سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

صدور مجوز تردد بین شهری به چه مدارکی نیاز دارد؟

  • کد خبر: ۵۴۴۳۰
  • ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹
  • ۸
صدور مجوز تردد بین شهری به چه مدارکی نیاز دارد؟
مقامات وزارت کشور و فرمانداری عنوان کرده‌اند تردد میان شهرها ممنوع است و فقط افرادی می‌توانند در بین شهرها تردد کنند که مدارک پزشکی یا برگه ماموریت کاری و اداری داشته باشند.

به گزارش شهرآرانیوز، آنگونه که گزارش‌ها نشان می‌دهد در برخی از موارد صدور مجوز بسیار ساده است و در مواردی با سختی و دشواری زیادی همراه است. در برخی از موارد مدارک را اینترنتی می‌توان ارسال کرد و در مواردی برای کل روند باید ساعت‌ها در صف ایستاد و گاهی هم مجوزی به افراد داده نمی‌شود.

 

برای صدور مجوز تردد بین شهری به چه مدارکی نیاز داریم؟

اما صدور مجوز به چه مدارکی نیاز دارد؟ مقامات وزارت کشور و فرمانداری عنوان کرده‌اند تردد میان شهرها ممنوع است و فقط افرادی می‌توانند در بین شهرها تردد کنند که مدارک پزشکی یا برگه ماموریت کاری و اداری داشته باشند.

 

اما گویا این رویه آنگونه که فرمانداری عنوان می‌کند همیشه هم دشوار هم نیست. بهتر است افراد هنگام مراجعه به فرمانداری سند و مدرکی برای اثبات ضرورت سفر خود داشته باشند، اما اگر سندی هم وجود نداشته باشد، مجوز سفر صادر می‌شود.

 

پیگیری‌ها نشان می‌دهد جز در آستانه شب یلدا، در دیگر موارد قرار بوده سخت‌گیری زیادی برای صدور مجوز سفر بین شهری وجود نداشته باشد و به هر فردی که برای سفر مراجعه کند، مجوز بدهند و همین گونه هم بوده است.

 

روند صدور مجوز در دیگر استان‌ها گویا راحت است. در برخی از استان‌ها ابتدا باید به سایت فرمانداری مراجعه و مدارک پزشکی یا ماموریت کاری و اداری و مدارک ماشین را در سایت بارگذاری کرد. در این حالت کد پیگیری صادر می‌شود و فرد می‌تواند با این کد به فرمانداری مراجعه کند و مجوز سفر را بگیرد.

 

اما در برخی دیگر از استان‌ها این روند کاملا حضوری انجام می‌شود. افراد مدارک ماشین را به فرمانداری می‌برند و مجوز سفر می‌گیرند. نهایتا یک تا دو ساعت زمان لازم است.

 

مشکل صدور مجوز تردد بین شهری در تهران

اما در تهران روند کار دشوارتر است و همین مساله انتقاداتی هم داشته است. هم صف دریافت مجوز طولانی است و هم در مواردی برخورد با مردم کاملا سلیقه‌ای است. مجوزها در دو جا صادر می‌شود. به عبارتی محل صدور مجوز به سه استان گیلان، مازندران و گلستان در جنت‌آباد جنوبی است و دیگر شهرها در خیابان مطهری.

 

تجربه مراجعان برای دریافت مجوز تردد در تهران کاملا متفاوت است. یکی از مراجعان می‌گوید گویا در تهران مجوز تردد برای کار شخصی بسیار سخت صادر می‌شود. او می‌گوید بعد از چند بار مراجعه توانسته مدارک را به فرمانداری تحویل بدهد. آنها مدارک را به دقت بررسی کرده‌اند و بعد از آن هم به او اعلام شده که باید از پلیس پیگیری کند که آیا امکان سفر دارد یا نه؟

 

مراجعه‌کننده دیگری می‌گوید سه ساعت در نوبت تحویل مدارک بوده و مامور بدون توجه و بررسی به مدارک مجوز سفر را در لحظه صادر کرده است.

 

فرد دیگری می‌گوید برای تردد دائم از شمال به تهران از طرف محل کارش برگه ماموریت کاری به فرمانداری تهران داده و کل دوره محدودیت تردد، توانسته بدون مشکل سفر کند. او می‌گوید بهترین مدرک برای گرفتن مجوز تردد، داشتن ماموریت کاری است.

