کاهش زمان تحویل کارت سوخت از یک ماه به یک هفته لایحه اصلاح قانون کار برای تعیین مزد کارگران به هیات دولت می‌رود (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری
سرخط خبرها

رئیس شورای رقابت: قیمت خودرو هم برای مصرف کننده و هم تولید کننده، عادلانه است

  • کد خبر: ۴۲۱۲۵
  • ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷
رئیس شورای رقابت: قیمت خودرو هم برای مصرف کننده و هم تولید کننده، عادلانه است
رئیس شورای رقابت با اشاره به اینکه وظیفه این شورا، تنظیم دستورالعمل قیمت است، گفت: این شورا تلاش می‌کند با تنظیم دستورالعمل، قیمت تعادلی باشد و به دست مصرف کننده واقعی برسد.

به گزارش شهرآرانیوز، رضا شیوا ادامه داد: از اردیبهشت امسال که مسئولیت تنظیم دستورالعمل قیمت از وزارت صمت، دوباره به شورای رقابت برگردانده شد، حدود ۱۴ ماه پیش از آن هیچ کدام از خودرو‌ها افزایش قیمتی نداشتند.

 

وی با اشاره به اینکه دستورالعمل را برای همه خودرو‌ها صادر کردیم، گفت: قیمت‌هایی را که اعلام کردیم هم برای مصرف کننده و هم تولید کننده، عادلانه است.


رئیس شورای رقابت: قیمتی که برای خودروها اعلام کرده‌ایم عادلانه است!



شیوا با اشاره به اینکه قیمت اعلامی ما با بازار آزاد اختلاف زیادی دارد، افزود: وظیفه شورای رقابت این است که در برابر کالا‌های انحصاری، قیمت عادلانه را اعلام و متقاضی واقعی را پیدا کند، بنابراین شرط‌های زیادی برای خرید خودرو گذاشتیم، اما با این حال معلوم نیست که آیا همه کسانی که در قرعه کشی برنده می‌شوند متقاضی واقعی خودرو‌ها هستند یا نه؟

 

رئیس شورای رقابت گفت: اکنون سود منطقی، حدود ۱۰ درصد و هزینه مالی حداکثر تا ۵ درصد را برای خودرو سازان و هزینه معاملات به علت وضع فوق العاده کنونی را در نظر گرفتیم و کاهش ۲ و نیم درصد بهره وری را انجام ندادیم و فعلاً با توجه به وضع ویژه کنونی، کیفیت را هم دست نگه داشتیم.

 

شیوا افزود: خودروسازان, ۱۷ درصد سود تعیین کرده بودند، اما شورای رقابت, ۱۰ درصد سود و ۵ درصد هم هزینه مالی در نظر گرفت بنابراین اختلاف زیادی با خواسته‌های خودروسازان نداریم.

 

وی با اشاره به اینکه محاسبه تورم با بانک مرکزی است، ادامه داد: انتظار این است که هر خودروساز حداقل برای نیاز سه ماه خود، کالا داشته باشد به همین علت افزایش‌ها را برای هر سه ماه یکبار در نظر گرفتیم.

 

شیوا با بیان اینکه وضع کشور و ارتباط ما با خارج، ویژه است، اضافه کرد: از نظر علمی و محاسباتی، امکان قیمت گذاری خودرو به صورت روزانه وجود ندارد و نمی‌شود هر ماه قیمت‌ها را تغییر داد.

 

شیوا گفت: از زمانی که قرعه کشی خودرو آغاز شد شکایت‌های مردمی حذف شده و قرعه کشی خودرو بهترین مدل در شرایط فعلی است.

 

وی درباره خودروی دناپلاس توربوشارژ اتومات افزود: دناپلاس توربوشارژ اتومات با دنا پلاس حدود ۱۲۰ میلیون تومان اختلاف قیمت دارد و در دنا پلاس توربوشارژ اتومات حداقل سی قطعه نسبت به دنا پلاس اضافه شده که قیمت این قطعات توسط بازرس مستقل شرکت تأیید شده است.

 

رئیس شورای رقابت درباره قیمت گذاری خودرو‌های جدید هم گفت: این خودرو‌ها هنوز به بازار نیامده، ولی به محض ورود قیمت گذاری خواهند شد.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->