واژگونی خودرو در مه‌ولات یک کشته و یک مصدوم در پی داشت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) برخورد سه دستگاه خودرو حادثه آفرید| نجات راننده محبوس در پراید توسط آتش‌نشانان حریق مغازه در خیابان عیدگاه اطفا شد (۱۲ اردیبهشت)+عکس انحراف مینی بوس در تبریز هشت مصدوم برجای گذاشت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله افراد ناشناس به پزشکان در کرخه (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جاعلان اسناد دولتی در غرب تهران دستگیر شدند (۱۲ اردیبهشت) راز ناپدید شدن یک ماهه جوان گمشده فاش شد استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) از دستگیری قاتل مست ۲ زن در عروسی تا عروسی‌هایی که عزا می‌شود تاثیر منفی میکروپلاستیک‌ها بر تغییرهورمون و جنسیت جنین مهر و موم کارگاه تولید موادشوینده تقلبی در مشهد (۱۲ اردیبهشت) ماجرای گم‌شدن «یسنا»، دختر چهارساله روستای «یلی‌بدراق» + ویدئو زلزله ۴.۶ ریشتری سیرچ کرمان را لرزاند (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) نامه شاگرد سپاسگزار به آقای آموزگار: معلم ازیزم عض شما بسیار عاموخطم! اعلام جرم دادستانی تهران علیه افرادی که مطالب کذب درباره پرونده نیکا شاکرمی منتشر کردند
سرخط خبرها

بزرگترین محموله پرندگان قاچاق، نرسیده به مشهد شناسایی شد

  • کد خبر: ۳۹۲۳۱
  • ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹
بزرگترین محموله پرندگان قاچاق، نرسیده به مشهد شناسایی شد
در محور زابل به سمت مشهد یک محموله قاچاق کشف شد، اما نه از جنس مواد‌مخدر، بلکه قاچاقچیان سعی داشتند صد‌ها قطعه پرنده وحشی را با ۲ اتوبوس مسافربری بین‌شهری به مشهد منتقل کنند، اما این شگردشان نیز ناکام ماند.
به گزارش شهرآرانیوز؛ محور زابل به سمت مشهد یکی از جاده‌هایی است که تاکنون قاچاقچیان موادمخدر زیادی را به خود دیده، قاچاقچیانی که معمولا نمی‌توانند محموله‌های خود را به مقصد برسانند و در نیمه راه اسیر پنجه‌های قدرتمند قانون می‌شوند. روز یکشنبه ۱۹ مرداد نیز در این محور یک محموله قاچاق کشف شد، اما نه از جنس مواد‌مخدر، بلکه قاچاقچیان سعی داشتند صد‌ها قطعه پرنده وحشی را با ۲ اتوبوس مسافربری بین‌شهری به مشهد منتقل کنند، اما این شگردشان نیز ناکام ماند.

افسران پلیس مبارزه با مواد‌مخدر، در پیگیری پرونده‌های خود، این اتوبوس‌ها را متوقف و آن‌ها را بازرسی کردند، اما به جای موادمخدر با تعداد زیادی پرنده زبان‌بسته روبه‌رو شدند. آن‌ها بلافاصله موضوع را به یگان حفاظت محیط زیست استان اطلاع می‌دهند که با حضور کارشناسان این محموله پرندگان قاچاق توقیف و متهمان نیز دستگیر شدند.

کارشناسان یگان محیط زیست خراسان‌رضوی، در بررسی این محموله موفق شدند ۵۴۵ قطعه پرنده مینای وحشی را که سودجویان قصد داشتند آن‌ها را به جای پرندگان دست‌آموز در بازار مشهد بفروشند، نجات دهند.
به گفته مدیر‌کل حفاظت محیط‌زیست خراسان‌رضوی، این پرندگان در ۲ دستگاه اتوبوس به طرز ماهرانه‌ای مخفی شده بودند که این اتوبوس‌ها به دلیل قاچاق پرندگان و همچنین قاچاق کالا‌های غیرمجاز توقیف شد.

همتی با بیان اینکه برای متهم، پرونده تخلف تشکیل شده و برای رسیدگی به جریان افتاده است گفت: متأسفانه حدود ۴۵ قطعه از این پرندگان به دلیل حمل غیراصولی تلف شده بودند و بقیه به مرکز تیمار و‌نگهداری پرندگان وحشی در پارک پردیسان منتقل شدند.

وی با اشاره به آمار کشفیات پرندگان قاچاق در استان بیان کرد: از ابتدای سال بیش از ۴۰۰ پرنده وحشی در دام صیادان بومی و‌غیر‌بومی گرفتار شده‌اند و حدود ۳۵۰ پرنده نیز از قاچاقچیان به جرم نگهداری و خرید و فروش غیرمجاز کشف و ضبط شده‌اند.
همتی اعلام کرد که با شناسایی این تعداد از مینا‌های وحشی، آمار کشف پرندگان وحشی درسراسر استان از ۱۰۰۰ قطعه گذشته است.

مدیر‌کل حفاظت محیط‌زیست خراسان‌رضوی با ابراز تأسف از اینکه متأسفانه در جابه‌جایی و نگهداری پرندگان وحشی در بازه زمانی یاد شده، بیش از ۱۵۰ قطعه پرنده از چرخه طبیعت حذف و تلف شده‌اند گفت: یگان حفاظت محیط‌زیست در سراسر استان با نظارت مستمر بر بستر‌های خرید و فروش مجازی و پایش مداوم عرصه‌های طبیعی و مراکز خرید و فروش پرندگان، بر حفظ تنوع زیستی استان اهتمام دارد و همراهی مأموران نیروی انتظامی، پلیس فتا و پلیس اطلاعات و امنیت استان نیز در این باره بسیار راهگشا بوده است.

وی ادامه داد‌: جلوگیری از وقوع ۵۰ عنوان تخلف شکار و صید، توقیف ۱۰‌دستگاه موتور‌سیکلت، معدوم‌سازی صد‌ها رشته دام، قفس و ادوات صید پرندگان وحشی از جمله اقدامات محیط‌بانان محیط‌زیست استان بوده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->