شلیک دلخراش مرد فراری به همسرش استطاعت ٩٨درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد کشف جسد دانشجوی دندان‌پزشکی بعد از یک هفته| دو مظنون بازداشت شدند یک کشته و ۶ مجروح بر اثر طوفان زاهدان(۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد دستگیری زورگیران دهه هشتادی قمه کش (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف ۷۳ قطعه سکه تاریخی دوره اشکانیان از مسافر قطار (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد میانگین سن مادران و پدران ایرانی در تولد اولین فرزند چقدر است؟ سردار رادان: اصراری به انتقال خودرو‌های توقیفی با جرثقیل نداریم سارق ۴۶ کامپیوتر خودرو در مشهد به دام افتاد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازنشستگان تامین اجتماعی همچنان منتظر تعیین تکلیف افزایش حقوق خود هستند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب ۱۱ واحد صنفی به‌دلیل فروش مواد مخدر و قرص‌های غیرمجاز در مشهد  آدمکشی جوان ۱۸ ساله به خاطر غرور جوانی در مشهد + عکس آنچه اخلاق عمومی را کارآمدتر می‌کند نگهداری درست پیاز و جلوگیری از جوانه زدن آن + روش‌هایی کاربردی برای جلوگیری از جوانه زدن سیر و پیاز اینترنت در روز‌های کنکور قطع نمی‌شود تاثیر شبکه‌های اجتماعی مجازی بر گرایش نوجوانان به مصرف دخانیات چقدر است؟ قطع انتقال محلی مالاریا در کشور تا سال ۱۴۰۴ | افزایش مالاریا در خراسان رضوی طی ۲ سال گذشته
سرخط خبرها

نگاهی بر نقاط ضعف و قوت دستورالعمل بازگشایی مدارس

  • کد خبر: ۳۹۲۳۹
  • ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
نگاهی بر نقاط ضعف و قوت دستورالعمل بازگشایی مدارس
دستورالعمل ویژه بازگشایی مدارس نقاط ضعف و قوتی دارد که می‌تواند هم باعث آسودگی خیال و هم نگرانی باشد
به گزارش شهرآرانیوز؛ ۱۵ شهریور امسال، شنبه، روزی است که معلوم نیست مدارس چند شهر و شهرستان و روستا در آن موفق می‌شوند در وضعیت سفید قرار بگیرند و در نتیجه مراسم روز بازگشایی مدارس را حضوری جشن بگیرند. در پروتکل پیش‌بینی‌شده اگر وضعیت منطقه‌ای سفید باشد، همه دانش‌آموزان مثل سال‌های گذشته در آیین آغاز سال تحصیلی شرکت خواهند کرد، در مقابل، اما اگر وضعیت قرمز باشد، فقط معلمان و عوامل اجرایی در مدرسه حاضر می‌شوند و آیین بازگشایی را انجام می‌دهند و دانش‌آموزان را از طریق فضای مجازی در آن سهیم می‌کنند.
 
در مدارس مناطق زرد هم که وضعیتی بینابین دارند، مراسم روز بازگشایی با حضور فیزیکی تعدادی از دانش‌آموزان و حضور مجازی بقیه آن‌ها برگزار می‌شود. در مناطق سفید که مدارس به شکل همیشگی دایر است، فرقی نمی‌کند دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی تحصیل کنند یا متوسطه اول و دوم، چون همگی باید در مدارس حضور فیزیکی داشته باشند.
 
البته راهبرد آموزشی برای مقطع ابتدایی این است که بچه‌ها ۹۰ درصد حضور فیزیکی داشته باشند و ۱۰ درصد بقیه زمان آموزش را در فضای مجازی که شبکه شاد است، بگذرانند. در دوره متوسطه نیز پروتکل حضور در فضای مجازی و استفاده از ظرفیت‌های شبکه شاد به‌عنوان یک فرصت معرفی شده است که دانش‌آموزان مناطق سفید نیز باید از آن بهره‌مند شوند.

برخلاف مناطق سفید که اوضاع مدارس در آن رو‌به‌راه است، تکیه تمام آموزش در مناطق قرمز به آموزش‌های مجازی و تعلیمات تلویزیونی و توزیع بسته‌های یادگیری متکی است. در مناطق زرد هم که وضعیتی بین این ۲ را دارد، دانش‌آموزان، تلفیقی از حضور فیزیکی و حضور مجازی را تجربه می‌کنند، به‌طوری که در دوره ابتدایی باید ۲ یا ۳ روز در هفته در مدارس حاضر شوند.

در دوره متوسطه نیز چه در ۳ سال اول و چه در ۳ سال دوم، دانش‌آموزان باید دست‌کم ۲ روز در هفته به‌صورت حضوری در مدرسه حاضر شوند و اگر شورای مدرسه صلاح دید، روز‌های پنجشنبه نیز به مدرسه بیایند و خدمات آموزشی و تربیتی دریافت کنند. مناطق زرد وضعیت شکننده‌ای دارند و تا قرمزشدن فاصله چندانی ندارند، مناطق سفید هم هر آن بیم آن را دارند که به وضعیت زرد تبدیل شوند؛ بنابراین وقتی پروتکل آموزش‌وپرورش حضور هر روز در مدارس را برای دانش‌آموزان مناطق سفید اجباری می‌کند و حضور فیزیکی در مدارس را دست‌کم ۲ روز در هفته برای دانش‌آموزان مناطق زرد الزامی می‌داند، هراس انتشار ویروس در فضای مدارس نیز قوت می‌گیرد، هر چقدر هم که مدارس مدعی باشند فضا را ضدعفونی و دانش‌آموزان را ملزم به رعایت فاصله‌ها می‌کنند.
 
درواقع وضعیت شکننده مدارس در موقعیت‌های سفید و زرد چیزی است که در پروتکل بازگشایی مدارس دیده نشده است و جابه‌جایی مستمر دانش‌آموزان از محیط بیرون به محیط مدرسه که احتمال انتقال ویروس و سرایت بیماری را بالا می‌برد، مغفول مانده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->