کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی+ ویدیو گل‌ها| جذاب ترین بازی فصل! سپاهان منتظر اوکی نویدکیا ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و ازبکستان| فینالیست شدیم! اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد
سرخط خبرها

اولین امتیاز شهرخودرو مقابل نصف هلال!

  • کد خبر: ۴۳۸۶۹
  • ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶
اولین امتیاز شهرخودرو مقابل نصف هلال!
شهرخودرو اولین امتیاز خود در آسیا را از الهلال عربستان مدافع کرونازده عنوان قهرمانی گرفت
مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ عنابی‌ها اولین امتیاز تاریخ فوتبال مشهد در لیگ قهرمانان آسیا را بالاخره بعد از ۴ شکست متوالی، مقابل پُرافتخارترین تیم آسیا به دست آوردند. تیم فوتبال شهرخودرو خراسان درحالی شب گذشته مقابل الهلال عربستان به تساوی بدون گل دست یافت که شاگردان رحمتی بالاخره توانستند از آوردگاه آسیایی امتیاز بگیرند. نماینده مشهد که پیش از این با ۴ شکست متوالی از صعود به دور بعد بازمانده بود، شب گذشته در ورزشگاه الجنوب باشگاه الوکره قطر به مصاف الهلالی رفت که با بحران عجیب و غریب کرونایی دست‌وپنجه نرم می‌کرد و فقط با ۱۴ بازیکن به این میدان آمده بود.
 
الهلالی‌ها در این بازی به جز ۱۱ بازیکنی که از ابتدا به میدان آمدند، ۲ سنگربان ذخیره و یک بازیکن روی نیمکت خود داشتند که در نوع خود در تاریخ این مسابقات بی‌سابقه بود؛ باوجوداین شهرخودرویی‌ها نتوانستند از آن استفاده کنند و از کسب ۳ امتیاز این بازی بازماندند.


بهتر از قبل، گرفتار تجربه!

نماینده مشهد در نبرد هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا اگرچه نشانه‌هایی از نمایش بهتر را داشت، اما به‌نوعی اسیر تجربه بالای الهلالی‌های عربستان شد. شهرخودرو در نیمه اول بازی را خوب شروع کرد و دیگر خبری از پاس‌های در عرض متمادی و خسته کننده نبود، اما تجربه بالای عربستانی‌ها در میانه زمین نبض بازی را از نماینده ایران گرفته بود. شاگردان رحمتی بر شاگردان لوچسکو برتری داشتند، اما خودضعیف‌بینی در عنابی‌ها کار را بر آنان دشوار کرد. تا جایی که حتی یک شوت در چهارچوب هم در طول نیمه اول نداشتند. حکایت نیمه دوم هم همین بود و هر چه از زمان بازی می‌گذشت، عنابی‌ها اگرچه میل رسیدن به دروازه تیم عربستانی در آن‌ها بیشتر می‌شد، اما به واقع توانی برای این کار نداشتند.
 
عنابی‌ها در دقایق پایانی هم که باید برای رسیدن به یک گل از خستگی تیم نصفه‌نیمه عربستانی بهره می‌گرفتند و با افزایش فشار حملات به روی دروازه این تیم، پُرتعدادتر حاضر می‌شدند، باز هم محتاطانه و در میانه زمین توپ را به گردش در می‌آوردند. به نحوی که در دقیقه دوم از چهار دقیقه وقت اضافه بازی ۶ بازیکن شهرخودرو در نیمه زمین خودی با یکدیگر پاس‌کاری می‌کردند و عربستانی‌ها هم هیچ دلیلی برای پرس نمی‌دیدند و در زمین خود نظاره‌گر این نمایش محتاطانه نماینده ایران بودند!


