راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است
سرخط خبرها

اخطار به ۱۷۲ واحد در حریم کال اسماعیل آباد مشهد | کال به بوستان تبدیل می شود

  • کد خبر: ۴۱۹۲۰
  • ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
اخطار به ۱۷۲ واحد در حریم کال اسماعیل آباد مشهد | کال به بوستان تبدیل می شود
فرماندارمشهد گفت: اخطار‌های لازم به متصرفان و ساکنان ۱۷۲ واحد ساخته شده در حریم و بستر این کال داده شده است و امیدواریم این افراد همراهی‌های لازم را در این زمینه داشته باشند.
بنیامین یوسف‌زاده | شهرآرانیوز؛ حدود ۳ هفته پیش بود که عملیات رفع تصرف از حریم و بستر کال اسماعیل آباد رسما آغاز شد تا بستر بسیاری از مشکلات و چالش‌های اجتماعی در یکی از نقاط مرکزی شهر برای همیشه به فراموشی سپرده شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی همان روزها، قبل از آغاز این فرایند به جمع خبرنگاران آمد و از ضرب الاجل یک ماهه به ۱۷۲ واحد مسکونی غیرمجاز در حریم و بستر کال خبر داد.


برخورد قانونی، در انتظار متخلفان

محمد علایی دیروز هم در تشریح آخرین وضعیت پروژه آزادسازی حریم و بستر کال اسماعیل آباد به انجام مطالعات و تعیین بستر این کال، شناسایی متصرفان غیرقانونی و لای روبی بخشی از این محدوده اشاره کرد و به شهرآرا گفت: رفع تصرف کامل حریم و بستر کال اسماعیل آباد در مرحله بعدی این فرایند قرار دارد.
وی به پیگیری اعتراض‌های افرادی که در این کال خانه سازی کرده اند، اشاره‌ای کرد و گفت: اعتراض‌ها اگر بحق باشد، پیگیری‌های لازم صورت می‌گیرد، اما اگر این اعتراض‌ها از نظر قانونی درست نباشد، خانه‌های ساخته شده در مسیر کال باید تخریب شود و درصورت همکاری نکردن متصرفان، با آن‌ها برخورد قانونی نیز خواهد شد.

وی اضافه کرد: درصورت همراهی افراد ساکن در این خانه‌ها که البته باید از واژه آلونک برای آن‌ها استفاده کرد، قرار است شهرداری مشهد مساعدت کند و حمایت‌هایی از آن‌ها داشته باشد، اما درغیراین صورت، باوجود رفع تصرف حریم و بستر رود، شکایت کیفری و حقوقی نیز از این افراد خواهیم کرد و اجاره این چندسال تصرف نیز از آن‌ها گرفته خواهد شد؛ ضمن اینکه این افراد از حمایت‌های شهرداری نیز بهره‌مند نخواهند شد.
علایی این را هم گفت که ظهر دیروز شماری از متصرفان این کال به شرکت آب منطقه‌ای مراجعه و کارشناسان این حوزه به اعتراضات موجود رسیدگی کردند.


هدف رفع تهدید سیل است

وی مهم‌ترین هدف این رفع تصرف را جلوگیری از تهدیدات سیل در این منطقه دانست و بیان کرد: در پی گفت وگویی که با مدیران شهری مشهد داشتیم، قرار شد با تهیه نقشه‌ای مدون، بوستانی زیبا در یکی از اراضی رفع تصرف شده در محدوده کال و روستای اسماعیل آباد ساخته شود.

او طول رودخانه‌های استان را بیش از ۲۸۵ کیلومتر اعلام کرد و گفت: رفع تصرف حریم و بستر رودخانه‌ها از وظایف ذاتی این شرکت است و در این زمینه به وظیفه خود عمل می‌کنیم.
علایی ۳ هفته پیش هم با اشاره به ساخت ۱۷۲ واحد مسکونی در این کال گفته بود که مساحت ۱۵ تا ۱۰۰ درصد هرکدام از این خانه‌ها داخل رودخانه اسماعیل آباد واقع شده است و این ساخت وساز‌ها طی تقریبا ۱۵ سال اخیر اتفاق افتاده است. وی این را هم گفته بود که تکلیف و وظیفه ما شناسایی، پاک سازی و رفع تصرف در این محدوده است و مسائل اجتماعی آن به دیگرنهاد‌ها مربوط است و مدیریتش با شرکت آب منطقه‌ای نیست.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان طول کال اسماعیل آباد را ۶۵۲۵ متر و مساحت آن را نزدیک به ۵۰ هکتار اعلام کرد و ادامه داد: کال اسماعیل آباد دقیقا بین روستای اسماعیل آباد و مجتمع تجاری الماس شرق قرار گرفته و به دلیل عمل نکردن برخی مسئولان به وظایف خود در سال‌های گذشته، اکنون شاهد پدیده‌ای به نام تصرف حریم و بستر این کال هستیم.
او البته این را هم گفت که در محور غربی کال نیز طی سال‌های اخیر تعدادی سازه صنعتی نظیر انبار و سردخانه به صورت غیرمجاز ساخته شده است که به دلیل فاصله با بستر رود فعلا با آن‌ها کاری نداریم.


اخطار به ۱۷۲ واحد در حریم کال

همه این‌ها در حالی است که ۲ روز پیش هم محمدرضا هاشمی، فرماندار مشهد، در بازدیدی میدانی از محدوده اسماعیل آباد، در جریان اقدامات صورت گرفته در بخش کال این منطقه نیز قرار گرفت.
وی با بیان اینکه شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی براساس وظیفه ذاتی و قانونی خود عمل می‌کند، افزود: اخطار‌های لازم به متصرفان و ساکنان ۱۷۲ واحد ساخته شده در حریم و بستر این کال داده شده است و امیدواریم این افراد همراهی‌های لازم را در این زمینه داشته باشند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->