یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است اسکان ۸ هزار زائر نوروزی طی هشت روز در سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد «سید ناصر نعمتی» به عنوان مدیرکل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد حاجی بگلو: واگذاری اختیار کمیسیون ماده ۵ به شهرداری‌ها باعث رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال می‌شود + ویدئو بهای بلیت قطار شهری مشهد افزایش یافت | افزایش بلیت اتوبوس از اردیبهشت ماه (۷ فروردین ۱۴۰۳) نوروزی متفاوت در فرودگاه مشهد | از اجرای برنامه‌های فرهنگی تا استقبال عروسک‌ها از مسافران خردسال ۳۵۱فقره تصادف منجر به جرح طی ۲۴ساعت گذشته در مشهد | ۴۷مصدوم به بیمارستان‌ها منتقل شدند (۷ فروردین ۱۴۰۳) جشن میلاد کریم اهل بیت (ع) در حرم مطهر رضوی هوای مشهد پاک شد (۷ فروردین ۱۴۰۳) حاجی‌بگلو: قانون درآمدهای پایدار شهرداری مشهد نیاز به بازنگری دارد + فیلم واحد‌های اقامتی مشهد از نیمه اسفند تاکنون ۳۹ درصد اشغال شده است (۶ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مشهد برای حسین(ع)

  • کد خبر: ۴۳۳۴
  • ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۵:۰۴
  • ۱
مشهد برای حسین(ع)
هم‌زمان با آغاز دهه اول محرم، در و دیوار شهر با محوریت عزای سید و سالار شهیدان سیاه‌پوش شد

با رسیدن ماه حزن و اندوه حسینی، مشهد امام هشتم(ع) نیز سیاه‌پوش عزای ثارا...(ع) شد تا بار دیگر عطر و بوی کربلای حسین(ع) در شهر احساس شود. از چند روز قبل و با نزدیک شدن به ماه شهادت سالار شهیدان، شهر مشهد مهیای عزای سومین امام شیعیان شده و کوچه و خیابان‌های شهر رنگ و بویی محرمی به خود گرفته است. مدیران شهری و دیگر مسئولان استان نیز با تدارک برنامه‌های مختلف و ایجاد فضایی متناسب با ماه عزا، گامی بزرگ در ترویج شعائر دینی و مذهبی برداشته و برای برپایی هرچه باشکوه‌تر عزای سید و سالار شهیدان، اقدامات متنوعی را در دستورکار خود قرار داده‌اند. در همین راستا سرپرست اداره‌کل روابط‌عمومی و بین‌الملل شهرداری مشهد از آمادگی شهر برای آغاز ماه عزای حسینی خبر داد و گفت: شهر مشهد از روز گذشته با نصب پرچم‌های سیاه و سایر المان‌های متناسب این ایام به‌صورت ویژه آماده آغاز ماه محرم و عزاداری برای سرور شهیدان شده است.
مجید خرمی در گفت‌وگو با شهرآرا از برگزاری پویش «مشهد برای حسین(ع)» برای نخستین‌بار در شهر خبر داد و افزود: این پویش در همه فضاهای تبلیغاتی اعم از بیلبوردها و رول‌آپ‌های شهر اکران خواهد شد و جملات استفاده شده در آن برگرفته از منظومه شعر «ظهر روز دهم» از زنده‌یاد قیصر امین‌پور است و هنرمندان توانمند مشهدی آن را طراحی کرده‌اند. به گفته وی این پویش در بیشتر از 50هزار مترمربع فضای تبلیغاتی شهر اکران شده است.


مشهد سیاه‌پوش می‌شود
پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان اجتماعی‌وفرهنگی شهرداری مشهد هم در اطلاعیه‌ای از برنامه‌های این سازمان در ماه‌های محرم و صفر خبر داد. در این ایام بیش از 78عنوان برنامه فرهنگی در فرهنگ‌سراها و مناطق سیزده‌گانه شهری با همکاری معاونت اجتماعی و مشارکت‌ها، معاونت فرهنگی و هنری، معاونت تربیت‌بدنی و سلامت و معاونت گردشگری و زیارت در مشهد برگزار خواهد شد.
شیرخوارگان حسینی، سلسله همایش‌های تربیتی صبر زینبی و غنچه‌های حسینی ویژه مادران و کودکان گوشه‌ای از برنامه‌های فرهنگ‌سراهای شهر است.
فضاآرایی متناسب با ماه محرم شامل نصب پرده آویز ستونی به رنگ‌های سبز، قرمز و مشکی، اکران 3200عدد پرده ستونی و نصب 3200عدد پرده بیرقی در مناطق مختلف به‌ویژه در منطقه ثامن، خیابان امام رضا(ع) و میدان آزادی، نصب 2000عدد پرده بیرقی سردر مغازه‌ها و اکران سازه‌های شمسه در 12نقطه شهری از سوی امور هنری معاونت فرهنگی-هنری سازمان اجرا می‌شود.
همچنین حمل پرچم متبرک امام حسین(ع) به قله دماوند، از برنامه‌های معاونت تربیت‌بدنی و سلامت شهرداری مشهد است. معاونت گردشگری و زیارت نیز آیین شبیه‌خوانی را در 2اجرا از تاریخ 10 تا 19 شهریورماه در مجموعه گردشگری سپاد با حضور هنرمندان برجسته کشور برگزار خواهد کرد.
معاونت خدمات‌شهری شهرداری مشهد نیز در این روزها با آماده‌باش 100درصدی نیروهای خود آماده خدمت‌رسانی به عزاداران حسینی است. هماهنگی برای تنظیف و شست‌وشوی ویژه معابر با اولویت خیابان‌های منتهی به حرم رضوی و برپایی 350سازه برای جانمایی و نصب مجاز تبلیغات مذهبی در مناطق مختلف برای نصب پرده‌های عزاداری هیئت‌های مذهبی گوشه‌ای از اقدامات این معاونت
است. همچنین به‌منظور بهره‌برداری شبانه‌روزی از سرویس‌های بهداشتی عمومی 2529چشمه سرویس بهداشتی تعمیر و آماده شده است.


