تاریخ و ساعت بازی رئال مادرید و بارسلونا در لالیگا | آخرین حضور ژاوی روی نیمکت بارسا؟ قهرمانی کوراش‌کاران خراسانی در کشور فرهاد مجیدی ایران‌بیا نیست! عالیشاه برای بازی با سپاهان آماده می‌شود بیرانوند به بازی با آلومینیوم می‌رسد؟ تغییر مدیرعامل در باشگاه صنعتی کلید خورد شادی جنجالی کار دست بازیکن پرسپولیس می‌دهد یزدانی المپیک پاریس را از دست داد؟ چراغ سبز مربی برزیلی به پرسپولیس کریس کلمن، سرمربی مدنظر تراکتور، کیست؟ تلاش برای رساندن عالیشاه به بازی حذفی دبل شهاب زاهدی مقابل جوبیلو ایواتا + ویدیو سید حسین حسینی غایب بزرگ استقلال مقابل تراکتور؟ گل ۳ امتیازی مرادمند تقدیم به دو بازیکن مصدوم روابط تیره و تار نکونام با سرپرست ناشناس استقلال حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد
سرخط خبرها

یک امتیاز برای بقای مهاجر نوین مشهد در لیگ دسته سوم کشور

  • کد خبر: ۴۱۲۹۷
  • ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷
یک امتیاز برای بقای مهاجر نوین مشهد در لیگ دسته سوم کشور
مشهد برای داشتن فقط یک نماینده در لیگ‌های دسته‌۱، ۲ و ۳ فوتبال کشور، امروز چشم به بازی مهاجرنوین دوخته است!
مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ با سوت قاضی مستطیل سبز، امروز جنگ تمام‌عیاری در ۰۴‌بیرجند شکل می‌گیرد تا مشهد آخرین شانس‌هایش برای داشتن دست‌کم یک نماینده در تمام لیگ‌های دسته‌۱، ۲ و ۳ فوتبال کشور را جست‌و‌جو کند. نمایندگان مشهد در رقابت‌های لیگ دسته‌سوم فوتبال کشور امروز در‌حالی در چهارچوب هفته پایانی به میدان خواهند رفت که نگین سناباد از پیش سقوط کرده است و مهاجرنوین برای بقا به یک امتیاز نیاز مبرم دارد.
 
فوتبال مشهد که روزگاری تنه‌به‌تنه شهر‌های بزرگ کشور در لیگ‌های مختلف تیم داشت، حالا به‌جز شهرخودروی لیگ‌برتری هیچ تیمی در هیچ‌یک از دسته‌های فوتبال کشور ندارد و اگر همین مهاجرنوین هم به ورطه سقوط بیفتد، دیگر هیچ معلوم نیست چه بر سر آینده جوانان خواهد آمد که با هزار رؤیا و آرزو در زمین‌های چمن این شهر توپ می‌زنند. جنگ امروز تیم فوتبال مهاجرنوین و ۰۴‌بیرجند که از ساعت‌۱۹ به میزبانی بیرجندی‌ها برگزار خواهد شد، داستان آخرین شانس‌های یک بقاست؛ بقایی که اگر رقم نخورد، سقوطی هولناک برای فوتبال یک شهر خواهد بود.


یک‌امتیاز تا نجات

مهاجرنوین مشهد و ۰۴‌بیرجند، ۲ تیم ۲۱ امتیازی جدول گروه اول لیگ دسته‌سوم فوتبال کشور هستند که مشهدی‌ها به لطف تفاضل بهتر فعلا در جایگاه ششم جدول قرار دارند؛ تیم‌هایی که اگر هر کدام در بازی امروز بازنده باشند، با خطر سقوط رو‌به‌رو هستند. شاگردان نزار موسوی در مهاجرنوین درحالی سقوط می‌کنند که مقابل تیم بیرجند بازی را واگذار کنند و در گروه دوم رقابت‌ها فرهنگ ایثار آستارا با برتری در بازی آخر خود با توجه به تفاضل گل بهتر به امتیاز‌های مهاجران برسد. تیم هفتم گروه سوم یعنی بویراحمد یاسوج هم بیست‌امتیازی است و با یک تساوی نیز می‌تواند گوی سبقت را از مهاجران برباید. طبق قانون، ضعیف‌ترین تیم هفتم گروه‌های سه‌گانه سقوط خواهد کرد و با شرایط توصیفی، مهاجران سقوط خواهد کرد. در غیر این صورت تساوی یا پیروزی مهاجرنوین، موجب بقای این تیم خواهد بود.


