ویدیو درگیری عجیب در مسابقات جام رمضان فدراسیون جودو! آیا نحوه واگذاری غیر عادلانه است؟ | اعتراض استقلال برای چیست؟ آندو: جوان‌های تیم ملی منتظر فرصت باشند جریمه چندهزار دلاری قلعه نویی و شاگردان| تلخی بی پایانِ باخت مقابل قطر نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

اعلام موضع وزارت ورزش در خصوص استراماچونی

  • کد خبر: ۴۱۸۶۰
  • ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰
  • ۱
اعلام موضع وزارت ورزش در خصوص استراماچونی
معاون وزیر ورزش و جوانان در خصوص امکان بازگشت استراماچونی به استقلال صحبت کرد.
به گزارش شهرآرانیوز، مهدی علی‌نژاد در مجمع عمومی فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین اظهار کرد: خیلی خوشحالم که در جمع خانواده بزرگ ورزش جانبازان و معلولین هستم. این فدراسیون محصول انقلاب است و ورزشکارانش بار‌ها باعث خوشحالی مردم شده‌اند.

وی گفت: امروز کار کردن در چنین فدراسیونی و هیات‌های آن یک مجاهدت است. ما شرایط خوبی را طی سال‌های اخیر در ورزش معلولان داشته‌ایم.

معاون وزیر ورزش افزود: جدا شدن چند رشته از فدراسیون جانبازان به معنای آن نیست که هیات‌های استانی نباید دیگر به ورزشکاران سرویس بدهند و کمک کنند. سال آینده باید راهی پارالمپیک شویم و باید نتایج خوبی بگیریم. ان‌شاالله سهمیه‌های بیش‌تری هم کسب شود. درباره برگزاری اردو‌ها نیز به شرط تایید پروتکل‌های بهداشتی، تعدادی از مجوز‌های برگزاری اردو‌ها در بیست رشته صادر شده است. این کار برای فدراسیون جانبازان نیز بررسی می‌شود. در حال حاضر نیز منعی برای برگزاری اردو با رعایت پروتکل‌های بهداشتی وجود ندارد. باید قرنطینه و دیگر مسائل رعایت شود. فکر می‌کنم امکان این کار با مصوبه ستاد مبارزه با کرونا در ورزش وجود دارد.

وی درباره استخدام ورزشکاران پارالمپیکی گفت: پیشنهاد اصلاح این قانون به هیات وزیران ارسال شده است و باید در آن‌جا تصویب شود.

علی‌نژاد خاطرنشان کرد: امیدوارم شرایط به گونه‌ای باشد که به شرایط عادی برگردیم و شر این ویروس از سر همه دنیا کم شود.

وی تصریح کرد: امروز مجمع سالانه فدراسیون جانبازان و معلولین بود. مطابق همیشه گزارش‌های مختلف ارائه شد و برنامه سال ۹۹ به تصویب رسید. نکته مهمی که وجود دارد در سال ۹۹ با توجه به شیوع کرونا خیلی از اردو‌ها تعطیل شد، اما با توجه به مجوزی که از اداره بهداشت دریافت کردیم، در حال این هستیم که با تصویب پروتکل‌های بهداشتی مجوز شروع اردو‌های تیم ملی را صادر کنیم. تا الان هم مجوز نزدیک به بیش از ۲۰ رشته را صادر کردیم. به فدراسیون جانبازان که اگر شرایطش را داشته باشند، می‌توانند با فدراسیون پزشکی و ورزشی مذاکره کنند و اگر مجوزش صادر شد، اردو‌های خود را شروع کنند. این خبر خوشی است برای ملی‌پوشان ما در این رشته. از طرفی هم تعویق پارالمپیک باعث شد برنامه‌ها کمی تغییر کند، ولی ما باید آماده باشیم تا حضور موفقی در این بازی‌ها داشته باشیم.
علی نژاد افزود: همیشه ورزشکاران جانباز و معلول افتخارآفرین بودند و اعتقاد دارم که این افتخارآفرینی سال آینده هم تکرار خواهد شد.

