گزارشی از هفتمین روز جشنواره فیلم فجر در مشهد (۲۱ بهمن ۱۴۰۳) | گرمای حضور مخاطبان در یک روز برفی ۱۲ فیلم در روز آخر جشنواره فجر به سانس فوق‌العاده رسیدند (۲۱ بهمن ۱۴۰۳) ضرورت یک دبیرخانه دائمی برای برگزاری جشنواره فیلم فجر در مشهد آموزشگاه‌های موسیقی، حلقه اتصال جشنواره و آینده موسیقی خراسان جدول زمان‌بندی نخستین جشنواره موسیقی فجر خراسان رضوی در نیشابور آیین تجلیل و قدردانی از فرهیختگان سینمای خراسان رضوی برگزار خواهد شد (۲۱ بهمن ۱۴۰۳) حضور ۲۳ هزارنفری مشهدی‌ها در ۶ شب جشنواره فیلم فجر ویدئو | نظر دختر شهید تهرانی مقدم درباره فیلم «خدای جنگ» نامزد‌های سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر ۱۴۰۳ اعلام شد + اسامی برنامه اکران روز هشتم جشنواره فیلم فجر در مشهد، فردا (۲۲ بهمن ۱۴۰۳) + جزئیات و لینک خرید بلیت نگاهی به فیلم «لولی» اثر رضا فرهمند | سکوت، انتظار و ثبات نما‌ها یک منتقد سینما: هر رویداد هنری که باعث ایجاد حس رقابت و ارزیابی شود، به ارتقای آن هنر کمک می‌کند صحبت‌های دنزل واشنگتن درباره نامزدی‌اش در اسکار صدف اسپهبدی با فیلم گوزن‌های اتوبان در جشنواره فجر صحبت‌های تام کروز درباره چالش‌های بدلکاری فیلم مأموریت: غیرممکن قیمت بلیت کنسرت‌های پاپ در جشنواره فجر مشخص شد سانس‌های فوق‌العاده نهمین روز فیلم فجر چهل‌وسوم سریال مرهم روی آنتن تلویزیون + زمان پخش ۷ فیلم برتر آرای تماشاگران جشنواره فیلم فجر در روز نهم
سرخط خبرها

«ام‌شو» شوی «مجید صالحی» نبود!

  • کد خبر: ۳۹۰۷۱
  • ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
«ام‌شو» شوی «مجید صالحی» نبود!
حال پس از گذشت چندین هفته از پخش ام‌شو در اینستاگرام، صالحی در اجرایش به‌عنوان شومن اصلی برنامه چیز خاصی نشان نداده و آن مجید‌صالحی طناز در سریال‌ها و حاضرجواب در قامت میهمان، در مقام اجرا و مدیریت برنامه آن‌قدر خشک و بااسترس است که یکی‌دو لحظه خوب برنامه را هم خراب می‌کند.
محمدناصر حق‌خواه | شهرآرانیوز؛ مجید صالحی جزو گروهی بود که درست پس از موفقیت عجیب‌وغریب بازیگران طنز ساعت‌خوش و جاافتادن نوعی طنز تازه، به تلویزیون آمدند؛ گروهی جوان‌تر که یوسف‌ تیموری و جواد رضویان و امیر غفارمنش هم جزوی از آن‌ها بودند و اگر قائل به نسل‌بندی باشیم، آن‌ها نسل پس از عطاران و شفیعی‌جم و ارژنگ امیرفضلی و... بودند. پس از یکی‌دو سال عطاران سریال‌ساز شد و مجید صالحی هم همراه و رفیق او. گروهی که سعید‌آقاخانی هم جزوشان بود و گاهی با هم می‌نوشتند و گاهی با هم بازی می‌کردند و مشاوره می‌دادند؛ حاصلش ساخت «ترش‌و‌شیرین»، «متـهم‌گریخت» و «خانه‌به‌دوش» شد.
 
