یک توصیه پزشکی؛ هنگام گزش حیوانات خوددرمانی نکنید رجا درباره توقف ۴ ساعته قطار تهران- مشهد توضیحاتی داد (۶ تیر ۱۴۰۳) نتایج امتحانات نهایی چه زمانی اعلام می‌شود؟ صدور دستور توزیع ۶۵۰ هزار قوطی شیر خشک توسط اداره پایش زنجیره تامین شیر خشک همه چیز درباره تعداد انسان‌هایی که تاکنون روی زمین زندگی کرده‌اند هر ماه یک میلیون تومان علی‌الحساب به بازنشستگان پرداخت می‌شود رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر اعلام کرد: در حج تمتع امسال، ۲۲ زائر ایرانی در عربستان فوت شدند برای داشتن رابطه خوب با فرزندان بزرگ‌سال خود، با این ۶ رفتار خداحافظی کنید حمایت بیمه از انسولین‌های نسل جدید؛ دوسر برد برای بیمار و بیمه‌گر امّاواگر‌های مصرف آهن در زنان اشتغال و تأمین معیشت؛ دو چالش دختران مجرد دهه‌های ۵۰ و ۶۰ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (چهارشنبه، ۶ تیر ۱۴۰۳) | کاهش دمای روزانه در سطح استان از جمعه هزینه داروی بیماران خاص کمتر از ۱۰ درصد قیمت واقعی است سخنگوی قوه‌قضائیه: تضمین سلامت انتخابات از سوی مجریان باید به‌خوبی صورت گیرد | آخرین وضعیت پرونده فساد در فوتبال شناسایی ۱۲۲ مورد مثبت تب دنگی از ابتدای سال در کشور | تب دنگی در چهار استان شیوع دارد معجزه آناناس برای کاهش وزن و لاغری این خوراکی محبوب کبد کودکان را تهدید می‌کند قول وزیر کار به بازنشستگان تأمین‌اجتماعی: علی‌الحساب حقوق بازنشستگان را به‌محض تأمین منابع، پرداخت می‌کنیم + ویدئو بهترین زمان شام خوردن | برای جلوگیری از افزایش وزن در این زمان شام بخورید دلایلی که شما را به خوردن برخی مواد غذایی معتاد می‌کند + راه حل‌های ترک اعتیاد مصرف غذا‌های مضر
سرخط خبرها

تجربه جهانی بازگشایی مدارس در سال کرونا

  • کد خبر: ۳۸۹۰۵
  • ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۰
  • ۱
تجربه جهانی بازگشایی مدارس در سال کرونا
کشور‌های جهان با توجه به وضعیت شیوع ویروس، تصمیم‌های متفاوتی در مورد چگونگی و زمان بازگشایی مدارس اتخاذ کرده‌اند. در آمریکا، اوضاع همچنان وخیم است، اما دولت به‌خاطر جلوگیری از آغاز یک بحران بزرگ اقتصادی، اصرار به بازگشایی دارد. در اروپا، کشور‌ها با عبور از نقطه اوج بحران، وضعیت بهتری دارند و همین تصمیم‌گیری را برای آن‌ها ساده‌تر کرده است.
به گزارش شهرآرانیوز؛ کشور‌های جهان با توجه به وضعیت شیوع ویروس، تصمیم‌های متفاوتی در مورد چگونگی و زمان بازگشایی مدارس اتخاذ کرده‌اند. در آمریکا، اوضاع همچنان وخیم است، اما دولت به‌خاطر جلوگیری از آغاز یک بحران بزرگ اقتصادی، اصرار به بازگشایی دارد. در اروپا، کشور‌ها با عبور از نقطه اوج بحران، وضعیت بهتری دارند و همین تصمیم‌گیری را برای آن‌ها ساده‌تر کرده است.
 
در آسیا، وضعیت کشور‌ها متفاوت است. مثلا دانش‌آموزان چینی یکی از نخستین کسانی هستند که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی سر کلاس‌های درس حاضر شدند. کنیا نیز به کلی خود را از درگیر شدن با مدیریت این مسئله دورکرده و سال تحصیلی جدید را «از دست رفته» اعلام کرده‌است.


آلمان؛ بازگشایی سراسری

آلمان باتوجه‌به عملکرد خوبش در کنترل ویروس، تمام مدارس خود را بازگشایی کرده است. در آلمان هر سال هر ایالتی تاریخ ویژه خود را برای بازگشایی مدارس بعد از تعطیلات تابستانی دارد. این قانون امسال هم اجرا می‌شود. در این کشور بحث بیشتر بر سر ضرورت ماسک‌زدن دانش‌آموزان است. در برخی ایالت‌ها که تعداد مبتلایان بسیار کم است، ماسک‌زدن در مدارس اجباری نیست. در برخی دیگر ماسک‌زدن در راهرو‌ها و اماکن عمومی مدارس اجباری است. در برخی ایالت‌ها نیز ماسک در تمام بخش‌های مدرسه اجباری است، البته تا پایان مردادماه.


سوئد؛ بدون تعطیلی

دولت سوئد برخلاف بیشتر کشور‌های اروپایی، هرگز مدارسش را تعطیل نکرد. این وضعیت بهترین فرصت برای تحقیق درباره چگونگی و میزان شیوع ویروس در میان دانش‌آموزان بود، اما چنین تحقیقی هرگز در این کشور انجام نشد.


انگلیس؛ تلاش برای بازگشایی

در اسکاتلند، مدارس از هفته گذشته بازگشایی شدند، زیرا به گفته مسئولان، کمتر از یک‌درصد مبتلایان به کرونا در این کشور زیر ۱۵ سال دارند. سامانه تهویه نیز در کلاس‌ها بهبود پیدا کرده است. طبق دستورالعمل، کتاب‌هایی که به کتابخانه بازگردانده می‌شوند، ۳ روز قرنطینه می‌شوند. در مدارس ابتدایی، فاصله‌گذاری اجتماعی اجباری نیست، اما در مدارس سطوح بالاتر فاصله‌گذاری اجرا می‌شود. در خود انگلیس، دولت به‌دنبال بازگشایی تا ۳ هفته دیگر است. دولت بوریس جانسون ابتدا قصد داشت مدارس را از حدود ۲‌ماه قبل به‌صورت مرحله‌بندی‌شده و با تعداد دانش‌آموز کمتر بازگشایی کند، اما مشکلات اجرایی مانع این طرح شد.


فرانسه؛ بازگشایی اجباری

مدارس در فرانسه از ۳‌ماه پیش به‌صورت آزمایشی و داوطلبانه بازگشایی شدند. استقبال‌نکردن دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها باعث شد تا امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، ۳‌ماه قبل حضور در مدارس را اجباری اعلام کند. مهدکودک‌ها نیز از اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی معاف شده‌اند. در مدارس ابتدایی دانش‌آموزان باید فاصله یک‌متری را رعایت کنند. در مدارس سطوح بالاتر استفاده از ماسک هم اجباری است. تعطیلات یک‌ماهه تابستانی، بار دیگر دانش‌آموزان را به خانه فرستاد. آن‌ها ۳ هفته دیگر به مدرسه باز‌می‌گردند تا مدارس فرانسه سال تحصیلی جدید را به‌طور جدی آغاز کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
1
0
از اول مهر حضوری یاعلی
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->