تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟
سرخط خبرها

ابطال گواهی و پلمب مؤسسات غیرمجاز آموزش عالی

  • کد خبر: ۴۵۳۴۴
  • ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۱
ابطال گواهی و پلمب مؤسسات غیرمجاز آموزش عالی
مدیرکل دفتر آموزش عالی غیردولتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، از ابطال گواهی فعالیت و پلمب مؤسسات غیرمجاز آموزش عالی خبر داد.
به گزارش شهرآرانیوز، فرزانه شمیرانی اظهار کرد: وزارت علوم با تعداد زیادی از ۲۰۰ مؤسسه آموزش عالی که غیرمجاز بودند، برخورد‌هایی شامل پلمب و ابطال گواهی‌های صادرشده از سوی مؤسسه‌های یادشده انجام داده است.

وی افزود: با اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته، مردم برای استعلام از مؤسسه‌های مجاز آموزش عالی به وزارت علوم مراجعه می‌کنند.

مدیرکل دفتر آموزش عالی غیردولتی وزارت علوم درباره هزینه‌هایی که این دانشجویان در مؤسسه‌های غیرمجاز کرده‌اند، تأکید کرد: فرد باید به صورت خصوصی از آن مؤسسه شکایت کند و این مسئله ارتباطی با وزارت علوم ندارد.

شمیرانی با بیان اینکه وزارت علوم برنامه جدی و مدونی برای شناسایی مؤسسه‌های غیرمجاز آموزش عالی دارد و تا روز آخر فعالیت این برنامه پیگیری می‌شود، اظهار کرد: در این زمینه پای منافع ملی درگیر است و مطمئن هستم دولت بعدی هم این موضوع را پیگیری می‌کند؛ این موضوع سیاسی نیست بلکه حیثیت آموزش عالی است و هر دولتی آن را پیگیری می‌کند.

وی با اشاره به گستردگی تعداد مراکز آموزش عالی آزاد، تأکید کرد: همه این مراکز زیر نظر وزارت علوم نیستند؛ بلکه تعدادی از آن‌ها زیر نظر برخی دیگر از وزارتخانه‌ها فعالیت می‌کنند؛ اما این مسئله نیاز به هماهنگی بین تمام دستگاه‌ها دارد و باید فهرست مؤسسات مجاز خود را اعلام کرده و در سایت خود اطلاع‌رسانی کنند.

 بخشی از وظیفه مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بررسی فعالیت‌های مؤسسات مجاز و غیرمجاز آموزش عالی آزاد است. این وزارتخانه اسامی مؤسسات مجاز آموزش عالی آزاد را در پایگاه اطلاع‌رسانی خود برای رفاه حال عموم بارگذاری و در بخش دیگری از این سایت، اسامی مراکز آموزش عالی آزاد غیرمجاز را منتشر کرده است که اطلاعات آن در دسترس همگان قرار دارد.

با این حال، گزارش‌ها و شنیده‌ها حاکی از آن هست که هر روز بر تعداد این مراکز غیرمجاز افزوده می‌شود و از سوی دیگر داوطلبان بدون اطلاع از مجوز این مراکز، برای ثبت نام در دوره‌های غیرمجاز مراکز یادشده مشتاق‌تر می‌شوند.
 
منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->