علی‌نژاد هم‌چنین در جمع خبرنگاران درباره این که به نظرش چه زمانی مجوز شروع تمرینات فدراسیون جانبازان و معلولان صادر خواهد شد؟ گفت: این بستگی به خود فدراسیون دارد که چه زمانی پروتکل‌ها را ارائه دهد. فکر می‌کنم اگر این اتفاق بیفتد کمتر از یک هفته این مجوز هم صادر می‌شود.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزیر ورزش و جوانان درباره حمایت این وزارت‌خانه از رشته‌های مختلف از جمله فدراسیون جانبازان و معلولان، تصریح کرد: به طور کلی بخش عمده‌ای از بودجه هیات‌های ما از محل ۲۷ صدم، بر ارزش افزوده است که از طریق استان‌ها تقسیم می‌شود نه فدراسیون. ما سال گذشته حدود ۱۱ درصد بیش‌تر از این مبلغ به ما اختصاص نیافت و امسال هم تا الان اتفاق خاصی نیفتاده است، البته قول‌هایی گرفته شده تا امسال شرایط بهتری داشته باشیم. طبیعی است این پول‌ها به استان‌ها داده خواهد شد و از طریق مدیران کل به هیات‌ها پرداخت می‌شود. البته حدود ۱۰ درصد از بودجه هیات‌ها را هم سعی می‌کنیم از طریق فدراسیون به آن‌ها تزریق کنیم.

علی‌نژاد در پاسخ به این پرسش که آیا هیات‌های ورزشی می‌توانند روی حمایت وزارت ورزش حساب کنند، گفت: بدیهی است تا الان هم وزارت ورزش حمایت‌های خوبی از هیات‌ها داشته است و این باز هم ادامه خواهد داشت، اما رییسان فدراسیون‌ها و هیات‌ها باید بدانند که یکی از منابع آن‌ها منابع غیردولتی است و باید خودشان تلاش کنند و منابع مختلفی از بخش‌های خصوصی و دولتی غیر از وزارت ورزش داشته باشند. اصولا یکی از وظایف روسای فدراسیون و هیئت‌ها همین است.
وی در مورد سالن‌های ورزشی که در اختیار هیات‌های ورزشی قرار نمی‌گیرد نیز گفت: ما اگر در استانی سالن‌هایی داشته باشیم که سندش به نام وزارت ورزش باشد، ما این آمادگی را داریم که به درخواست مدیرکل مجوز‌هایی دریافت کنیم که این سالن‌ها به صورت سه ساله و رایگان در اختیار هیات‌ها قرار بگیرد و شامل ماده ۸۸ نشود. این کار را هم با همکاری فدراسیون‌ها در حال انجام هستیم.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزیر ورزش و جوانان در مورد بحث جدایی رشته‌های ورزشی نیز تصریح کرد: موضوع به این شکل نیست، اما قرار است بررسی‌هایی شود که این جداسازی باعث رشد رشته‌ها شده یا خیر. اگر واقعاً جداسازی یکی، دو سال قبل نتیجه خوبی نداشته باشد، قطعاً تجدید نظر خواهد شد. جداسازی فقط یک دفعه انجام شده است که دو سال پیش بود و یکسری رشته‌ها جدا شدند و این کار نیز به خاطر الزامات بین‌المللی بود. به واسطه این الزامات بین‌المللی بازگشت یکسری رشته‌ها به فدراسیون جانبازان دشوار است و بنابراین گفتیم که این موضوع توسط فدراسیون جانبازان و دستگاه‌های مربوط بررسی شود تا اگر اشکال وجود دارد آن‌ها را برطرف کنیم. بازگشت رشته‌ها آخرین اقدام می‌تواند باشد و اساس باقی مانده همان تصمیم گذشته است. تصمیمات ممکن است تغییر کند و طبیعی است که خیلی اقدامات اینگونه ممکن است بیفتد، اما در خصوص این اقدام خاص تنها یک بار این اتفاق افتاده است که دو سال پیش بود و همان تصمیم همچنان باقی است.

