نحوه دریافت گوشت تنظیم بازار مورد نیاز هیئات مذهبی اعلام شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف و معدوم سازی ۲۹ تن مواد غذایی فاسد در مشهد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) با مشارکت اوقاف زمین نهضت مسکن برای ۲ شهر خراسان رضوی فراهم شد ادامه نگرانی‌ها از وضعیت ذخایر آبی سد‌ها در شروع سال ۱۴۰۳ + جدول کاهش زمان تحویل کارت سوخت از یک ماه به یک هفته لایحه اصلاح قانون کار برای تعیین مزد کارگران به هیات دولت می‌رود (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

قیمت ماسک شکست!

  • کد خبر: ۴۱۲۹۰
  • ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
قیمت ماسک شکست!
افزایش تولیدی‌های ماسک بازار مشهد را به‌سمت رقابتی‌شدن و کاهش قیمت سوق داده است.
ملیحه فلاح | شهرآرانیوز؛ آن‌طورکه پیداست افزایش تعداد تولیدی‌های ماسک، بازار را به‌سمت رقابتی‌شدن و درپی آن، کاهش قیمت این کالا برده است. هرچند هنوز این ارزانی به همه بازار نرسیده است، اگر تلاش به‌منظور تهیه بیشتر مواد اولیه تولید ماسک با نرخ دولتی برای واحد‌های تولیدی و افزایش تعداد تولیدکننده‌های ماسک در استان به ۱۳ واحد صنعتی و ۷۹ واحد کارگاهی را که در گزارش روز گذشته شهرآرا هم به آن اشاره شده بود، به سخنان وزیر کشور درباره تصمیم ستاد اطلاع‌رسانی تبلیغات اقتصادی کشور مبنی بر توزیع روزانه بیش از ۳میلیون ماسک با قیمت حداکثر ۱۳۰۰تومان به داروخانه‌ها اضافه کنیم، امید بیشتری برای کاهش قیمت ماسک در بازار و رسیدن آن به نرخ مصوب خواهیم داشت.

در این راستا عضو هیئت‌مدیره انجمن داروسازان خراسان رضوی با تایید کاهش قیمت ماسک برخی تولیدی‌ها به شهرآرا می‌گوید: افزایش تعداد تولیدکننده‌های ماسک و پیشی‌گرفتن عرضه باعث ایجاد بازار رقابتی شده است؛ همچنین رکود و مشکلات اقتصادی افزایش یافته که همه این‌ها دلیل روند تقریبا کاهشی قیمت ماسک است.

محسن نجفی ادامه می‌دهد: همین امروز مسئول یکی از تولیدی‌ها که محصول تقریبا باکیفیتی دارد، می‌گفت هر عدد ماسک پرستاری را هزار تومان می‌خریده است و دلیلش را هم مشکلات اقتصادی و داشتن چک سررسید دستگاه‌ها عنوان می‌کرد؛ یا تولیدکننده دیگری که یکی از باکیفیت‌ترین ماسک‌های سه‌لایه را عرضه می‌کند و قبلا قیمت هر ماسکش بین ۱۷۰۰ تا ۱۸۰۰ تومان برای ما درمی‌آمد، الان هر ماسک را حدود ۱۵۰۰ تومان می‌فروشد.
 
هرچند طبیعی است که هنوز خبر توزیع ۳ میلیون ماسک با قیمت مصوب به داروخانه‌ها نرسیده باشد، نظر او را درباره این تصمیم می‌پرسیم که با یک حساب سرانگشتی می‌گوید: بیش از ۱۳ هزار داروخانه در کشور فعالیت می‌کنند که درصورت اجرای طرح، روزانه به هر داروخانه حدود ۲۳۰ ماسک خواهد رسید؛ در صورت توزیع مناسب این تعداد ماسک، این حرکتی بزرگ و کارگشا خواهد بود.


حرکت بازار ماسک به‌سمت شکست قیمت

کارشناس‌مسئول نظارت بر کالا و خدمات سازمان صمت خراسان رضوی نیز درباره کاهش قیمت در بازار ماسک به شهرآرا می‌گوید: درباره قیمت هنوز به نرخ واقعی نرسیده‌ایم، چون برخی فروشنده‌ها از خرید‌های قبلی خود در انبار دارند و بعضی هم گران‌فروشی می‌کنند؛ ازاین‌رو نمی‌توان گفت که در همه بازار شکست قیمت اتفاق افتاده است. اما اکنون شرایط بازار به سمت ثبات نزدیک می‌شود و امیدواریم به‌زودی شاهد شکست قیمت در همه بازار باشیم.

عباس اخوان می‌افزاید: پیش‌بینی ما این است که در طول زمان، بازار عرضه و تقاضا به تعادل برسد که به‌دنبال آن قیمت‌ها هم به ثبات خواهد رسید. همچنین ازآنجاکه اکنون تعداد واحد‌های تولیدی استان برای تهیه ماسک و مواد اولیه، متناسب و شایان توجه است، امیدواریم قیمت این کالا به‌زودی شکسته شود.

او با تاکید براینکه در سامانه ۱۲۴ و گشت‌های بازرسی گزارشی از کمبود ماسک ثبت نشده است، ادامه می‌دهد: این موضوع نشان می‌دهد که تولید به‌اندازه لازم و کافی صورت می‌گیرد؛ باوجوداین نظارت بر وضعیت بازار ماسک و بازرسی مثل قبل انجام می‌شود. تاکنون در این بازرسی‌ها یک‌میلیون و ۱۴ هزار و ۸۹۸ عدد ماسک کشف شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->