تعطیلی کلاس‌های دانشگاه کلمبیا برای تظاهرات‌های ضداسرائیلی گزارش روزنامه عبری از رسوایی‌های نتانیاهو و کابینه‌اش آمریکا، مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام را رد کرد واکنش عربستان به گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر غزه رسانه‌های صهیونیستی: ارتش اسرائیل در حال آماده شدن برای حمله به رفح است هشدار مصر درباره حمله زمینی اسرائیل به رفح آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیت‌های سایبری از سوی سپاه تحریم کرد ادامه تظاهرات علیه نتانیاهو در دویستمین روز جنگ علیه غزه (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله موشکی از لبنان به شمال سرزمین‌های اشغالی (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارتش رژیم صهیونیستی دستور تخلیه جدید در شمال غزه را صادر کرد حمله موشکی ایران معادلات آمریکا و غرب را تغییر داد دستیار نماینده پارلمان اروپا به اتهام جاسوسی برای چین تعلیق شد تداوم عملیات‌های مقاومت فلسطین در غزه (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی اعطا شد فشار آلمان بر آمریکا برای ارسال پاتریوت به اوکراین جزئیات طرح جنجالی دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان پایگاه‌های اشغالگران اسرائیلی زیر آتش سنگین حزب‌الله (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) روز تحلیف پوتین مشخص شد ابوعبیده: پاسخ ایران به اسرائیل قواعد جدیدی را وضع کرد | اسرائیل در شن‌های غزه گیر افتاده است
سرخط خبرها

تهدید پمپئو علیه چین و روسیه برای همکاری با ایران

  • کد خبر: ۴۴۱۴۳
  • ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷
تهدید پمپئو علیه چین و روسیه برای همکاری با ایران
وزیر امور خارجه آمریکا در پی ادعای این کشور مبنی بر بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران، روسیه و چین را درباره نقض این تحریم‌ها به واسطه فروش تسلیحات به ایران تهدید کرد.
به گزارش شهرآرانیوز، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در گفتگو با روزنامه واشنگتن اگزمینر، درباره تحریم‌های سازمان ملل که دولت آمریکا مدعی شد به طور یک جانبه علیه ایران بازگردانده است و تحریم تسلیحاتی نیز بخشی از این تحریم‌ها می‌باشد، گفت: ما به سراغ تک تک موارد نقض (این تحریم ها) می‌رویم. درباره تخطی چین، تخطی روسیه یا فروش تسلیحات، وضع این گونه خواهد بود. این تحریم‌های ''شورای امنیت سازمان ملل'' موضوعی جدی هستند.

پمپئو در این گفتگو قدرت‌های اروپایی را مقصر دانست که هنوز «افسانه جام مقدس برجام را به عنوان چیزی با ارزش در سرشان جای داده اند» و مدعی شد تلاش‌های آمریکا برای ممانعت از ایران در خرید تسلیحات جدید بیش از این که به نفع آمریکا باشد به نفع کشور‌های اروپایی است.

او در ادعای دیگری علیهابران مطرح کرد: داشتن تانک‌های چینی، سامانه دفاع هوایی چینی یا سامانه‌های موشکی دفاعی در ایران در درجه اول مردم ایران را تهدید می‌کند و در درجه دوم تهدیدی برای مردم خاورمیانه است. کسان دیگری که در معرض این تهدید قرار دارند مردمی هستند که در اروپا زندگی می‌کنند.

وزیر امور خارجه آمریکا ادامه داد: فکر می‌کنم که مردم اروپا به این نتیجه خواهند رسید فروش این سامانه‌های تسلیحاتی به ایران از سوی چین نباید مورد حمایت دولت هایشان قرار بگیرد. آن‌ها (کشور‌های اروپایی) واقعا باید برای اعمال قطعنامه‌های موجود شورای امنیت در کنار آمریکا باشند.

دولت آمریکا علیرغم استدلال کشور‌هایی متعدد عضو شورای امنیت از جمله روسیه، چین، فرانسه، آلمان و انگلیس مبنی بر این که دولت آمریکا به سبب خروج از توافق هسته‌ای در سال ۲۰۱۸ از جایگاه حقوقی به کارگیری مکانیسم بازگردانی تحریم‌ها علیه ایران برخوردار نیست، مدعی است با به کارگیری این مکانیسم روند بازگردانی تمام تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را آغاز کرده است.

منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->