نرخ سود بین‌بانکی کاهشی شد (۱۶ تیر ۱۴۰۳) نخستین قرارداد پولی میان ایران و روسیه امضا شد زمان برگزاری پانزدهمین حراج سکه طلا مشخص شد | متقاضیان چقدر واریز کنند؟ با ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان نقدینگی چه موبایل‌هایی می‌توان خرید؟ (۱۶ تیر ۱۴۰۳) واکنش مثبت ۸۸ هزار واحدی شاخص بورس به پایان انتخابات | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۶ تیر ۱۴۰۳) خبر خوش برای جانبازان | جزئیات جدید از نحوه ثبت سفارش خودرو اعلام شد سهمیه اقلام تنظیم‌بازار هیئت‌های مذهبی ویژه ماه محرم و صفر اعلام شد (۱۶ تیر ۱۴۰۳) کاهش یک میلیون و ۱۰۰ هزار‌تومانی سکه طلا در مشهد (۱۶ تیر ۱۴۰۳) اطلاعیه آزمون استخدامی مشترک دستگاه‌های اجرایی ۱۴۰۳ مربوط به ایثارگران قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۱۶ تیر ۱۴۰۳) | ریزش ۱۲ درصدی چری آریزو ۵IE واکنش بازار خودرو‌های داخلی به انتخابات چه بود؟ | افت قیمت ۱ تا ۴.۵ درصدی داخلی‌ها ثبت‌سفارش واردات خودرو به مناطق آزاد ابلاغ شد (۱۶ تیر ۱۴۰۳) | واردات کدام خودرو‌ها همچنان ممنوع است؟ سقوط آزاد بیت‌کوین | آخرین وضعیت بازار رمزارز‌ها در جهان امروز شنبه (۱۶ تیر ۱۴۰۳) جزئیات وام جدید نهضت ملی مسکن | مبلغ و اقساط ماهانه چقدر است؟ مصرف ۱۲۲ میلیون متر مکعب سوخت سی. ان. جی در سه ماهه نخست سال جاری در خراسان رضوی قیمت امروز طلا، سکه، دلار، ارز دیجیتال (۱۶ تیر ۱۴۰۳) | واکنش بازار به انتخابات ریاست جمهوری و ریزش دلار به کمتر از ۶۰ هزار تومان رشد ۵۰ هزار واحدی شاخص کل بورس در یک ساعت ابتدایی بازار سرمایه قیمت روز انواع میوه و صیفی جات در مشهد (۱۶ تیر ۱۴۰۳) | خیار و گوجه فرنگی کیلویی چند؟ سایپا قیمت محصولات خود را افزایش داد + جدول قیمت طرح تبدیل حواله پژو پارس ایران خودرو به سایر محصولات (تیر ۱۴۰۳) نحوه محاسبه کمیسیون بنگاه املاک چگونه است؟ ارز اربعین به صورت دینار به زائران پرداخت می‌شود مشترکان برق خانگی خراسان رضوی ۲۷ میلیارد ریال پاداش گرفتند
سرخط خبرها

جزئیات طرح جدید سهمیه‌بندی بنزین | افراد فاقد خودرو یارانه بنزین می‌گیرند

  • کد خبر: ۳۸۷۶۵
  • ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹
  • ۴
جزئیات طرح جدید سهمیه‌بندی بنزین | افراد فاقد خودرو یارانه بنزین می‌گیرند
براساس طرح سهمیه‌بندی بنزین، سرانه خانوار ماهانه به هر فرد ۳۰ لیتر بنزین سهمیه‌ای پرداخت خواهد شد که به کارت سرپرست خانوار واریز می‌شود.
به گزارش شهرآرانیوز، مالک شریعتی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با شبکه خبر درباره جزئیات طرح جدید مجلس برای تغییر سهمیه‌بندی بنزین، اظهار داشت: آنچه در این طرح هم‌اکنون در مجلس دنبال می‌شود استمرار وضعیت فعلی قیمت‌گذاری بنزین است و تغییری در آن رخ نخواهد داد.
 
وی افزود: اگر طرح جدید سهمیه‌بندی بنزین به تصویب نمایندگان مجلس برسد و شورای نگهبان هم آن را تأیید کند سهمیه‌بندی بنزین از هر خودرو به هر فرد و کد ملی هر ایرانی تغییر خواهد کرد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: در این طرح مقرر شده افرادی که فاقد خودرو هستند و خانوار‌هایی که خودرو ندارند در یک نظام عادلانه‌تر از یارانه انرژی بنزین بهره‌مند شوند. شریعتی گفت: طبق آمار‌ها بیش از ۵۰ درصد خانوار‌های ایرانی فاقد خودرو هستند البته برخی از این خانوار‌ها هم بیش از یک دستگاه خودرو دارند؛ لذا عادلانه نیست که افرادی که خودرو ندارند از یارانه انرژی در این بخش محروم باشند.

وی افزود: بنا داریم با حفظ میزان مصرف بنزین در کشور و محاسبات انجام شده به ۷دهم تا ۸ دهم لیتر در روز به ازای هر کد ملی رسیده‌ایم که به هر فرد و اعضای خانوار‌ها و روی کارت بانکی سرپرست خانوار شارژ شود و اگر آن‌ها سهمیه خود را استفاده کردند از یارانه انرژی بهره بردند و اگر هم از این سهمیه استفاده نکرده و یا به صورت ناقص استفاده کردند می‌تواند در یک سامانه‌ای سهمیه خود را به دیگران واگذار کنند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: در سامانه در نظر گرفته شده قیمت واگذاری آن زیر ۳ هزار تومان (قیمت دوم بنزین) خواهد بود و اگر هم نخواست آن را بفروشد در پایان ماه به دولت بازمی‌گردد تا دولت بتواند آن را صادر کرده و از این طریق مابه‌التفاوت آن را روی کارت بانکی سرپرست خانوار شارژ کند تا خود افراد سرپرست نحوه استفاده از آن را مدیریت کنند.

شریعتی در پایان گفت: در این طرح افراد فاقد خودرو از یارانه انرژی توزیعی هم استفاده خواهند کرد.
 
منبع: همشهری‌آنلاین
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
1
7
این طرح عادلانه است امیدوارم یکبار برای همیشه تصویب و اجرا بشه و تکلیف همه مشخص بشه. انقدر منت سر دهک های پایین جامعه هست غافل از اینکه بیشترین یارانه را دهک های بالا می گیرند یکیش هم همین بنزین. حالا برق و آب و گاز به کنار.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
0
1
مبلغ به این سنگینیو سرپرست خانوار چطوری مدیریت کنن اگر بنزینو نیاز نداشتن؟ دولت این مبلغ سنگینو به حساب سرپرست خانوار نریز
بهنام
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
1
1
پس 60 لیتر ماهانه کنسل میشه؟
اين که نشد 100 لیترم باشه کم میاریم
یک ایرانی بدبخت
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
1
0
نشستن فکر کردن چجوری یارانه ماهیانه معیشیتی رو حذف کنن، هر چی یارانه ست بخوره تو سرشون
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->