فوق‌العاده حقوق معلمان حق‌التدریس از مهر ماه ۲ برابر می‌شود نارضایتی توأمان مردم و متولیان درمان از  تعرفه‌های جدید پزشکی تشکیل باند سرقت پس از آزادی از زندان | دزدی از ده‌ها خودرو پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارندگی‌ها تا شنبه هفته آینده خوراکی‌هایی که موجب کم‌آب شدن پوست می‌شوند تالاب کجی نمکزار نهبندان در خراسان جنوبی، ۳۰ درصد آبگیری شد همه مناطق آلوده به مواد مخدر در مشهد تا پایان سال برچیده می‌شوند اگر ضد آفتاب بزنیم آیا دچار کمبود ویتامین D می‌شویم؟ | بهترین عدد SPF برای ضد آفتاب زمان پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد؟ دو کشته بر اثر حادثه رانندگی درمحور قدیم تهران-ساوه (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی | خون خشک شده بهتر از خون مایع است تصویب افزایش حقوق نیروهای خدماتی وزارت آموزش و پرورش در لایحه بودجه ۱۴۰۳ تامین کامل امنیت آزمون سراسری ۱۴۰۳ در مشهد | گزارشی از تقلب ارائه نشده است کشف بیش از ۷ تن برنج تقلبی در مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغال‌زایی در سال ۱۴۰۳ | سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایش نیافته است تعرض به زنان عزادار به بهانه شرکت در مراسم ترحیم نوشیدنی‌های مفید برای میان وعده کودکان چیست؟
سرخط خبرها

۷۰ درصد فاضلاب تولیدی مشهد تصفیه نمی‌شود

  • کد خبر: ۴۲۱۶۵
  • ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸
۷۰ درصد فاضلاب تولیدی مشهد تصفیه نمی‌شود
مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: ۷۰ درصد خروجی فاضلاب مشهد تصفیه نمی‌شود که این عامل، تهدیدی برای بهداشت عمومی است.

به گزارش شهرآرانیوز، مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: ۷۰ درصد خروجی فاضلاب مشهد تصفیه نمی‌شود که این عامل، تهدیدی برای بهداشت عمومی است.

تورج همتی مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: سیاست سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص لزوم استقرار سیستم تصفیه فاضلاب برخوردی سلیقه‌ای  نیست و عدم ساماندهی خروجی فاضلاب طبق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی، تهدید علیه بهداشت عمومی شناخته می‌شود که خوشبختانه درخراسان رضوی مرجع قضایی به موضوع ورود کرده و این مهم با جدیت پیگیری می‌شود.

او افزود: چشم انداز زیست محیطی امسال، د رحوزه مدیریت فاضلاب خراسان رضوی، استفاده حداکثری از پساب خروجی واحد‌های تولید کننده و بازچرخانی آن است که به رغم پیگیری‌های این اداره کل همچنان حرکتی لاک پشتی دارد.

دبیر کارگروه ساماندهی فاضلاب خراسان رضوی ادامه داد: معجزه‌ای برای مدیریت فاضلاب در کار نیست و لازم است متولیان امر برای بازچرخانی پساب خروجی واحد‌های تولید کننده اهتمام و جدیت لازم را بر اساس تکلیف قانونی خود بکار برند.

همتی همچنین با اشاره به لزوم تغییر الگوی کشت کشاورزی در اراضی حاشیه رودخانه حفاظت شده کشف رود بیان کرد: سیاست انعطاف گرایانه محیط زیست بر خروج از بحرانی متمرکز است که به نام معضل کشف رود به طول صد‌ها کیلومتر فاضلاب بر بستر خود جاری میکند و سلامت مردم را با محصولات آلوده به مخاطره می‌اندازد.

او تصریح کرد: سیاست انتقال پساب از دشت‌های بحرانی به عنوان آب مازاد به مناطق دیگر و با توجیه تعادل بخشی دشت‌ها غیر کارشناسی و اشتباه است و هنگامی که دشت مشهد دچار بحران فرونشست شده است، نیاز جدی به پساب‌های تصفیه شده دارد و انتقال پساب مازاد به منطقه دیگر توجیه کارشناسی ندارد.

مدیر کل حفظ زیست خراسان رضوی در ادامه از مصوبات این نشست تخصصی خبر داد و تاکید کرد: مقرر شد ضمن بازدید مشترک شرکت آبفا و سازمان جهاد کشاورزی از اراضی پایین دست تصفیه خانه نیشابور،   ظرفیت موجود جهت استفاده از فاضلاب برای آبیاری درختان غیر مثمر مورد بررسی قرار گیرد و به منظور عدم استفاده از فاضلاب برای کشت مستقیم محصولات غذایی، هرگونه قرار داد بهره برداری از فاضلاب به این منظور مورد پیگیرد قانونی واقع شود.

همتی اظهار کرد: مقرر شده شرکت‌های آبفا و آب منطقه‌ای در شهر‌هایی که تصفیه خانه در آن‌ها اجرا نشده است، قبل از واگذاری هر پروژه، بسته‌های اقتصادی مربوط به استفاده از پساب را مشتمل بر سرمایه گذاری در حوزه ساخت تصفیه خانه، شبکه جمع آوری فاضلاب و چگونگی استفاده از فاضلاب "تعیین منابع پذیرنده" مورد بررسی قرار دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->