عطاران پله‌ها را سریع‌تر طی کرد و در اواسط دهه ۸۰ از تلویزیون و سریال‌سازی جدا و بازیگر و بعد هم کارگردان سینما شد. حالا مجید‌صالحی در تلویزیون کارگردان شده بود و حال‌وهوای کارگردانی‌اش هم خیلی شبیه به عطاران بود؛ نشان به آن نشان که «سه‌درچهار» که اولین سریال ساخت او بود و عطاران هم به‌عنوان مشاور کارگردان در آن سهیم بود، بسیار شبیه به کار‌های پیشین عطاران بود. یک دهه بعد آن روزها، عطاران بازیگری شده بود که نقش‌های جدی هم بازی می‌کرد، در کمدی انتخاب اول خیلی‌ها بود و البته اولین سوپراستار پرفروش بود که چشم رنگی و موی روشن نداشت.
 
صالحی باز هم مسیر دوست بزرگ‌ترش را رفت و سعی کرد در کار‌های جدی‌تر بازی کند که نمونه‌اش بازی در «استراحت مطلق» عبدالرضا‌کاهانی بود که عطاران در آن نقش اصلی را داشت و بعد آن هم در یکی‌دو فیلم دیگر نقش‌های جدی بازی کرد. همین یک سال پیش بود که صالحی اولین فیلمش را هم ساخت و سینمایی «زیرنظر» که عطاران و امیر‌جعفری در آن بازی می‌کردند به پرده سینما رسید. فیلمی که نسبت به کمدی‌های خیلی نازل سینمایی، اوضاع چندان بدی نداشت، هرچند که فیلم خوب یا ماندگاری هم محسوب نمی‌شد.
 
همه این‌ها را گفتیم تا به اینجا برسیم که مجید‌صالحی در طی‌کردن مسیرش شاید کمی دیرتر از آدم‌های خیلی موفق مثل عطاران بوده باشد و دورتر از جایگاهی که امثال عطاران و مدیری دارند، ایستاده باشد، اما جایگاه خوبی دارد. او هیچ‌وقت یک سوپراستار گران‌قیمت نشده و خیلی هم در نقش‌های جدی ندرخشیده، اما سعی کرده راهی را که جواب پس داده است، برود. حالا هم که بازار تاک‌شو و برنامه‌های ترکیبی داغ است و کسی مثل مهران مدیری در آن درخشیده و رامبد هم با خندوانه از آن جواب گرفته است، مجید صالحی با پذیرفتن اجرا در یک شوی اینترنتی‌اینستاگرامی و با این ادعا که اولین تاک‌شوی سراسر طنز است و باتوجه‌به اینکه برنامه‌اش در اینستاگرام پخش می‌شود و محدودیت‌های تلویزیون را ندارد، به میدان رقابت آمد. در این رقابت از دوپینگ‌هایی مثل حضور پیانو و ساز‌های زنده سر صحنه و حضور آزادتر میهمانان از نظر پوشش و استفاده از یک اینفلوئنسر پرطرف‌دار مثل جواد خواجوی و شوخی‌هایی کمی راحت‌تر هم بهره می‌جست.
 
در بخش محتوایی هم با سؤالاتی نه‌چندان متفاوت، بلکه با پوسته‌ای متفاوت از تلویزیون قصد جذب تماشاچی داشت که این حربه جواب نداد، همان‌طور که پخش سریال ایرج ملکی، مزاحمت ۲، جواب نداد و برنامه را به انتشار ابتذال متهم کرد. حال پس از گذشت چندین هفته از پخش ام‌شو در اینستاگرام، صالحی در اجرایش به‌عنوان شومن اصلی برنامه چیز خاصی نشان نداده و آن مجید‌صالحی طناز در سریال‌ها و حاضرجواب در قامت میهمان، در مقام اجرا و مدیریت برنامه آن‌قدر خشک و بااسترس است که یکی‌دو لحظه خوب برنامه را هم خراب می‌کند.
 
حالا ام‌شوی مجید صالحی، جولانگاه همان میهمانان همیشگی تلویزیون با همان شوخی‌ها و همان سؤال‌ها شده است، برای مجید صالحی هم شاید ام‌شو از لحاظ مالی صرفه‌ای داشته، اما صالحی با این برنامه نه اتفاقی جدید در صنعت سرگرمی را رقم زده و نه اعتباری برای خود ساخته، چه بسا آنچه را که بوده هم خراب کرده است!
 

بیشتر بخوانید:

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->