بازی قلعه‌نویی با اسم قطبی| سرگیجه در تیم ملی حمایت عجیب صادقی از نکونام+ ویدیو| ۵ سال بماند قهرمان آسیا می‌شویم! آغازبه‌کار استقلال ب!| برنامه‌های جدید خلیج فارس برای آبی‌ها بیانیه باشگاه پرسپولیس درباره توهین به بانوان در بازی مقابل سپاهان آتیلا حجازی: به خاطر استقلال به ایران برگشتم زردکانلو: رئیس هیئت فوتبال هیچ دستاوری جز نابودی در فوتبال خراسان نداشته است | وای به حال فوتبال ایران با چنین مدیرانی! سوپرگل شهاب زاهدی از فاصله ۷۰ متری + فیلم حجازی سرپرست استقلال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و لورکوزن در یورولیگ| تکلیف آزمون مشخص شد؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و تاتنهام| برد بزرگ در دربی لندن بیاتلو: خوشه‌طلایی می‌توانست پیروز بازی باشد سرمربی خوشه طلایی: به جدول توجهی نداریم | ۳ امتیاز کسر شده قطعا بازمی‌گردد نتیجه و ویدیو بازی خوشه طلایی و آریو اسلامشهر در لیگ آزادگان | تساوی بی‌ثمر خوشه در مشهد پخش زنده بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بررسی بازی‌های باقیمانده پرسپولیس و استقلال تا پایان لیگ برتر | مسیر ساده‌تر نکونام نسبت به اوسمار صعود تیم ملی والیبال ساحلی ایران با درخشش بازیکن مشهدی دوندگان مشهدی در جاده ولایت + فیلم ادامه رقابت میلیمتری استقلال و پرسپولیس| نگو کی قهرمان می‌شود رفتار نامناسب مورایس با خبرنگاران در نشست خبری بدمینتون‌باز المپیکی ایران به دوره‌های جهانی مربیگری دعوت شد
سرخط خبرها

مصطفی پاشا به پرسپولیس رسید

  • کد خبر: ۴۲۰۰
  • ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰
مصطفی پاشا به پرسپولیس رسید
جدال حساس سرخ‌پوشان تهرانی و تبریزی زیر سایه خارجی‌ها

