تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی ادامه دارد| مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) سیلاب به سنگان خواف رسید سلامت روان ایرانی‌ها پایش می‌شود پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می‌دهند نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوق‌العاده حقوق معلمان حق‌التدریس از مهر ماه ۲ برابر می‌شود نارضایتی توأمان مردم و متولیان درمان از  تعرفه‌های جدید پزشکی تشکیل باند سرقت پس از آزادی از زندان | دزدی از ده‌ها خودرو پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارندگی‌ها تا شنبه هفته آینده خوراکی‌هایی که موجب کم‌آب شدن پوست می‌شوند تالاب کجی نمکزار نهبندان در خراسان جنوبی، ۳۰ درصد آبگیری شد همه مناطق آلوده به مواد مخدر در مشهد تا پایان سال برچیده می‌شوند اگر ضد آفتاب بزنیم آیا دچار کمبود ویتامین D می‌شویم؟ | بهترین عدد SPF برای ضد آفتاب زمان پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد؟
سرخط خبرها

کمک معیشتی به خانواده های دارای بیمار پروانه ای تعلق می گیرد؟

  • کد خبر: ۴۱۰۳۵
  • ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸
کمک معیشتی به خانواده های دارای بیمار پروانه ای تعلق می گیرد؟
مدیر خانه بیماران پروانه‌ای (ای بی) گفت: از شیوع کرونا تا کنون ۲۵۰ خانواده دارای بیمار «ای بی» کمک معیشتی دریافت کرده‌اند.
به گزارش شهرآرانیوز، حجت الاسلام سید حمیدرضا هاشمی گلپایگانی افزود: کرونا زندگی را برای بسیای از مردم و به خصوص خانواده‌های دارای بیمار پروانه‌ای سخت و دشوار کرده و هر خانواده دارای این بیماری که کوچکترین آسیب را در ایام کرونا متحمل شده و مشکل معیشتی داشته باشند و در مجموعه خانه «ای بی» دارای پرونده باشند و به ما نامه بنویسند، طی هفت روز جواب مثبت به درخواست آن‌ها داده می‌شود.

وی ادامه داد: به منظور حفظ کرامت و شان این خانواده ها، مبلغ قابل توجهی از سوی خانه «ای بی» به آن‌ها اختصاص داده می‌شود که البته این مبلغ جدا از کمک هزینه دارو و درمان و پانسمان این بیماران است.

مدیر خانه «ای بی» گفت: با شیوع کرونا درخواست‌هایی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای تهیه مواد ضد عفونی و دیگر اقلام مورد نیاز در این خصوص برای بیماران تحت پوشش داشتیم که در این خصوص پاسخی دریافت نکردیم و در مراحل اولیه تهیه این مواد ضدعفونی مجبور به تهیه آن با قیمت‌های گزاف شدیم و ۴۷۵۰ عدد ماسک خریداری کردیم.

وی افزود: سپس از ارتش و نیروی زمینی آن تقاضای کمک کردیم که در این مورد کمک زیادی به ما کردند و در ادامه نامه‌هایی به وزارت دفاع و ارتش ارسال کردیم که مقدار قابل توجهی مایع ضد عفونی سطوح و دست و ماسک در اختیار ما قرار دادند.

هاشمی خاطرنشان کرد: در کنار این موارد دستمال کاغذی، مایع ضد عفونی کننده، دستکش یک بار مصرف و لاتکس، ماسک و زیرانداز مخصوص این بیماران به همراه بسته مخصوص کرونا در اختیار این بیماران قرار گرفت که هر کدام ازاین بسته‌ها شامل ۸۰۰ هزار تومان است که برای ۷۵۰ بیمار بود که از ابتدای سال تا کنون در سه مرحله ارسال شده و بزودی مرحله چهارم آن ارسال خواهد شد و این خدمات تا پایان شیوع کرونا نیز ادامه دارد.

مدیر خانه «ای بی» در پاسخ به اینکه آیا تا کنون در بین بیماران «ای بی» گزارشی از ابتلا به کرونا داشتیم، گفت: گزارش‌هایی از ابتلا این بیماران به کرونا داشته ایم که متاسفانه سه مورد از آن‌ها که بزرگسال هم بودند، فوت کرده اند.

هاشمی گفت: خانه «ای بی» هیچ کمکی دریافت نکرده و به رغم اینکه برخی سازمان‌ها یا دستگاه‌ها اعلام مساعدت و کمک کردند، اما تا کنون هیچ کمکی ریالی از آن‌ها دریافت نکرده ایم و حامیان ما خیرین و مردم نوع دوست هستند، که حتی اغلب کمک‌های مردمی شامل رقم‌های اندکی است که دریافت می‌کنیم.

بیماری پروانه‌ای یا «اپیدرمولیز بولوزا» (به فرانسوی: épidermolyse bulleuse) یا اپیدرمولیزیس بولوسا (به انگلیسی: Epidermolysis bullosa) با نام اختصایر «ای بی» (EB)) یک بیماری ارثی در بافت‌های پوستی است که در پوست و غشای مخاطی ایجاد تاول می‌کند، شیوع این بیماری یک در ۵۰ هزار نفر است.

شدت بیماری از ملایم تا کشنده تغییر می‌کند، این بیماری از یک جهش ژنتیکی در کراتین یا کلاژن ایجاد می‌شود. در همه گروه‌های قومی و نژادی رخ می‌دهد و به طور مساوی بر مردان و زنان اثر می‌کند.

در نتیجه این بیماری پوست به شدت شکننده می‌شود و کوچکترین اصطکاک یا آسیب لایه‌های پوستی را جدا کرده و ایجاد تاول می‌کند. افراد دچار شده به این بیماری در معرض ریسک سرطان پوست هستند.
 
ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->