهرماه
«با توجه به عملکرد خوب شهرداری مشهد امیدواریم طرح‌های خوبی را که برای مناطق حاشیه شهر مشهد پیش‌بینی شده و تجمیع همه تجربیات در مناطق مشابه است، با همکاری یکدیگر به نتیجه برسانیم.» این را نیز استاندار خراسان رضوی در ادامه برنامه بیان کرد و علت پیشرفت کشورهای توسعه یافته را وحدت در هدف و رویه دانست و افزود: برای موفقیت در استان نیز باید به این 2 موضع توجه کنیم.
علیرضا رزم حسینی، مناطق پیرامونی شهر مشهد را از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب و دولت جمهوری اسلامی دانست و ابراز امیدواری کرد: تلاش می‌کنیم با اجرای جامع «طرح نجات» با مشارکت 29 دستگاه در 8 پهنه حاشیه شهر که شامل طرح‌های کالبدی، جابه‌جایی جمعیت، مسائل فرهنگی، کسب‌و‌کار، فرهنگی‌، امنیتی و هنری است امکانات مناسب شهر‌نشینی را در این مناطق فراهم کنیم. وی افزود: این طرح از ابتدای مهرماه با همکاری همه دستگاه‌ها کلید خواهد خورد و در آن دستگاه قضا نیز به عنوان یک قدرت در پیشگیری از حاشیه‌نشینی همکاری خواهد کرد.
وی با تأکید براینکه مشهد باید الگوی همه کشور باشد گفت: در همین راستا هر زائری وارد مشهد شد باید دستاوردهای فرهنگی و مذهبی این شهر را مشاهده کند.


اجرای 85 پروژه در مناطق کم‌برخوردار
شهردار مشهد نیز در ادامه این مراسم از اسطوره‌ای همچون شهید مصطفی چمران که اعتقاد به برابری و برخورداری در همه ابعاد جامعه دارد، سخن گفت و ادامه داد: ما در شهرهای اسلامی بالا و پایین نداریم و به این موضوع اعتقاد داریم. هرچند اکنون این شرایط وجود ندارد اما این اوضاع نباید باقی بماند و یک روز باید تمام شود و به نقطه برابری فرصت‌ها و برخورداری از امکانات برسیم. به گفته محمدرضا کلائی، مدیریت شهری در کنار دیگر نهادها در این راستا تلاش می‌کند و بر همین اساس ۸۵ پروژه در پهنه‌های مناطق کم‌برخوردار شهر توسط شهرداری مشهد در حال اجراست‌ که زیر پروژه‌های مختلفی نیز دارد. وی از وجود ۱۲ عرصه مشترک کار در مناطق حاشیه شهر مشهد با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خبر داد و افزود: در قالب طرح «نجات»، مناطق حاشیه‎ای شهر مشهد به 8 پهنه تقسیم شده است که در 2 پهنه آن، با سپاه پاسداران همکاری داریم و تلاش می‌کنیم که در همه پهنه‎ها با کیفیت عمل کنیم.


توسعه عدالت، شعار شورای شهر پنجم
رئیس کمیسیون ویژه مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار شورای شهر مشهد نیز در این مراسم با تأکید بر اینکه شورای پنجم و مدیریت شهری برآمده از آن جز سودای خدمت بی‌منت به اقشار مختلف مردم هیچ‌چیز در سر ندارند گفت: نگاه شمال و جنوب و بالا و پایین نداریم و بر این باوریم که تمامی شهروندان شهر امام مهربانی‌ها باید از زیرساخت‌های اجتماعی و فرهنگی بهره‌مند باشند. به گفته رمضانعلی فیضی در شورای پنجم و مدیریت شهری برآمده از آن در حوزه پیشبرد مناطق پیرامونی تلاش‌های زیادی شده و محوری‌ترین شعار و بنیادی‌ترین رویکردش توسعه عدالت و نگاه عدالت‌محورانه به همه پهنه‌های شهری است. وی افزود: در ابتدا این پروژه روی خاک بود ولی با حمایت شورای شهر و شهرداری و همچنین پیگیری کمیسیون مناطق پیرامونی و ‌کم‌برخوردار امروز این بنای ارزشمند قد برافراشته و آن را باعشق و احترام به تمام هم‌محله‌ای‌های عزیزم تقدیم می‌کنیم.


افتتاح 12 بوستان جدید
در ادامه معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد درباره بوستان‌های بهره‌برداری شده در این مراسم گفت: در همین راستا ۱۲بوستان با مساحت حدود ۱۲ هکتار و با اعتباری بالغ بر ۹۶۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید. به گفته مهدی یعقوبی از ابتدای سال تا امروز ۲۴پروژه فضای سبز شهری با مساحت ۳۱هکتار به بهره‌برداری رسیده است که از این تعداد، ۱۵ پروژه در مناطق حاشیه شهر و محلات کم‌برخوردار بوده است. معاون خدمات شهری شهرداری مشهد افزود: در ۲ سال اخیر ۱۲۹ پروژه فضای سبز به بهره‌برداری رسیده که ۵۴ مورد آن در حاشیه شهر بوده است. به گفته او در راستای توزیع عادلانه سرانه فضای سبز، ۶۳ درصد مساحت این فضاها به مناطق حاشیه‌ای اختصاص یافته است و تا پایان سال نیز ۲۵ پروژه فضای سبز دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید.
بر اساس صحبت‌های یعقوبی توسعه کمربند سبز شهری نیز با جدیت در حال پیگیری است و در نیمه دوم امسال آماده بهره‌برداری از ۳۰۰ هکتار فضای سبز در کمربند شمالی و جنوبی خواهیم بود.


اعتبار 170 میلیارد ریالی برای گلشن
در این مراسم شهردار منطقه5 نیز درباره پروژه گلشن گفت: مجموعه آبی چندمنظوره گلشن در انتهای گلشهر با اعتباری بالغ‌بر 170میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است و میزبان ساکنان این محدوده خواهد بود.
حسین عبدا...‌زاده با اشاره به زمین شش‌هزار‌متری این مجموعه آبی افزود: زیربنای ساختمان مجموعه 4هزار مترمربع در 3 طبقه زیرزمین، همکف و طبقه اول است. به گفته وی این مجموعه دارای 3 استخر آقایان، بانوان و کودکان به‌صورت جداگانه است که در کنار استخر آقایان و بانوان، جکوزی، سونای خشک و بخار نیز تعبیه شده است. شهردار منطقه5 ادامه داد: 2هزار مترمربع پارکینگ و فضای سبز و 2860مترمربع زمین‌ ورزشی روباز شامل زمین مینی‌فوتبال، والیبال، بسکتبال و گل‌کوچک از دیگرفضاهای این مجموعه است.
عبدا...‌زاده با اشاره به اینکه این مجموعه اولین استخر سرپوشیده شهرداری است که ترکیبی از نمای اسلامی‌کلاسیک و مدرن با آجرهای نسوز در آن به کار رفته است، افزود: برای کاهش هزینه‌ها و تأمین آب استخر چند ساعت آب چاه غیرشرب با دبی بالا خریداری شد. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
0
0
سلام.اگه ما حاشیه شهری ها نخواهیم سروسامان بگیریم باید چیکار کنیم.شهرداری و شورای شهر دارن پوست مردم گلشهر رو میکنن.هزینه خدمات رو بسیار گرون کردن و میگن باید شما پول بدین تا گلشهر آباد بشه.میخوان با زور خونه های ما رو بگیرن و خیابان شفیعی رو عقب نشینی کنند.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->