وی درباره سیستمی شدن تشکیلات ورزشی کشورمان گفت: حتما به صورت سیستمی بوده است و اصلا بحث سلایق در میان نیست و بحث الزامات بین‌المللی در میان است. در حال حاضر نیز قرار بر بازگشت این رشته‌ها نیست و فقط عنوان شد که باید بررسی شود که این انتزاع چه آثاری داشته است. باید هر تصمیمی که گرفته می‌شود بعد از مدتی بررسی تا مشخص شود چه اثراتی داشته است و تصمیم درستی بوده است یا اشکالاتی داشته است و اگر اشکالی وجود داشته باشد، اصرار بر آن فکر نمی‌کنم عقلایی باشد.

معاون قهرمانی و توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان درباره تغییرات مداوم مدیران در باشگاه‌های سرخابی و هزینه اینگونه تغییرات افزود: در صدا و سیما نیز خیلی از مدیران رفت و آمد داشتند و این موضوع در خصوص مدیران طبیعی است و من متوجه هزینه آن نمی‌شوم. تغییر مدیران قوائدی دارد و در همه سازمان‌ها نیز مدیران می‌آیند و می‌روند. این سوال نیز سوال عجیبی است.

علی‌نژاد درباره این که به طور مثال در باشگاه استقلال یک مدیر بیش از چهار، پنج مرتبه در طی دو دهه مدیرعامل شده و پس از مدتی تغییر کرده است، اظهار کرد: اخیرا که تغییراتی در مدیران خود نداده‌ایم و مگر قرار است تغییراتی داشته باشیم؟ در صدا و سیما مگر مدیران تغییر نکردند و از یک شبکه به شبکه دیگر نمی‌روند؟ ما این چیز‌ها را دیدیم و اگر دوست دارید اسم بیاورم.

او در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص بحث بازگشت استراماچونی و اینکه این مربی ایتالیایی با توجه به قانون منع حضور مربیان و بازیکنان خارجی در لیگ سال آینده امکان بازگشت به استقلال را خواهد داشت، تصریح کرد: فدراسیون فوتبال در این خصوص اظهار نظر شفاف و روشنی کرده است. فکر می‌کنم بر اساس آنچه کمیته تعیین وضعیت اعلام کرد، بدیهی است که مصوبه سازمان لیگ و هیات رییسه فدراسیون فوتبال اجرا خواهد شد و مربی جدید خارجی امکان حضور در هیچکدام از باشگاه‌ها را نخواهد داشت. استقلال نیز قطعا جدا از بقیه باشگاه‌ها نیست و همه باید طبق مقررات و دستورالعمل‌ها عمل کنند.

معاون قهرمانی وزارت ورزش در خصوص ثبت‌نام انتخابات برخی فدراسیون‌ها و احتمال برگزاری مجمع انتخاباتی آن‌ها با توجه به شیوع ویروس کرونا گفت: با توجه به مصوبات اخیری که داده شد و خیلی از اجتماعات در همین ایام اخیر برگزار شد و مدارس نیز همانطور که می‌دانید بازگشایی شدند، بنابراین به نظر نمی‌آید مشکلی در این زمینه داشته باشیم. به محض اینکه اعلام صلاحیت کاندیدا‌ها اعلام شود انتخابات را برگزار خواهیم کرد.

منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
مهران
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
0
1
از این خبرا نیست استرا صد در صد میاد والا مدیرای استقلال پیگیر نمیشدن؛ یه راهی پیدا میکنن و استراها با قدرت میاد با کوری چشم دشمنان
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->