زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس بانک مرکزی: نرخ رشد پول به ۱۶ درصد رسید پلمب طلافروشی‌های متخلف در مشهد | رئیس اتحادیه: فروشندگان طلا نسبت به بازگشایی مغازه خود اقدام کنند + فیلم (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ورود نخستین محموله خودرو‌های هیبریدی به کشور (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعریف متفاوت و باحال درباره کار و اشتغال چرا کیفیت آب شرب در نقاط مختلف مشهد متفاوت است؟ سقف روزانه تراکنش‌های بانکی چقدر است؟ آغاز اولین فروش خودرو‌های برقی از ساعت ۱۶ امروز (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) متقاضیان مسکن ملی هیچ قراردادی برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن ندارند بررسی وضعیت رهن و اجاره در منطقه پنجتن مشهد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاملات مسکن بر اساس وجه رایج کشور منعقد می‌شود بورس همچنان در مدار نزول | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام آخرین مهلت رسیدگی به درخواست‌های تعهدات ارزی ۱۴۰۱ افزایش قیمت صیفی‌جات در مشهد به دلیل بارندگی‌ها (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بیش از یک میلیون نفر در صف دریافت وام ودیعه مسکن قرار دارند ثبت ۲۵۵ هزار تقاضا در سامانه خودنویس طی ۱۱ ماه بهانه‎ طلافروشان برای عدم ثبت معاملات برطرف شد دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳ فردا (۱۷ اردیبهشت) برگزار می‌شود+شرایط مشخصات خودرو ال۹۰ ایرانی منتشر شد+ عکس قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) پایش ملی فروشگاه‌های متصل به کالابرگ آغاز شد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | سمند ۸۲۰ میلیون تومان ناقابل! (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلیل ناترازی بنزین چیست؟ خبر مهم برای متقاضیان خانه (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ایجاد زمینه های مشارکت بخش خصوصی در احداث نیروگاه‌های برق‌آبی دل‌های نگران کارگران پیمانکاری با قرارداد‌های لرزان
سرخط خبرها

رونق بازار لوازم خانگی شاید در نیمه دوم سال

  • کد خبر: ۴۵۲۸
  • ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۵
رونق بازار لوازم خانگی شاید در نیمه دوم سال

سلطانی| «واردات لوازم خانگی 81 درصد کاهش یافته است.» این خبری بود که رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، در هفته اول شهریورماه اعلام کرد. رحمانی علت کاهش واردات را بهبود شرایط تولید و افزایش شمارگان تولید داخلی اعلام کرد. این در حالی بود که بارها و بارها رسانه‌ها از کمبود جنس در بازار لوازم خانگی گزارش داده‌اند. بررسی گزارش‌های آماری وزارت صمت نشان می‌دهد ‌رسانه‌ها به‌درستی از کمبود محصولات لوازم خانگی در بازار گلایه کرده‌اند و البته وزیر صمت درباره علت کاهش واردات لوازم خانگی آدرس غلط داده است! بر اساس گزارش‌هایی که وزارت صمت درباره آمار تولید در 3ماه‌‌ نخست سال 98 منتشر کرده است، میزان تولید انواع تلویزیون در این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 47درصد کاهش یافته است. همچنین‌ تولید ماشین لباس‌شویی 29 درصد ‌کاهش یافته است. تولید فرش ماشینی کمتر از یک درصد افزایش یافته ‌و البته تولید یخچال و فریزر در 3 ماه‌ نخست امسال در مقایسه با سال گذشته 14.9 درصد و کولر آبی ‌12.5 درصد افزایش داشته است. اما به طور کلی، با در نظر گرفتن کاهش هشتادویک‌درصدی واردات می‌توان به طور قطعی گفت نیاز بازار در سال جدید تأمین نشده است. بررسی‌های کارشناسی نشان می‌دهد کم بودن عرضه لوازم خانگی در بازار در مقابل تقاضا یکی از دلایل تأثیر‌گذار بر افزایش قیمت محصولات این بازار بوده است.


دیگر با کره‌ای‎ها کاری نداریم
با این حال، علیرضا موسوی‌ مجد، رئیس هیئت مدیره انجمن لوازم صوتی و تصویری ایران، معتقد است در ۶ ماه‌ دوم امسال با افزایش ساخت داخل محصولات، شاهد بهبود شرایط تولیدکنندگان و افزایش شمارگان تولید و کاهش قیمت‌ها هستیم. او در مصاحبه با ایرنا گفت: با قدرت اعلام می‌کنیم تا پایان امسال وضعیت بسیار خوبی را در صنعت لوازم خانگی و تأمین بازار شاهد خواهیم بود.
رئیس هیئت مدیره انجمن لوازم صوتی و تصویری ایران با بیان اینکه این شرکت‌ها راه خود را پیدا کرده‌اند خاطرنشان‌کرد: بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده لوازم خانگی، دیگر کاری با کره‌ای‌ها ندارند. داخلی‌سازی قطعات و دستیابی، یکی از راه‌هایی است که شرکت‌های داخلی برای مقابله با خروج یک‌باره برندهای کره‌ای از بازار ایران در پیش گرفته‌اند.
موسوی‌ مجد افزود:‌ هرچند تحریم‌ها مشکلاتی برای واردات و تأمین قطعات ایجاد کرده است، دلیل نمی‌شود شرکت‌ها از تلاش دست بردارند. اکنون بیشتر واحدهای صنعتی فعال در عرصه لوازم خانگی، راه داخلی‌سازی و افزایش عمق ساخت داخل، همچنین تولید محصولات جدید را در پیش گرفته‌اند. وی تأکید کرد: شرایط به گونه‌ای است که تولید محصولات کنونی شرکت‌ها و محصولات جدید با دور زدن تحریم‌ها، استفاده از تأمین‌کنندگان جدید مواد و قطعات و ارتقای داخلی‌سازی در نیمه دوم سال شتاب می‌گیرد و با قدرت اعلام می‌کنیم تا پایان امسال وضعیت بسیار خوبی را در صنعت لوازم خانگی و تأمین بازار شاهد خواهیم بود.
رئیس هیئت مدیره انجمن لوازم صوتی و تصویری ایران خاطرنشان کرد: جنسی که اکنون در بازارها موجود است تا شب عید پاسخ‌گوی نیازهاست و در شرایط کنونی که ماه محرم آغاز شده و رکود را در بازار شاهدیم، فرصت مناسبی برای شرکت‌ها برای ارتقای داخلی‌سازی است.
موسوی مجد یادآور شد: شرایط سخت تحریم‌ها بسیاری از تولیدکنندگان را به تحرک جدی واداشته است و اکنون بسیاری از قطعات از جمله دیودها، مقاومت‌ها و خازن‌ها را که مصارف عمومی دارند به طور مستقیم یا غیرمستقیم از سایر بازارها تأمین می‌کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->