به گزارش شهرآرانیوز، نوبت دهی تعویض پلاک پس از شیوع کرونا در کشور و برای مقابله با گسترش آن توسط پلیس راهور اجرایی شده است.
شلوغی و ازدحام مراکز تعویض پلاک به خصوص در دوران شیوع کرونا از جمله چالش هایی بوده است که حالا قرار است از طریق فعال سازی یک سیستم نوبت دهی آنلاین برای مراکز تعویض پلاک، اندکی تسهیل شود.
۱- ابتدا وارد سایت نوبت دهی پلیس راهور ناجا به آدرس nobatdehi.epolice.ir می شوید.
۲-استان، شهر و نوع وسیله نقلیه خود را انتخاب می کنید و روی دکمه جست و جو کلیک می کنید تا مطابق تصویر زیر مراکز تعویض پلاکه نوبت دهی اینترنتی و غیرحضوری تعویض پلام دارند را مشاهده کنید.
۳- سپس تقویم کاری و نوبت های خالی مرکز تعویض پلاک انتخابی را مشاهده کرده و بنا بر امکان خود روز معین را انتخاب می کنید:
۴- در مرحله بعدی ساعت مورد نظر خود را برای حضور در تاریخ مشخص کرده انتخاب می کنید.
۵- در مرحله آخر نیز اگر قبلا دراین سایت ثبت نام کرده اید با یوزر و پسورد خود وارد می شوید.
۶- در صورتی که نام کاربری و رمز عبور ندارید در ادامه ثبت نام را انجام می دهید و نوبت دهی اینترنتی مرکز تعویض پلاک تمام می شود.
قبل از رزرو نوبت از تکميل بودن مدارک مورد نياز خصوصاً مدرک احراز محل سکونت اطمينان حاصل نماييد:
الف)حضور خريدار و فروشنده يا نماينده قانوني آن ها (وکيل) به همراه وسيله نقليه
ب)اصل شناسنامه و کارت ملي خريدار و فروشنده
ج)اصل سند مالکيت و کارت شناسايي وسيله نقليه
تذکر: در صورت مفقود شدن سند مالکيت درج يک نوبت آگهي در روزنامه هاي کثير النتشار مبني بر مفقوديت سند و سپري شدن 10 روز از تاريخ درج آگهي.
د)گواهي مفاصا حساب تخلفات رانندگي وسيله نقليه
ت)بيمه شخص ثالث
ز)معاينه فني معتبر (خودروهايي که 4 سال از سال ساخت آن ها سپري شده باشد)
ر)مدرک احراز محل سکونت خريدار شامل: سند مالکيت يا اجاره نامه معتبر بنام خريدار، همسر ، پدر يا مادر و...
تذکر: در صورت عدم احراز محل سکونت خريدار، ارائه مدرک تکميلي شامل : دفترچه تأمين اجتماعي،معرفي نامه از کارگزيني محل خدمت با درج آدرس منزل براي کارکنان دولتي، معرفي نامه از آموزش و پرورش منطقه محل سکونت فرزندان با درج آدرس منزل
بیشتر بخوانید:
نحوه دریافت خلافی خودرو و پرداخت جریمه + جزئیات کامل
پژو 207i پانوراما به بازار آمد + قیمت و ویدئو