فرضیه تبانی؛ محال مطلق

شائبه احتمال تبانی میان مهاجرنوین و ۰۴‌بیرجند چندان محلی از اعراب ندارد. تساوی‌خواستن هر ۲ تیم برای بقا، این شائبه را در لیگ دسته‌سوم به وجود آورده که ۲ تیم به یک بازی سرد و بی‌دردسر روی بیاورند تا هر ۲ تیم بمانند و از خطر اتفاقات رهانیده شوند. با‌وجود‌این اتفاقات بازی دور رفت این شائبه را کم‌رنگ کرده است. دیدار رفت مهاجرنوین و ۰۴‌بیرجند که در ورزشگاه تختی مشهد برگزار شد، با حاشیه‌های عجیبی همراه بود؛ دیداری که بعد از ۳ کارت قرمز به جنجال کشیده شد و دیداری که ۱ بر ۰ به سود مهاجرنوین بود، نیمه‌تمام باقی ماند. کمیته انضباطی بعد از آن بازی حکم به پیروزی ۳‌بر ۰ تیم بیرجند داد؛ مسئله‌ای که حالا به یک انگیزه برای انتقام‌گیری در بیرجند بدل شده است. شاید همین عاملی باشد تا ۲ تیم با تمام قوا و جنگجویانه به میدان بروند.


یورش بقا در بازی فیزیکی

نزار موسوی، سرمربی مهاجرنوین که تیمش حالا در آستانه یک دیدار دشوار است، درباره این بازی گفت: بازی امروز یک بازی فیزیکی و سخت است. آن‌طور‌که اطلاع پیدا کردیم، زمین بیرجند بسیار بی‌کیفیت است و معمولا در این میدان‌ها باید بازی فیزیکی انجام داد. وی افزود: بر اساس آنالیز‌هایی که داشتیم، بیرجندی‌ها می‌خواهند امروز به بازی مستقیم روی بیاورند و در بازی مستقیم هم هر اتفاقی ممکن است بیفتد و یک توپ روی هوا این‌ور و آن‌ور شده و به گل تبدیل شود.
 
سرمربی مهاجرنوین درباره وضعیت و تکلیف تیم برای فصل بعد خاطرنشان کرد: باید ببینیم سال دیگر این اسپانسر با ما خواهد ماند یا نه. شاید مجبور شویم دوباره دنبال اسپانسر بیفتیم. الان هیچ‌چیز معلوم نیست، فقط می‌دانم بازی امروز برایمان خیلی مهم است و ان‌شاءا... بقا در لیگ را قطعی می‌کنیم. بعد باید برای سال آینده دوباره برنامه‌ریزی کنیم.


نگین، دستاویزی برای دیده‌شدن

دیگر‌نماینده مشهد در لیگ دسته‌سوم فوتبال کشور در‌حالی سقوط کرد که ابتدای فصل با نام نگین سناباد و پیراهن‌های مشکی‌و‌قرمز ابومسلمی پای به مسابقات گذاشت؛ تیمی که شوآف ابومسلمی‌بودنش در ابتدای فصل فرصتی پیش‌روی مدیرانش قرار داد تا کمی در رسانه‌ها دیده شوند و بعد از آن، وقتی کوچک‌ترین هزینه‌ای برای آن نشد، تیم را واگذار کردند و رفتند.
 
در مقابل مجموعه دومی که تیم را در دست گرفت، چند صباحی با نام مصطفی مهدوی‌کیا، بازیکن اسبق پرسپولیس، تبلیغاتی برای خودش انجام داد و حالا به سادگی آب خوردن به لیگ پایین‌تر سقوط کرد! گویی هدف از همین چند هفته تیم‌داری بدون جیره و مواجب دیده‌شدن و آمدن نام برخی‌ها در رسانه بود! اما این بازی‌ها نه تن‌ها هیچ کمکی به فوتبال مشهد نکرد، بلکه بدنامی و ناکامی بزرگی برای مشهدی‌ها در سطح فوتبال کشور به بار آورد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->