ویدئو | صحبت های محمدجواد ظریف در مورد انتخاب کابینه دولت چهاردهم آمریکا در شورای امنیت: غیرنظامیان فلسطینی در جهنم زندگی می‌کنند گوترش در نشست شورای امنیت: وضعیت غزه یک لکه ننگ برای همه است ظریف: ما صرفاً یک بازوی مشورتی هستیم | انتخاب وزرا حق رئیس جمهور است آخرین شب مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با حضور رهبر انقلاب +عکس و فیلم حمله مقاومت اسلامی عراق به بندر اشغالی «ایلات» (۲۷ تیر ۱۴۰۳) حریق گسترده در یک مرکز خرید در چین ۶ کشته برجای گذاشت (۲۷ تیر ۱۴۰۳) تعداد بازداشتی‌های کرانه باختری به بیش از ۹۷۰۰ نفر افزایش یافت هنیه تعلیق گفتگو‌ها از سوی حماس را رد کرد ۵۰ هزار و ۴۰۸ شهید و زخمی حاصل هفت سال تجاوز ائتلاف عربستان به یمن باقری: شورای امنیت با تصویب قطع‌نامه‌ الزام‌آوری، اسرائیل را مجبور به توقف جنگ در غزه کند ایران، حمله رژیم صهیونیستی به مدرسه القاهره در غزه را محکوم کرد تاکید بر آتش بس در غزه در نشست شورای امنیت سازمان ملل رسانه های صهیونیستی: نصرالله تهدیدهای خود را شدت بخشیده است نماینده فلسطین در سازمان ملل: جنگ غزه بزرگترین کشتار دسته جمعی تاریخ است آیا ادارات و بانک‌های لرستان فردا پنجشنبه (۲۸ تیر ۱۴۰۳) تعطیل است؟ واکنش جهاد اسلامی به ادعای رژیم صهیونیستی درباره علت بمباران ۲ مدرسه ارمنستان از امضای پیمان صلح با جمهوری آذربایجان حمایت کرد رئیس جمهور منتخب بر اجرای توافقات صورت گرفته با ازبکستان تاکید کرد وزیر ارتباطات با رئیس‌جمهور منتخب دیدار کرد+ جزئیات
سرخط خبرها

آیت الله علم الهدی: قصد آمریکا از مذاکره تسلط بر کشور است

  • کد خبر: ۴۴۴۷۷
  • ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۲
آیت الله علم الهدی: قصد آمریکا از مذاکره تسلط بر کشور است
امام جمعه مشهد گفت: قصد آمریکا از مذاکره، مسلط شدن بر کشور است و می‌خواهد ما را تسلیم کند و بر ما مسلط شود.
به گزارش شهرآرانیوز، آیت الله سید احمد علم الهدی وی در خطبه مجازی نماز جمعه مشهد افزود: کسانی که می‌پندارند مذاکره با آمریکا، خاتمه بخش تمام مضیقه‌ها و فشار‌های اقتصادی است که استکبار جهانی بر ما وارد می‌کند، در مقام اثبات نظریه باطل خود به تحریف تاریخ متوسل می‌شوند.

وی ادامه داد: قطعنامه ۵۹۸ که در پایان جنگ به وسیله امام خمینی (ره) پذیرفته شد، در زمانی بود که ما پیروز جنگ بودیم، تعبیر امام راحل از پذیرش این قطعنامه و "نوشیدن جام زهر" این بود که به نتیجه نهایی مورد نظر شهدای دفاع مقدس نرسیدیم.

امام جمعه مشهد گفت: اگر آن روز جنگ ادامه پیدا می‌کرد و صدام را براندازی می‌کردیم و نظام بعث عراق به دست ما سقوط کرده بود، آمریکا بر عراق مسلط نمی‌شد و مردم مظلوم عراق بعد از مظالم جانکاهی که از حاکمیت حزب بعث و صدام کافر تحمل کرده بودند، گرفتار جنایات نابکارانه آمریکایی‌ها نمی‌شدند.

وی با اشاره به صلح حضرت امام حسن (ع) افزود: صلح آن حضرت، صلح نبود، متارکه جنگ بود. اگر حضرت امام حسن (ع) به شهادت می‌رسید، حضرت امام حسین (ع) هم شهید می‌شدند و دیگر جریان انقلاب کربلا و تداوم امامت پیش نمی‌آمد لذا حضرت امام حسن (ع)، مصلحت را در متارکه جنگ دیدند و از جنگ کنار کشیدند. آن حضرت طی ۱۰ سال عمر خود در جریان به قدرت رسیدن معاویه، همه زندگی خود را در مبارزه گذراندند.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: ما اکنون به لطف خدا در منطقه به عنوان یک قدرت مطرح هستیم، جریان ما که جریان مقاومت است، هم آمریکا و هم ازناب آمریکا را در منطقه مستأصل کرده است. در چنین شرایطی، آمریکا می‌گوید با ما مذاکره کنید که تسلیم شوید.

وی گفت: ما اکنون در شرایط صلح حضرت امام حسن (ع) نیستیم و شرایط ما فرق می‌کند.
 
 
منبع:ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->