روز دوم از هفته دوم لیگ برتر فوتبال کشورمان عصر فردا با بازی حساس 2 تیم تراکتور و پرسپولیس در تبریز پیگیری خواهد شد. جدال مصطفی دنیزلی با تیم اسبقش می‌تواند به حساسیت‌های این بازی که پیش‌تر وجود داشته است، بیفزاید. در سایر بازی‌های فردا تیم سایپا در خانه خود میزبان گل‌گهر سیرجان است و در آخرین بازی هفته از ساعت20 و به‌صورت هم‌زمان پارس جنوبی جم میزبان ذوب‌آهن است و پیکان هم در خانه نساجی بازی خواهد کرد. حساس‌ترین بازی هفته لیگ نوزدهم در تبریز و بین تیم‌های پرسپولیس و تراکتور برگزار می‌شود؛ مسابقه‌ای که در سال‌های اخیر به دیداری مهم در فوتبال ایران تبدیل شده و البته بخش بزرگ اهمیت خود را از تقابل فوتبالیِ روی سکوها گرفته است. در سال‌های ابتدایی بازگشت تراکتور به لیگ برتر، این تیم تبریزی بود که نمایش‌های موفقیت‌آمیزی برابر پرسپولیس داشت و می‌توانست این تیم را شکست دهد؛ اما با ورود برانکو ایوانکوویچ به تهران، معادلات تغییر یافت و تی‌تی‌ها هرگز موفق به کسب پیروزی نشدند. آخرین برد تراکتور برابر پرسپولیس به 1635روز قبل بازمی‌گردد؛ تاریخی که در صورت ناکامی‌تبریزی‌ها در کسب برد در این فصل، به 2000 روز نیز خواهد رسید. در اسفندماه سال93 تیم تونی اولیویرا موفق شد روی اشتباه مدافع تبریزی پرسپولیس یعنی بابک حاتمی‌ و تیزهوشی شاهین ثاقبی به گل برسد و پیروز مسابقه شود. از آن روز تاکنون این 2 تیم 8 بار مقابل هم قرار گرفته‌اند که نتیجه آن 4 برد برای سرخ‌پوشان پایتخت و 4 مساوی بود. نکته جالب اینکه پرسپولیس در این سال‌ها 2 بار در تبریز پیروز شده و هر 2 برد با گل مهاجمان خارجی اتفاق افتاده است؛ در لیگ پانزدهم جری بنگستون گل‌زنی کرد و فصل پیش هم منشا موفق به این کار شد. این‌بار هم براندائو در ترکیب پرسپولیس جای دارد. به‌همین‌بهانه نگاهی به نیمکت مربیگری و خط حمله 2 تیم داریم تا بیشتر با اجنبی‌های 2 تیم آشنا شویم. گابریل کالدرون نخستین مربی آرژانتینی تاریخ است که با یک تیم ایرانی به ورزشگاه یادگار امام پای می‌گذارد؛ اما اسلحه پنهان کالدرون در این بازی، جونیور براندائوست. مهاجم بیست‌وچهارساله پرسپولیس هنوز در بازی رسمی‌ برای این تیم بازی نکرده، اما در تمرینات انگیزه و مهارت بالایی را از خود نشان داده است. براندائو با سابقه بازی در لیگ‌های بلغارستان و برزیل به ایران آمده و احتمالا مهره سورپرایز پرسپولیس در تبریز خواهد بود. کالدرون امیدوار است تا او همچون گادوین منشا و جری بنگستون بتواند در تبریز گل‌زنی کند. مصطفی دنیزلی اما 7 سال پیش ایران را ترک کرد. او که در میانه‌های لیگ یازدهم هدایت پرسپولیس را در دست گرفت، موفق شد به اوضاع سرخ‌ها سروسامان بخشد و با کسب چند برد کلیدی، این تیم را از بحران دربیاورد. اما بی‌تردید خاطره ویژه هواداران پرسپولیس از او، به 2 شهرآورد پایتخت برمی‌گردد. یکی در لیگ ششم که با گل‌های مهرزاد معدنچی و مرحوم مهرداد اولادی به سود سرخ‌پوشان تهرانی خاتمه یافت و دیگری شهرآورد74 که با هت‌تریک زاید یک بازگشت تاریخی دیگر اتفاق افتاد. کوین فورچونه سی‌ساله که تی‌تی‌ها از او به‌عنوان گران‌ترین بازیکن تاریخ لیگ برتر نام می‌برند، جدی‌ترین گزینه دنیزلی برای خط حمله محسوب می‌شود و باید دید آیا در ترکیب اصلی قرار خواهد گرفت یا نه. تراکتوری‌ها به‌شدت چشم‌انتظار رونمایی از او هستند.

 

دوئل امیدواران در جم
ذوب‌آهن باید در دومین هفته لیگ برتر آماده پیکار با پارس جنوبی جم شود؛ دیداری که کسب 3امتیاز آن با توجه به شکست هر 2 تیم در بازی قبلی، از اهمیت ویژ‌ه‌ای برای آن‌ها برخوردار است. شاگردان منصوریان درحالی آماده این دیدار حساس می‌شوند که در هفته نخست تن به شکست خانگی مقابل سایپا داده و لیگ نوزدهم را با باخت آغاز کردند. درآن‌سو طلایی‌پوشان پارس جنوبی نیز که در بازی افتتاحیه به‌مصاف پرسپولیس رفته بودند، با یک گل مقابل قهرمان فصل قبل شکست خوردند و جزو تیم‌های ناکام هفته نخست لقب گرفتند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->