منابع خبری از تمایل چند عضو اتحادیه اروپا برای بازگشایی سفارت خود در کابل خبردادند واکنش ضرغامی به احتمال حضورش در کابینه دولت چهاردهم رئیس سازمان ثبت احوال: روند تعویض نام و نام‌خانوادگی تغییر می‌کند بذرپاش: قانون ساماندهی بازار املاک و مسکن ابلاغ شد و سقف اجاره‌بها مشخص شد | تبعات حقوقی در انتظار مشاوران املاک متخلف سید حسن نصرالله: هرگز از حمایت غزه دست نمی‌کشیم | رژیم صهیونیستی در بدترین روز‌های خود بسر می‌برد گنابادی‌نژاد: دولت سیزدهم، هیچ‌گاه دچار حواشی نشد | حمایت از صنایع فرهنگی باید استمرار یابد کرامت انسانی در گرو الگوگیری از سیره و آموزه‌های معصومین(ع) است اعتراض زاکانی به انتقادات اعضای شورای شهر تهران؛ «کاملاً نادرست است» لایحه متناسب‌سازی حداقل‌بگیرها هم به مجلس ارائه شد | تصویب آیین‌نامه واردات خودروی مدل ۲۰۱۹ به‌بالا برای همه ایرانیان + فیلم شایسته‌سالاری معیار رئیس‌جمهور در انتخاب مدیران باشد شلیک پدافند هوایی در جاده قم، ارتباطی با سایت هسته‌ای نداشت اسماعیلی انتصابات جدید در وزارت فرهنگ را رد کرد + فیلم ویدئو | ظریف امشب به تلویزیون می‌رود (۲۷ تیرماه ۱۴۰۳) وزیر کار: رکورد تاریخی کاهش نرخ بیکاری در بهار ۱۴۰۳ شکست باقری در دیدار با لاوروف آخرین وضعیت همکاری‌های دوجانبه و مسائل منطقه‌ای را بررسی کرد گفت‌وگوی تلفنی امیر قطر و ماکرون درباره تحولات غزه اردوغان: اسرائیل را وادار به آتش‌بس می‌کنیم | به دنبال تقویت روابط با روسیه و چین هستیم رئیس‌جمهور پیشین روسیه: پیوستن اوکراین به ناتو یعنی اعلان جنگ باقری‌کنی: لبنان زنده‌کننده شکست‌های تاریخی برای صهیونیست‌هاست پاسخ تهران به اتهام «نقش‌داشتن ایران در ترور ترامپ»
سرخط خبرها

نیروهای آمریکایی پایگاه التاجی بغداد را ترک می‌کنند

  • کد خبر: ۴۰۰۶۵
  • ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۱
نیروهای آمریکایی پایگاه التاجی بغداد را ترک می‌کنند
یک رسانه سعودی خبر داد که نیروهای آمریکایی پایگاه التاجی در شمال بغداد را ترک خواهند کرد. این پایگاه در مرداد ماه دو بار هدف حملات موشکی و خپاره‌ای قرار گرفته بود.

به گزارش شهرآرانیوز، یک رسانه‌‌ سعودی به نقل از منابع خود مدعی شد که نظامیان آمریکا و ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش، به‌زودی پایگاه‌ التاجی در شمال بغداد را تخلیه خواهند کرد.

 شبکه تلویزیونی «العربیه» عربستان سعودی از خروج نیروهای آمریکایی از پایگاه «التاجی» طی فردا یکشنبه خبر داد. این شبکه به نقل از منابع خود امروز شنبه مدعی شد که نظامیان آمریکایی و نظامیان ائتلاف‌ بین‌المللی موسوم به ائتلاف ضد داعش از فردا این پایگاه را ترک خواهند کرد.

پایگاه هوایی التاجی عراق در ۸۰ کیلومتری شمال شهر بغداد، پایتخت این کشور قرار دارد و طی ماه‌های گذشته هدف حملات خمپاره‌ای و موشکی ناشناس قرار گرفته است. این پایگاه میزبان نیروهای ائتلاف آمریکا طی سال‌های گذشته است.

ماه گذشته برخی رسانه‌ها از خروج شماری از نیروهای انگلیس از این پایگاه و انتقال به مکان دیگری خبر داده بودند. ادعای خروج نیروهای آمریکایی و ائتلاف از این پایگاه در حالی است هنوز آمریکا به عنوان فرمانده این ائتلاف به این خبر واکنشی نشان نداده و مشخص نیست این تصمیم در صورت صحت، به اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق مبنی بر خروج نیروهای آمریکا از عراق طی سه سال آینده برمی‌گردد یا به دلیل شلیک راکت به این پایگاه.

ترامپ روز پنجشنبه در نشست خبری مشترکی با کاظمی در کاخ سفید مدعی شد که «تعداد بسیار کمی» از نیروهای آمریکا در عراق باقی مانده که طی سه سال آینده از این کشور خارج خواهند شد.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->