حرم رضوی آماده عزای حسینی
حرم مطهر رضوی نیز به‌عنوان نقطه وصل تمامی شیعیان و دوست‌داران اهل‌بیت(ع)، اصلی‌ترین نقطه حضور و عزاداری سوگواران خون خدا به حساب می‌آید و به تبع همین موضوع، برنامه‌های مختلفی را نیز تدارک دیده است. به گزارش آستان‌نیوز، معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی از برگزاری روزانه بیش از 20جلسه سخنرانی و بیان معارف حسینی با حضور سخنرانان برجسته کشوری خبر داد و گفت: در دهه اول محرم بیش از 500جلسه حلقه معرفت و پرسمان دینی ویژه عموم زائران به‌صورت شبانه‌روزی برگزار خواهد شد. به گفته حجت‌الاسلام حسین شریعتی‌نژاد، ویژه‌برنامه‌های «محفل شیرخوارگان حسینی» و «احلی من العسل» ازجمله برنامه‌های دهه اول محرم است که در روزهای ششم و هفتم محرم به‌صورت هم‌زمان با دیگر نقاط کشور در صحن جامع رضوی برگزار خواهد شد.وی درباره برنامه‌های روز تاسوعای حسینی نیز اظهار کرد: مرثیه‌سرایی، قرائت زیارت حضرت ابوالفضل(ع)، قرائت زیارت عاشورا و زیارت امین‌ا... و همچنین سخنرانی آیت‌ا... سیداحمد علم‌الهدی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌رضوی ازجمله برنامه‌های این روز است. معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی ادامه داد: همچنین ویژه‌برنامه عزاداری شب عاشورای حسینی بعد از نماز مغرب و عشای نهم محرم با برپایی آیین خطبه‌خوانی، سخنرانی، عزاداری و مراسم احیای قرآنی همراه خواهد بود. وی افزود: مرثیه‌سرایی، قرائت زیارت عاشورا و آیین مقتل‌خوانی ازجمله برنامه‌های روز عاشوراست که از ساعت 4:30 دقیقه صبح تا 15 در رواق بزرگ امام خمینی(ره) برگزار می‌شود. به گفته شریعتی‌نژاد، برگزاری نماز ظهر عاشورا و ویژه‌‌برنامه‌ شام غریبان از دیگر برنامه‌های پایان اولین دهه از ماه محرم است.


ورود نمادین کاروان کربلا
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی نیز درباره برنامه‌های این سازمان، روز گذشته در نشست خبری خود از برگزاری 900اجتماع محوری در استان خبر داد و افزود: پیش‌بینی می‌شود بیش از 60هزار سخنرانی در دهه اول محرم برگزار شود. حجت‌الاسلام هادی صاحبقرانی ادامه داد: 600جلسه گفتمان‌های دیــنی، برپایی 1600ایستگاه صلواتی و اقامه نماز ظهر عاشورا در حداقل 1100مکان از دیگر برنامه‌های استان در دهه اول محرم است. وی به ورود نمادین کاروان کربلا در روز دوشنبه اشاره کرد و افزود: این برنامه نمادین ساعت17 فردا در میدان 15خرداد اجرا خواهد شد. مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی از اعزام 3530مبلغ از استان به دیگر نقاط کشور خبر داد و گفت: همچنین 930طلبه در روستاهای استان مستقر هستند و 20گروه جهادی نیز برای انجام فعالیت‌های عمرانی، فرهنگی و اجتماعی به این مناطق اعزام خواهند شد.


بصیرت عاشورایی در 100 بقعه
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی نیز روز گذشته در نشست خبری خود از برگزاری اجتماع عظیم «لبیک یا حسین(ع)» در روز دوم محرم با حضور 5هزار نفر از عزاداران سالار شهیدان خبر داد و گفت: برنامه‌های ویژه ماه‌های محرم و صفر با عنوان طرح بصیرت عاشورایی از امروز تا پنجم آبان در بیش از 100بقعه متبرکه در 21شهرستان استان برگزار خواهد شد. حجت‌الاسلام محمد احمدزاده با بیان اینکه برنامه طرح بصیرت عاشورایی در 2بخش عمومی و ویژه برگزار می‌شود، اضافه کرد: فضاسازی و سیاه‌پوشی بقاع متبرکه، برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی در 10بقعه، حضور 120روحانی و مبلغ دینی در نقاط مختلف، برگزاری مراسم‌های سخنرانی و برپایی دفاتر پاسخ‌گویی و خیمه‌های معرفت، ازجمله برنامه‌های عمومی است.
وی افزود: ویژه برنامه «احلی من العسل» در روز ششم محرم با حضور نوجوانان پسر، ویژه‌برنامه «رهروان زینبی» در روز 12محرم و ویژه‌برنامه «عزت در کاخ ذلت» در روز هفتم مهرماه امسال از دیگر برنامه‌های این اداره‌کل است. احمدزاده اضافه کرد: همچنین در راستای اجرای امینانه نیت وافقان، بر اساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته در 4هزار موقوفه استان که نیت واقفان آن مناسب این ایام است، برنامه‌های مختلف انجام می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
صادق
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
0
1
از اجرای طرح"مشهد برای حسین(ع)" واقعا تشکر می کنم . این کار در خور شهر مشهد الرضا علیه السلام بود. و پیام های معنوی زیادی را منعکس کرد . به تمام دست اندر کاران خداقوت می گویم.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->