شهرخودرو پلن B نداشت

تیم فوتبال شهرخودرو در دیدار شب گذشته مقابل الهلال نقشه دومی برای رسیدن به پیروزی نداشت. تعویض‌های رحمتی هم کاملا قابل پیش‌بینی و خالی از هر گونه اعمال تغییرات تاکتیکی در بازی تیم بود. به نحوی که با بیرون رفتن حسین مهربان و آمدن محمدرضا خلعتبری فقط این علامت سوال بزرگ در ذهن بیننده تلویزیونی به وجود آمد که چرا اصلا خلعتبری از ترکیب بیرون بود. بازیکنانی که در نقش‌های یکدیگر به جای هم به زمین می‌آمدند و یکی از دیگری ضعیف‌تر بودند. سعید صادقی، بازیکن تاثیرگذار شهرخودرو در لیگ برتر فصل گذشته بعد از ۳ بازی بالاخره دقایقی مقابل الهلال فرصت بازی را پیدا کرد و هیچ‌کس نمی‌داند چرا در فقر حرکتی که گریبان خط هافبک عنابی‌ها را در طول این ۳ بازی گرفته بود، بازیکن خلاقی مثل سعید صادقی روی نیمکت ماند و رحمتی هیچ‌وقت به او اعتماد نکرد؟


یک امتیاز غنیمت بدون گل زده!

شهرخودرو بالاخره توانست به اولین و شاید آخرین امتیاز آسیایی خود برسد، اما حقیقت آن است که عنابی‌ها باز هم در این بازی از زدن گل عاجز بودند تا رکوردی تاریخی را برای فوتبال ایران به جا بگذارند؛ ۵ بازی در آسیا بدون گل زده! عنابی‌ها حالا در آخرین گام هم باید به مصاف پاختاکور سرحالی بروند که در دور رفت هم با ۳ گل، سنگین‌ترین شکست را به آن‌ها تحمیل کرده بود. شاگردان رحمتی شاید از کسب اولین امتیاز آسیایی خود راضی باشند، اما هواداران فوتبال مشهد از تداوم گل‌نزدن تیمشان کمی نگران هستند. آن‌ها نگران‌اند که آیا قرار است این رکورد منفی تاریخی ۹۰ دقیقه دیگر هم ادامه داشته باشد یا بالاخره خط حمله شهرخودرو در بازی آخر آسیایی خود می‌تواند این طلسم بزرگ را بشکند؟


برتری شهرخودرو در آمار

اگرچه عنابی‌ها در مقابل الهلال از رسیدن به اولین گل آسیایی بازماندند، اما به هر تقدیر روایت آمار حکایت از آن دارد که شهرخودرو نمایش بهتری نسبت به مدافع کرونازده عنوان قهرمانی این رقابت‌ها داشته است. شهرخودرو در این بازی ۵۳ درصد مالکیت توپ و میدان را در اختیار داشته و الهلالی‌ها تنها ۴۷ درصد مالک توپ بودند. عنابی‌ها ۴۴۴ بار به یکدیگر پاس دادند و الهلال عربستان آمار ۴۲۰ پاس را در این بازی به‌ثبت رساند. در کرنر‌ها هم نماینده ایران ۶ به ۴ از نماینده عربستان سر بود.


نوازی: الهلال همان الهلال بود

مربی تیم فوتبال شهرخودرو در نشست خبری بعد از بازی برابر الهلال گفت: الهلال همان الهلال بود، بچه‌های ما هم تلاش کردند، اما بدشانسی آوردیم. محمد نوازی اظهار داشت: با توجه به فشار بازی‌ها و اینکه فاصله زمانی و استراحت بین هر دیدار بسیار کم است و با وجود اینکه ما بازیکنان جدیدمان را در اختیار نداشتیم و با کمبود بازیکن مواجه بودیم، فکر می‌کنم نتیجه مساوی عادلانه بود. وی افزود: الهلال تیم بزرگی است و حتی اگر بازیکنان اصلی‌اش هم نباشند، نام بزرگی دارند؛ با این حال بازیکنان ما تمام تلاششان را کردند تا در این بازی نتیجه بگیرند.
 
مربی شهرخودرو تصریح کرد: درست است بازیکنان بزرگشان را در میدان نداشتند، اما ما هم خیلی از بازیکنانمان را به‌دلیل مشکلات نقل و انتقالاتی نداشتیم. یکی‌دو نفر از بازیکنان آن‌ها که غایب بودند، جزو تاپ‌ها بودند و همین نفرات داخل زمین هم تیم خوبی بودند و الهلال همان الهلال بود. بچه‌های ما هم تلاش کردند، اما بدشانسی آوردیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->