پایان یک بازی سیاه

  • کد خبر: ۴۶۲
  • ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۵
پایان یک بازی سیاه
ماجرای ۳ پرونده که به جمع‌آوری و دستگیری ۳۳۴ معتاد و موادفروش منجر شد

محمدجواد ابوعطا - یک معتاد متجاهر، به تنهایی می تواند چهره یک محله را درهم بکشاند و سیمای نازیبایی از آن محله در منظر عمومی به نمایش بگذارد. حالا اگر این مظاهر نازیبایی در محله ای زیاد بشوند، ناامنی روانی به آن محله رخنه می کند. افزایش بی اعتمادی عمومی در محلات منجر به نارضایتی گسترده شهروندان می شود، مشکلی که امروز در برخی از محلات مشهد به وضوح مشاهده می شود. مهم ترین راهکار حل این معضل جمع آوری معتادان و خرده فروشان موادمخدر است، بحثی که فرماندهان نیروی انتظامی بارها اعلام کرده اند که می توانند ظرف 48ساعت تمام معتادان متجاهر را از سطح شهر جمع آوری کنند اما کمبود زیرساخت ها برای نگهداری و درمان این افراد، تأیید برخی از سکانس های فیلم سینمایی و به دور از واقعیت «متری شش و نیم» است.
سفر سردار اسکندر مومنی، دبیر کل ستاد مبارزه با موادمخدر کشور به مشهد و اعلام ارتقای اردوگاه نگهداری از معتادان متجاهر شهرستان چناران به 10هزار نفر، موجب امیدوار شدن دست اندرکاران حوزه مبارزه با موادمخدر شد. در کمتر از 48ساعت از این سفر، چند طرح جمع آوری خرده فروشان و معتادان متجاهر در استان اجرا شد و هم زمان مأموران ستاد مبارزه با موادمخدر خراسان رضوی موفق شدند که دست چندین قاچاقچی موادمخدر و قرص های غیرمجاز را از دامن جامعه کوتاه کنند. جزئیات این عملیات ها را در ادامه از زبان سردار محمدکاظم تقوی، فرمانده انتظامی خراسان رضوی خواهید خواند.


مسافرت مشکوک با اتوبوس زابل
نخستین صید مأموران در حوزه مبارزه با موادمخدر، از سوی مأموران کلانتری طرق در مشهد، به دست آمد. در این پرونده 2مرد جوان با سودای کسب منفعت مالی مقادیر زیادی قرص های غیرمجاز ترک اعتیاد را از استان سیستان و بلوچستان با مخفی کردن درون بار یک اتوبوس مسافربری به مشهد منتقل کردند.
ردزنی این محموله زمانی به نتیجه رسید که متهمان در حال تخلیه بار این اتوبوس بین شهری درون یک انباری در مشهد بودند. مأموران با شناسایی اتوبوس زابل-مشهد، هماهنگی های لازم با مقام قضایی را انجام دادند و برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.
در این عملیات مأموران موفق به کشف محموله ای از قرص های غیرمجاز شدند که پس از دستگیری 2متهم پرونده، در سرشماری این محموله 13هزار و 900عدد قرص غیرمجاز ترک اعتیاد بازشماری شد.


جمع آوری و دستگیری 330معتاد و موادفروش
یکی از طرح های همیشه جاری در استان خراسان رضوی، جمع آوری معتادان متجاهر و دستگیری خرده فروشان موادمخدر است. طی روزهای گذشته یک طرح در مشهد به اجرا گذاشته شد که سرهنگ صفدری، رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان از نزدیک تیم های عملیاتی را رصد می کرد.مأموران با حضور در بخش هایی از مشهد که از پیش شناسایی شده و محل جولان معتادان کارتن خواب و بی مکان بود، عملیات غافل گیرانه ای را اجرا کردند. در این عملیات 73معتاد متجاهر دستگیر شدند و به یکی از کمپ های ترک اعتیاد مشهد منتقل شدند.هم زمان عملیاتی در شهرستان های سرخس، قوچان و تربت جام نیز به اجرا درآمد. در این عملیات‌ها نیز مأموران موفق به دستگیری و جمع آوری 257معتاد متجاهر و خرده فروش از سطح این شهرستان ها شدند. مأموران همچنین توانستند 28کیلو و 711گرم موادمخدر را از خرده فروشان کشف کنند.


تیراندازی به حاشیه امن قاچاقچیان
برخی از قاچاقچیان موادمخدر هنوز هم باور ندارند که مشهد جزو خطوط قرمز مبارزه با موادمخدر است و هیچ اتفاقی در استان و مشهد رخ نمی دهد که مأموران در جریان این موضوع قرار نگیرند.در جدیدترین پرونده جابه جایی موادمخدر در استان، تعدادی قاچاقچی با قصد انتقال موادمخدر از استان های جنوبی به مشهد، به دنبال جابه جایی خطوط قرمز در استان بودند که به نوعی نقشه شومشان خوب آب بندی نشده بود.
تیم های مرکز عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، با کسب سرنخ هایی از عمل شرورانه این قاچاقچیان به منظور رساندن موادمخدر به مشهد، عکس العمل به موقعی از خود نشان دادند.
مأموران در این راستا، موفق به شناسایی یک خودرو پژو 405شدند و آن را تحت کنترل نامحسوس قرار دادند. با ورود خودرو حامل مواد به حوزه استحفاظی شهرستان بجستان، تیمی کمکی از مأموران این شهرستان نیز وارد عمل شدند.
با صدور دستور ایست به سرنشینان این خودرو، مظنونان تن به فرمان مردان قانون ندادند و به قصد فرار، به سرعت خود افزودند. عملیات تعقیب و گریز در جاده آغاز شد و هم زمان مأموران دست به سلاح شدند و اقدام به تیراندازی هوایی کردند. اما صدای تیرهای پلیس که دل آسمان را می شکافت نیز نتوانست این مظنونان را از خر شیطان پیاده کند.در ادامه مأموران متوجه شدند، مظنونان پرونده، قصد اطاعت از قانون را ندارند، به همین علت با تغییر مسیر تیرها، به تیراندازی به سمت خودرو اقدام کردند که در نهایت این خودرو متوقف شد.
یکی از سرنشینان این خودرو زخمی و سرنشین دیگر نیز دستگیر شد. در بازرسی دقیق از این خودرو 102کیلوگرم تریاک کشف و ضبط شد. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->