 

این انتقادات در فضای مجازی هم وجود دارد. یکی از کاربران نوشته که مدارک پزشکی خود را آماده کرده، اما هنگام مراجعه هیچ مدرکی از او نخواسته‌اند و فقط دو تا سه ساعت در یک صف شلوغ معطل شده است.


فرد دیگری نوشته که از ساعت ۸ صبح در صف دریافت مجوز بوده و ۸۰۰ نفر قبل از او شماره گرفته‌اند و باید ساعت‌ها در صف بماند.
 

مجوزهای تردد بین شهری جدی است یا نه؟

یکی از متقاضیان مجوز می‌گوید با مجوز درمانی از اصفهان به تهران آمده اما هم، زمان رفت و هم زمان برگشت در میان راه توسط پلیس متوقف و دو میلیون تومان جریمه شده و نشان دادن مجوز سفر هم مانع جریمه او نشده است و حالا باید با مراجعه به پلیس جریمه خود را صفر کند.

 

مخاطب دیگری می‌گوید به سادگی مجوز سفر از اراک به تهران برای حل یک مشکل خانوادگی را گرفته است. او می‌گوید در هنگام رفت و برگشت مشکلی در راه نداشته اما در فرمانداری به او تاکید کرده‌اند که اگر دوربین پلاک او را جریمه کرد، بعد از سفر می‌تواند این جریمه را پاک کند.

 

منبع: تجارت‌نیوز


اینجا بخوانید:

 

مجوز تردد بین شهری برای چه کسانی صادر می‌شود؟

 

نحوه دریافت خلافی خودرو و پرداخت جریمه + جزئیات کامل

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
فاطمه
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
0
2
ممنوعیت تردد بین شهری، فعلا که برای حمل ونقل عمومی که کلی از بهمن پارسال ضرر کرده خوبه شاید هم کمک به اوناست،
آخه واقعا آدم یکم تامل کنه متوجه میشه انتقال ویروس تو اتوبوس و قطار بیشتره یا اگه 4 نفر توی یه ماشین شخصی برند جای که واقعا کار دارند
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
تعداد ارقام VIN روی کارت 17 رقم هست ولی منوی مربوطه 16 رقم قبول میکنه یا برنامه نویس ادم کاکولیه یا مردم سرکارن با این همه ازمون وخطا ابروریزی نکنیدزشته
ناشنای
India
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
1
4
من شهرستان کار دارم تا کی ممنوعیت هست فرمانداری هم با این اوضاع نمیرم تکلیفم چیه؟
ناشناس
Germany
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
0
0
مایزدی هستیم اما ۸ساله ساکن شیرازیم خریدوفروش داریم ومجبوریم بریم یزد وانت داریم الان تکلیفمون چیه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
0
0
من تهران کار میکنم ۷ ماه شهرم نرفتم نمیخام با ماشین تو راهی یا اتوبوس برم ماشین دارم بدبختی پلاک تهران تعطیلاتمم همین عید رو دارم مرخصی هم ندارم نمیدونم چیکار کنم اخه سخت گیری خوبه ولی براما واقعا شرایط سخت شده اگه راهنمایی هست مسئولین بکنید ممنونتون میشم
لاله محمدی
Canada
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
0
0
کرونا فقط بهانه هست برای جریمه وگرنا عقل سالم تایید میکنه که وسایل عمومی خطرناکترن خیلی بیشتر توروخدا دست ازجان ما بردارین این بازی تموم کنید مرگ میرها بخاطر هوا هست که جدید قهوه ایی شده چی هست معلوم نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
0
0
چرا ممنوعیت با اتوبوس اشکالی نداره ولی با شخصی اشکال داره... انتقال ویروس تو اتوبوس بیشتره تا شخصی که واقعا چرا
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
0
0
با سلام. آقا این چه قانونیه که با اتوبوس که احتمال کرونا بسیار زیاده میتونم برم ولی با ماشین خودم نمیتوم و جریمه میشم
واقعا شما فکر کسب درآمد هستین به قیمت جان مردم.
از خداشرم کنید
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->